Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet?
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) 66 27,73%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) 142 59,66%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner 6 2,52%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner 19 7,98%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner 4 1,68%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner 3 1,26%
En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt 1 0,42%
Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt 1 0,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 19:49   #101
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

På din mormor sin tid var det komplikasjoner med mange barnesykdommer. Da jeg hadde kusma og røde huner osv. på 70 tallet var det ikke farlig. Vesentlig forskjell.

Eh? Hvor har du det fra? Mormor praktiserte som lege til langt ut på 80-tallet. Og tro meg, dette var noe hun hadde satt seg godt inn i.

Hva er det som er usakelig ved å fortelle at jeg faktisk kjenner et barn som døde fordi hun ikke var vaksinert?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:49   #102
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er rimelig arrogant av deg å anta at omtrent alle ikke har satt seg inni dette. I den store sammenhengen er det best for barnet å bli vaksinert. Hvorfor har du vaksinert da, siden du tydeligvis har en så enormt mye bedre grunn enn alle andre?

Det er ingen her som benekter at barn har blitt syke av vaksine, det er ingen som benekter at noen barn ikke bør få vaksine. Når man sier at folk som ikke vaksinerer er egoistiske så er det en generalisering. Man snakker ikke om de foreldrene som ikke kan vaksinere barna sine. Men nettopp på grunn av dem så er det viktig at vi andre vaksinerer.

Hvor sier jeg at alle ikke har satt seg inn i det? Jeg siterer grunner her som jeg synes er utrolig svake for å vaksinere.

Hvorfor må jeg gjenta meg selv hele tiden? Jeg har sagt hvorfor vi vaksinerte og det er fordi vi reiser til deler av verden som ikke har et så godt utbygd helsevesen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:50   #103
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Vaksinedebatten på www.dinbaby.no er veldig grei å lese.

Er dette et forsøk på å være morsom?

Gammel 03-09-07, 19:51   #104
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Eh? Hvor har du det fra? Mormor praktiserte som lege til langt ut på 80-tallet. Og tro meg, dette var noe hun hadde satt seg godt inn i.

Hva er det som er usakelig ved å fortelle at jeg faktisk kjenner et barn som døde fordi hun ikke var vaksinert?

Det var du som sa jeg var usaklig. Jeg baserer det jeg har sagt på det leger sier og du gjør det samme.

Du kjenner et barn som døde fordi hun ikke ble vaksinert, jeg kjenner en familie som har et barn som døde pga vaksine. Men ditt tilfelle er selvfølgelig mye verre? ER det det du mener?

Gammel 03-09-07, 19:51   #105
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, som du ser så etterlyste hun en slik viten, men når hun ble fortalt om slike episoder, så velger hun å overse det. Klart, en strutsementalitet er lettest i slike saker.

Gammel 03-09-07, 19:51   #106
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

De vil også innføre vannkopp vaksine av økonomiske hensyn. ER det noen som er så naive at de ikke tror det er økonomiske hensyn i massevaksinasjonsprogrammet? Djesus, i så fall er man rimelig naiv.

.

Selvsagt er det økonomiske hensyn ute og går, det sier seg selv det.
Men det kommer an på hvordan man tenker.
Klart det sparer samfunnet for betydlige summer at man ikke lengre opplever alvorlige syke barn som må på sykehus pga meslinger. Eller mødre som får alvorlige syke barn fordi de har hatt røde hunder under svangerskapet.

Vankopper har jeg alltid sett pås om uskyldig, helt til vi fikk oppleve at det ikek var like uskyldig som det jeg trodde.
Minstegutten vår fikk komplikasjoner.
Viruset gikk i lillehjernen hans og han fikk en forstyrrelse der. Ikke hjernehinne betennelse altså.
Det tok 2 mnd før han var så godt som ny igjen.
Klart det er samfunnsøkonomisk at man slipper slike tilfeller, blant annet slipper man sykehusinnleggelse, benmargsprøver og ikke minst man som foreldre slipper å bruke opp alle sykt barn dagene i en jafs.
Vi var heldige, for han fikk dette i desember, så vi fikk dager for 2 år å fordele dette på, i tillegg til at det var jul og mange fridager.

Trist med de som har fått et barn med hjerneskade.
Ikke for å være ufin, men er de siker på at det kommer av vaksinen?
Det har jo vist seg at vaksiner f.eks har fått skylde for en opphoning av Autisme, mens det sere har vist seg at dette mest sannsylig ikke er korrekt.
Ingen nyere studier har klart å komem fram til samme resultat.
Dokumentaren på TV2 har jo også blitt tilbakevist som humbug.

