|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!Jeg gir blod så ofte jeg kan, er i karantene pga tatovering men den er snart over. Håper ikke det kommer noen flått snikende nå da, det skjer meg dessverre ganske ofte, men har vært lite i sommer!
|
|
|
#22 |
|
trenger lading
|
Sv: Gi blod!
Noen blodbanker har åpnet opp for en del slankemedisiner nå, så ring og spør!
|
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Blodbanken her avlyser faktisk oppsatte timer om de har mye av din type på lager, så det skjer. Men det skader jo ikke å forhøre seg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
trenger lading
|
Sv: Gi blod!Har du AB, eller B, er det ofte litt varierende hvor mye som trengs, men samtidig kjekt å ha når en pasient med den blodtypen kommer inn. Da slipper man feks å gi 0 til en som er B.
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gi blod!Blodbanken her har selv sagt at de ikke trenger meg oftere og sånn var det i Bergen også. Min 0+ mann var i knalt på dagen 3 mnd siden sist mens jeg gikk fire mns. Men her i Ålesund går jeg altså enda lenger. Så jeg vet ikke helt, kunne sikkert kontaktet dem og spurt, men de sier jo at de kaller meg inn når de tenger
|
|
|
#26 |
|
trenger lading
|
Hvis du har "gode" årer (altså at det renner greit uten masse piping), så kan du høre om du kan gi plasma. Tar litt lenger tid, men er veldig lite belastende for deg, siden du får de røde blodcellene tilbake. Kan gi oftere, men må ikke gi oftere enn det passer deg.
|
|
|
|
#28 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Gi blod!Veldig bra oppfordring! Vi som ikke kan gi blod av ulike årsaker, er veldig takknemlig for dere som gjør det! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!Jeg har gitt blod en del år, og skal tappes på tirsdag. Jeg har også universalblod.
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Desverre, det har jeg nok ikke. Eller, det piper ikke så mye om jeg er flink til å knipe i den ballen jevnt og trutt da, også avhenger det av hvor godt de treffer de litt trøblete årene noke og hvilke hånd de bestemmer seg for at er best. Jeg husker aldri hvilke som ER best men de bytter litt på hvilke de selv mener er best i alle fall.
|
|
|
#31 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Takk for nyttig informasjon, Svanen! Jeg måtte undersøke, og fant denne teksten:
Det er nytt for meg at man ikke skal gi blod mens man slanker seg og dermed går ned i vekt. Det gir mening, for all del, men jeg tror ikke jeg har blitt spurt om det noen gang?
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg vil gjerne gi blod, så jeg har snakket med dem. Jeg tar wegovy, og slik jeg forstod den siste samtalen så er det under vurdering om de kan tillate at man får gi blod når vekten har stabilisert seg. Men foreløpig får man ikke det. Avtalen er at de skal kalle meg inn om et halvt år, og så ringer jeg dem for å høre om de har "ombestemt seg".
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Man må i alle fall veie 50 kg er det vel.
|
|
|
#35 |
|
trenger lading
|
Ok. Vi har akkurat begynt å følge Oslo sine regler/tilpasninger, men er jo fortsatt noe som av og til må vurderes ut fra helheten, og legegodkjennes. Nå åpner vi opp for slankeopererte, noe vi ikke gjorde før.
Det er bra. Mulig det datatekniske ikke er klart helt ennå alle plasser.
Det er sant, og det er jo 100 % for å beskytte giver. Blodet er like bra om man veier 49 kg, men belastningen er større dess mindre kropp man har.
|
|
|
|
#36 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg begynte å gi blod i starten av 20-åra. Den nedre vektgrensen har aldri vært et problem.
|
|
|
#37 |
|
intro
|
Sv: Gi blod!Til orientering ble jeg i går avvist i blodbanken på grunn av en dagstur til St. Tropez i sommer.
|
|
|
|
#38 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gi blod!Jeg har ikke gitt blod på snart to år pga utredning av sykdom, nå er det 6 mnd siden operasjon og verdiene er sånn nogenlunde på stell. Det er d-vitamin og kalsium som har vært veldig på utur.
|
|
|
#39 |
|
trenger lading
|
Ring blodbanken din. Det er mulig de vil ha innsyn i ev epikrise, og noen steder må de ha skriftlig samtykke til innsyn.
|
|
|
|
#40 |
|
trenger lading
|
Så kjedelig
|
|