|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kakemonster
|
Sv: Gamle sanger om igjenJeg putter det i samme kategori som da Susanne Sundfør ba folk som sto og skravlet under konserten om å gå hjem og spise bæsj. De fortjener ikke bedre selv om det fins hyggeligere måter å si det på.
|
|
|
|
#22 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gamle sanger om igjen
Jeg er enig med deg.
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#24 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Gamle sanger om igjenDet blir vel litt som da en ber inn hjemme på sett og vis. Skal en legge til rette slik en vet gjestene liker det, eller skal en kjøre etter egen smak - som jo er absolutt lov, men da trives de kanskje ikke like godt. Og da må en tåle at de kanskje ikke kommer tilbake like ofte. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gamle sanger om igjenBjørn Eidsvåg sa en gang at det er noen sanger han bare må spille på hver konsert selv om han er aldri så lei dem. Noen kjøper billett nettopp for å høre den sangen som f.eks. er spilt i sønnens begravelse og da synes han ikke det er god nok unnskyldning at han er lei dem. Jeg tenker det kommer helt an på hvilket band/artist det er snakk om. Det er jo noen band som lever på et vis av folks nostalgi mer enn dagens kvalitet så og si. Ville vært pussig å være på Kiss eller Åge og ingen av slagerne kom med. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kakemonster
|
Nettopp. Og er det kokken som er arrogant, om gjester går til Maaemo og forventer Egon? I think not.
|
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Men klart, Maaemo får jo også anmeldelser som dette:
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Neida, men jeg hadde aldri gått på Maaemo. Jeg liker å vite (til en viss grad) hva jeg kan forvente å få servert.
|
|
|
#30 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme her.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gamle sanger om igjenJa, jeg går heller ikke dit, og det er sikkert en vinn-vinn for alle parter. Og sånn er det gjerne med konserter også?
|
|
|
#32 |
|
One of These Days
|
Sv: Gamle sanger om igjenAlltid noen som har for mye penger, Maemo eller konserter og festivaler. Jeg går som regel på konserter for opplevelsens skyld, og om artist og band har bestemt seg for et konsept, så har jeg lyst å oppleve den bobla med resten. Klart det er gøy med hits, men det er også veldig gøy med opplevelser som tar meg helt utenfor det jeg forventer. Om jeg hadde hatt penger til Maemo, så hadde jeg gått dit for opplevelsen også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg spiser gjerne på slike steder hvor jeg ikke vet helt hva jeg får servert. Jeg vil overraskes, og jeg vil få servert noe nytt og annerledes. Men da går jeg dit med akkurat den innstillingen. Og det utgjør hele forskjellen.
|
|
|
|
#34 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Gamle sanger om igjenEg er einig med Amylin og Isola - eg går gjerne på konsert for opplevinga og ikkje for å høyre versjoner eg kunne høyrd på Spotify. Eg høyrer òg ofte på både nye og gamle låter av ein artist i forkant av ein konsert, kanskje særleg nye, viss det er nokon med mange gamle hits.
|
|
|
|
#35 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Gamle sanger om igjenNår jeg går på konsert få forventer jeg at jeg får kvalitet på det som blir levert fra scenen. Om det er nye sanger som gir en ny opplevelse eller om de velger å spille gamle sanger, så stoler jeg på at artisen har tenkt gjennom og leverer en setliste som gir noe til bandet og til publikum.
|
|
|
#36 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Gamle sanger om igjenEg ville blitt mykje meir skuffa over ein sånn type konsert som den Justin Timberlake-konserten det òg har blitt skrive om i det siste, der han syng første linje og så dirigerer publikum ... Eg går ikkje på konsert for å høyre ei gruppe meir eller mindre fulle folk synge falskt i utakt.
|
|
|
|
#37 |
|
flisespikker
|
Absolutt. Men selv på Maaemo sa de i sin tid at de hadde forsøkt å bytte ut den mest populære desserten fra menyen etter noen år, men da protesterte folk såpass mye at de tok den inn igjen.
|
|
|
#39 |
|
One of These Days
|
Sv: Gamle sanger om igjenEnig, Skilpadda, veldig sjelden de ikke spiller de aller største hitsene sine. Men har de en stor katalog, kan de ikke utelukkende spille bare gamle hits. Og JT ass, jeg er glad jeg fikk han med meg på leg to av den turnéen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Borte
|
Sv: Gamle sanger om igjenMan går vel kanskje ikke på Dag Ingebrigtsen og andre all-sang-fremkallende band for å oppleve musikk-magi uansett, så jeg tenker at Dag og Tuva har vidt forskjellige målgrupper og at forventningene til hva man skal oppleve på konsertene også er veldiig forskjellig. Tenker også at det er mitt eget ansvar å forstå hva slags konsert jeg har kjøpt billetter til, og at jeg er rimelig tett i nøtta om jeg blir sur på bandet hvis de hopper over noen av de mest kjente låtene. I mitt hode er ikke musikk og konserter en forbruksvare som skal svare til min forventning.
|
![]() |
|
|