Gammel 03-09-07, 19:52   #107
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor sier jeg at alle ikke har satt seg inn i det? Jeg siterer grunner her som jeg synes er utrolig svake for å vaksinere.

Hvorfor må jeg gjenta meg selv hele tiden? Jeg har sagt hvorfor vi vaksinerte og det er fordi vi reiser til deler av verden som ikke har et så godt utbygd helsevesen.

Så hvis du bare hadde holdt deg hjemme i Norge så hadde du gitt beng i å vaksinere? For da hadde du ikke tatt hensyn til at det å vaksinere faktisk kan medføre at man utrydder sydommer. Sånn som man har gjort med f.eks. kopper. Som er utryddet fordi man vaksinerte bort sykdommen?

Gammel 03-09-07, 19:53   #108
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg siterer grunner her som jeg synes er utrolig svake for å vaksinere. Jeg har sagt hvorfor vi vaksinerte og det er fordi vi reiser til deler av verden som ikke har et så godt utbygd helsevesen.

Da må du nesten forklare meg at grunnen til at det er det beste for barnet er en dårlig grunn. Så vidt jeg kan se vaksinerer du av akkurat samme grunn, du reiser til steder hvor det ikke er så godt helsevesen. Dvs. ikke så mange vaksinerte og dere ikke kan være gratispassasjerer slik man kan i vesten der hovedandelen vaksinerer.

Jeg kan ikke noe for det, men akkurat i denne debatten virker du svært naiv og lite reflektert.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:53   #109
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ikke så veldig for deg, men for gravide kvinners ufødte barn og for unge menn. Som du kunne smitte. Spiller ikke det noen rolle?

Jo det spiller en rolle men hvor mange gravide kvinner og menn ble smittet? Du ville bli overassket. Så skal man da sette antall smittede opp mot skadene av vaksiner?

Igjen - det blir et veie opp og imot spørsmål hele tiden.

Gammel 03-09-07, 19:53   #110
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det var du som sa jeg var usaklig. Jeg baserer det jeg har sagt på det leger sier og du gjør det samme.

Du kjenner et barn som døde fordi hun ikke ble vaksinert, jeg kjenner en familie som har et barn som døde pga vaksine. Men ditt tilfelle er selvfølgelig mye verre? ER det det du mener?

Det som er forskjellen her er at vi baserer oss på hva flertallet sier og du baserer deg på hva noen få sier. Og at du kommer med påstander som du ikke dokumenterer, mens andre her linker villig vekk. Klart du ikke tas seriøst, forventer du det?

Gammel 03-09-07, 19:55   #111
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da må du nesten forklare meg at grunnen til at det er det beste for barnet er en dårlig grunn. Så vidt jeg kan se vaksinerer du av akkurat samme grunn, du reiser til steder hvor det ikke er så godt helsevesen. Dvs. ikke så mange vaksinerte og dere ikke kan være gratispassasjerer slik man kan i vaksen der hovedandelen vaksinerer.

Jeg kan ikke noe for det, men akkurat i denne debatten virker du svært naiv og lite reflektert.

Din mangel på respekt for folk som har mistet barn pga av vaksine er så utrolig DISGUSTING.

Gammel 03-09-07, 19:55   #112
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Lisa, uvitenheten din skremmer meg.

Nei, jeg sa du var uvitende, ikke usakelig.

Du sa du kjente et barn med hjerneskade på grunn av vaksine. Jeg sa at jeg kjente et barn som døde, noe som kunne vært forhindret av vaksine. Jeg tror det er mange flere barn som hadde dødd hvis man hadde kuttet ut vaksiner, enn de som skades av vaksinasjonsprogrammet. Og det er en grunn til at det er en del barn som ikke vaksineres. Og da har vi med friske barn, som tåler vaksine, et samfunnsansvar for å vaksinere for å forhindre at de syke barna som verken tåler sykdommen eller vaksinen slipper å utsettes for den.

Gammel 03-09-07, 19:56   #113
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er dette et forsøk på å være morsom?

Nei, det var en opplysning til de som lurte på hva som egentlig er i disse vaksinene. Formaldehyd, kvikksølv osv f. eks. Veldig giftig for kroppen, men greit å putte i små babyer? Har selv gitt trippel vaksinen til mine, men har grudd meg mye hver gang de skulle vaksineres. MMR har jeg utsatt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:56   #114
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Din mangel på respekt for folk som har mistet barn pga av vaksine er så utrolig DISGUSTING.

