|
|
#221 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Dessverre får man ikke stemmekretsinfo for forhåndsstemmene. Veldig irr for oss som liker å grave oss ordentlig ned i lokal statistikk.
|
|
|
#222 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03
Så det innebærer at min stemme ikke er telt opp i noen bydel, bare Oslo generelt. Eller er jeg med og forkludrer resultatene for St. Hanshaugen?
|
|
|
|
#223 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men vet du om tallet gjelder de som faktisk stemte i hvert enkelt valglokale, eller om det gjelder de som stemte, og som er bosatt innenfor valgkretsen? Jeg stemte på valgdagen, men i annen valgkrets enn min egen (samme kommune), siden det var enklere etter jobb. Registreres min stemme innenfor valgkretsen hvor jeg bor, eller Midtbyen, der jeg stemte?
|
|
|
#224 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Forhåndsstemmene for seg, i en pott for Oslo, uansett hvor du gjorde det, og valgdagsstemmene per krets. Nå som det er så mange som forhåndsstemmer så kan det gi litt dårlige data. Spesielt i år der det skjedde mye de siste dagene.
|
|
|
#225 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Det er egentlig veldig irriterende at så mange forhåndsstemmer for da forsvinner sånne detaljer.
|
|
|
#226 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Hadde vi ikke en tråd om flisespikking tidligere? |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Klar
|
I mitt hode så trenger ikke omsetting av varer å involvere en pengetransaksjon. Matvarene er fortsatt omsatt, altså flyttet seg til noen andre, selv om de ikke er betalt for. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
|
Vi har et helt flisespikkerunderforum faktisk! |
|
|
|
|
|
#229 |
|
kamerat
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Avsetning er kanskje ordet de egentlig leter etter?
|
|
|
#230 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Eller kanskje omløp. Tok meg hele dagen å komme på det ordet. Det kom frem når jeg leste ordet avsetning. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
bygger
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
![]() ![]() |
Når det gjelder mat skal en følge magefølelsen |
|
|
|
|
|
#234 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg lurer på hvorfor ringfingeren vanskelig lar seg bevege uten å ta med nabofingrene. For eksempel når jeg trommer takten til musikken jeg hører på. Det gjelder for begge ringfingrene. De åtte andre fingrene oppfører seg som jeg befaler dem. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg tror ringfingeren er ekstrovert. Den klarer ikke å gjøre noe som helst alene.
|
|
|
#236 |
|
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Strå, det der måtte jeg finne ut mer om. AI svarer: |
|
|
|
|
|
#237 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Nå måtte jeg teste fingrene
|
|
|
#238 |
|
heimføing
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Artig, det med fingrene. Jeg kan bøye bare ytterste ledd på alle fingrene, én og én. Men på ringfingeren vil liksom lang- og lillefinger gjøre likedan, så der må jeg konse på å holde alle fingrene helt stive, unntatt ringfingeren da. Får det til på høyrehånda, men på venstre vil lillefinger absolutt følge med. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Min rinfinger er ganske selvstendig, faktisk. De andre bare rister ørliste når jeg trommer med dem, gjelder begge hender. Men jeg kan også sprike med alle tær på begge føtter også. :skills:
|
|
|
#240 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Så lenge jeg skal tromme på et bord eller lignende er alle fingrene helt dønn individuelle for min del, men i friluft er det ikke sånn at de ikke er selvstendige, men de lyr ikke helt, jeg kan tenke at jeg skal løfte ringfinger, så spriker jeg med fingrene i stedet, men p åndre forsøk løfter jeg den da, de andre beveger seg kanskje litt men de følger ikke etter
|
![]() |
|
|