Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #03

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-25, 00:13   #41
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #03

Hva om jeg aldri blir frisk til å jobbe igjen?

Gammel 03-05-25, 13:37   #42
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Da må du finne ut av hva du kan og hva du liker å pusle med. Så kan du forsiktig prøve deg fram til du finner noe som gir positivitet til deg. Det er viktig syns jeg å unngå kjedsomhet. For din mentale helse. Tålmodighet kan være fint å ha.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-25, 20:52   #43
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Har de Tiger of Sweden på Æra utland på Oslo Lufthavn?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-25, 10:17   #44
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Idag lurer jeg på når jeg klarer å fordele energien min?
Igår hadde jeg masse energi = gjorde masse
Idag ingenting, men må allikevel gjøre noe som å bake til 17.mai arrangement på skolen.

Gammel 15-05-25, 13:23   #45
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det kan være, eller det kan hende at det bare tar lengre tid enn du tror, eller kanskje du må finne en annen type jobb/stillingsprosent.
Jeg ble utbrent/deprimert i februar 2020, og begynte først å jobbe deltid i august 2023. Hadde praksisplass gjennom NAV 2 ganger i uken fra mai 2021, og det var mer enn nok de årene.

Angående å porsjonere ut energien så har jeg samme problem, det er liksom alt eller ingenting. Men jeg har jo mye tid for meg selv til å hente meg inn igjen og da.
Kunne du prøvd å legge inn pauser/hvile selv på gode dager med mye energi? Det er jo mange måter å hvile på.
https://www.instagram.com/reel/DIyvj...xhbzh2MWZybXVv

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-25, 11:30   #46
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lurer på hvor mye jeg må regne med å betale for å sy ut/om bunaden min. Den har ikke vært endret siden jeg fikk den som 15-åring (da jeg veide 44 kg), og er nok en størrelse for trang både i vesten og rundt livet. Jeg tenkte å la Husfliden gjøre det siden jeg ikke bor i området hvor bunaden er fra.

Gammel 18-05-25, 12:31   #47
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg lurer på hvor mye jeg må regne med å betale for å sy ut/om bunaden min. Den har ikke vært endret siden jeg fikk den som 15-åring (da jeg veide 44 kg), og er nok en størrelse for trang både i vesten og rundt livet. Jeg tenkte å la Husfliden gjøre det siden jeg ikke bor i området hvor bunaden er fra.

Vi betalte rundt 3000 hvis jeg ikke husker feil, for en omskyting som krevde å løsne stakken for å sy inn vesten.

Edit: det er 4 år siden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-25, 17:02   #48
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Omskyting

Gammel 18-05-25, 17:24   #49
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Omskyting

Snakk om å ha gått på en smell når det må omskyting til!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-25, 17:45   #50
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Omskyting

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Snakk om å ha gått på en smell når det må omskyting til!

Ja det var skikkelige greier! For klarhet: omsying.

Gammel 18-05-25, 18:41   #51
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmm, med de prisene jeg har hørt (10000?), er det kanskje like greit med litt omskyting. Av undertegnede.

Gammel 18-05-25, 20:22   #52
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg betalte ca 8500,- for å legge ut min beltestakk nå. Hadde heller ikke gjort noe med den siden konfirmasjonen min.

Gammel 18-05-25, 21:28   #53
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Betalte 8000 for å sy om min bunad jeg fikk til konfirmasjonen da datteren min arvet den til sin konfirmasjon.

Gammel 18-05-25, 23:35   #54
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående bunad så lurer jeg på hvorfor ikke jeg kunne få livet langt nok slik at jeg ikke må ha beltet rett under puppene?

Jeg fikk min omsydd i fjor (gratis) og be om lengre liv enn jeg hadde, men nei, det gikk ikke an. Hardangerbunad. Nå er stakk sydd ut og har nytt liv, men forklt er som da jeg var tenåring. Skjorten også. Dett bør jeg få fikset. Beltet bør ett hakk inn for det er for stort, i alle fall når jeg må snurpe beltet. Jeg kler seriøst ikke fasongen på min bunad!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-25, 08:05   #55
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Passer ikke din bunad eller er det Hardangerbunaden som ikke passer deg? Jeg oppfatter kanskje at din er fort kort?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-25, 09:23   #56
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hardangerbunaden skal vel ha ganske kort liv, skal den ikke? Min bunad skal også det. Livet går ikke ned til midjen, men stopper der ribbena slutter. Flaks for meg er at det er der jeg er på mitt smaleste, så jeg kler min veldig godt, og mye bedre enn Nordlandsbunaden, som jeg også har, som har et lengre liv.

Gammel 19-05-25, 10:03   #57
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale en kunnig og bra hudlege i Oslo-området.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-25, 12:21   #58
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke tenkt på at det koster så mye å sy om bunaden. Jeg tror faktisk jeg bruker de pengene på PT for å se om jeg kan komme inn i den igjen istedenfor. Det er ikke så mye som skal til og jeg må jo ned i vekt uansett.

Gammel 19-05-25, 12:44   #59
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har ikke tenkt på at det koster så mye å sy om bunaden. Jeg tror faktisk jeg bruker de pengene på PT for å se om jeg kan komme inn i den igjen istedenfor. Det er ikke så mye som skal til og jeg må jo ned i vekt uansett.

Det var et nyttig perspektiv, den tanken har jeg ikke tenkt før.

Gammel 19-05-25, 13:20   #60
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Passer ikke din bunad eller er det Hardangerbunaden som ikke passer deg? Jeg oppfatter kanskje at din er fort kort?

Livet er for kort, ikke stakken. Den passer ellers, minus skjorte og forkle som ikke er byttet ut på 30 år.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hardangerbunaden skal vel ha ganske kort liv, skal den ikke? Min bunad skal også det. Livet går ikke ned til midjen, men stopper der ribbena slutter. Flaks for meg er at det er der jeg er på mitt smaleste, så jeg kler min veldig godt, og mye bedre enn Nordlandsbunaden, som jeg også har, som har et lengre liv.

Ja, kort liv, stopper midt på ribbeina. Jeg kler ikke empireliv for jeg går ikke inn der. Eller, jeg gjør det, men det er ikke der midjen min er. Jeg går ikke inn i midjen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.