Og din mangel på respekt for de som har barn som dør fordi at folk er så egoistiske at de ikke vaksinerer er vel like såkalt disgusting, er det ikke?

Gammel 03-09-07, 19:56   #115
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå får du søren meg gi deg! Hvor viser jeg mangel på respekt? Jeg viser vel omtrent like mangel på respekt som du gjør for alle dem som har mistet barn til sykdommer de ikke har vært vaksinert mot.

'

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 19:57   #116
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Nei, det var en opplysning til de som lurte på hva som egentlig er i disse vaksinene. Formaldehyd, kvikksølv osv f. eks. Veldig giftig for kroppen, men greit å putte i små babyer? Har selv gitt trippel vaksinen til mine, men har grudd meg mye hver gang de skulle vaksineres. MMR har jeg utsatt.

Jeg tror flere på DB trenger å oppdateres litt.

Gammel 03-09-07, 19:58   #117
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg sa du var uvitende, ikke usakelig.

Du sa du kjente et barn med hjerneskade på grunn av vaksine. Jeg sa at jeg kjente et barn som døde, noe som kunne vært forhindret av vaksine. Jeg tror det er mange flere barn som hadde dødd hvis man hadde kuttet ut vaksiner, enn de som skades av vaksinasjonsprogrammet. Og det er en grunn til at det er en del barn som ikke vaksineres. Og da har vi med friske barn, som tåler vaksine, et samfunnsansvar for å vaksinere for å forhindre at de syke barna som verken tåler sykdommen eller vaksinen slipper å utsettes for den.

Først var det et barn som var hjerneskadet, deretter et barn som døde av vaksinen................

Gammel 03-09-07, 19:58   #118
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det som er forskjellen her er at vi baserer oss på hva flertallet sier og du baserer deg på hva noen få sier. Og at du kommer med påstander som du ikke dokumenterer, mens andre her linker villig vekk. Klart du ikke tas seriøst, forventer du det?

Men problemet Sitron er at det jeg sier er ikke noe fåtallet sier men det er ikke lov til å ikke anbefale vaksine programmet.

Det hele startet med en lenke til VG der det var snakk om at vi også kan få en vaksine mot vannkopper. Vannkopper er ikke farlig men av økonomiske hensyn vurderes denne vaksinen som del av programmet.

Det er sikkert flott, det er sikkert barnets beste at de slipper vannkopper også i følge mange foreldre.

Det er helt greit for meg at jeg ikke tas seriøst. Jeg lyver både om hjerneskadde barn og jeg lyver om paret som mistet barnet sitt

Faktisk ble jeg litt hjerneskadd også av alle disse sykdommene, derfor jeg er så dum i hodet mitt.

Gammel 03-09-07, 19:59   #119
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo det spiller en rolle men hvor mange gravide kvinner og menn ble smittet? Du ville bli overassket. Så skal man da sette antall smittede opp mot skadene av vaksiner? .

Vis meg tallene, så får vi se om jeg blir overrasket. Fosterskader pga. røde hunder har vært ganske utbredt før vaksineringen kom, jeg fant dette om USA på 60-tallet:

Sitat:

Rubella peaked in 1964 and 1965, when 12.5 million cases were reported (USA). As a result, 20,000 babies were born with birth defects, 6,200 babies were stillborn, and an estimated 5,000 births were aborted, both naturally and assisted. At that time no treatment by vaccination existed and this only became available in 1969. The disease was dangerous because in children it was almost unnoticable and pregnant women often did not know that they had been exposed.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:00   #120
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men problemet Sitron er at det jeg sier er ikke noe fåtallet sier men det er ikke lov til å ikke anbefale vaksine programmet.

Det hele startet med en lenke til VG der det var snakk om at vi også kan få en vaksine mot vannkopper. Vannkopper er ikke farlig men av økonomiske hensyn vurderes denne vaksinen som del av programmet.

Det er sikkert flott, det er sikkert barnets beste at de slipper vannkopper også i følge mange foreldre.

Det er helt greit for meg at jeg ikke tas seriøst. Jeg lyver både om hjerneskadde barn og jeg lyver om paret som mistet barnet sitt

Faktisk ble jeg litt hjerneskadd også av alle disse sykdommene, derfor jeg er så dum i hodet mitt.

Nå er du bare patetisk og burde vel egentlig trekke deg fra hele diskusjonen før du driter deg totalt ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.