Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Beste vinterdyne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-25, 18:17   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vinterdyne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vinterdyna må være lett, ikke tung. Det er et absolutt kriterium.

Ikke tung-tung, men det er jo selvfølgelig mer dun i den enn i en tynn sommerdyne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-25, 19:23   #22
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

I stedet for - eller i tillegg til - ny dyne kan jeg anbefale varmelaken. HERLIG!!! Jeg skrur mitt på 10 min før leggetid (mens jeg er på badet) og skrur det av når jeg skal sove. Er det kjempekaldt, kan jeg ha det på nivå 1 (av 4) hele natten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-25, 21:41   #23
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg venter på at denne skal komme på tilbud, men siden jeg ikke har den enda kan jeg ikke anbefale den. Vi skal ha dobbeldyne og har aircondition om sommeren så helårsdyne er midt i blinken for oss.
https://www.princessbutikken.no/droe...sklusiv-helaar

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-25, 22:43   #24
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ubegripelig for meg hvordan noen kan bruke samme dyne sommer og vinter! Det er jo som å gå i tykk dunkåpe om sommeren eller shorts om vinteren?

Vi sover med åpent vindu også når det er kaldt, og har alltid hatt andre dyner om sommeren. Ellers hadde jeg blitt kokt, også før overgangsalderen.

Jeg tror de vinterdynene vi har heter Rørosdyna. De er gode, men kanskje snart klare for oppgradering.

Jeg bruker samme dundyne hele året. Vet ikke akkurat hvilken det er, men det er ihvertfall ikke en vinterdyne for den er ikke veldig tykk. Når det en sjelden gang er tropenetter om sommeren bytter jeg den ut med et dynetrekk, og er det veldig kaldt om vinteren har jeg et pledd oppå. Fungerer helt glimrende.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-25, 00:26   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte Høie Trym for mange år siden, og de er like fine og fluffy enda. Gode og varme vinterdyner.

Gammel 28-09-25, 00:27   #26
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Det skal sies at dundyne fra Fru Lyng i Oslo var fantastisk lett, varm og fluffy, men selv på salg kostet den en arm og en fot, så jeg kjøpte akseptable dundyner fra Høie isteden.

Jeg har Fru Lyng. Kjøper ikke den dyreste, mer den nest billigste. De har ofte 40%.

Jeg vil ha minst mulig fjær. Helst ikke noe, men det kan bli dyrt. Lett og med bæreevne helst på 12, minimum 11. Jeg bruker litt penger på dyne når jeg bruker den mye hver dag og de varer lenge.

Gammel 28-09-25, 01:51   #27
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har Høye dundyner, Trym her også. Men har egne dun-sommerdyner! hater å bli for varm på natta.

Gammel 28-09-25, 11:39   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

I stedet for - eller i tillegg til - ny dyne kan jeg anbefale varmelaken. HERLIG!!! Jeg skrur mitt på 10 min før leggetid (mens jeg er på badet) og skrur det av når jeg skal sove. Er det kjempekaldt, kan jeg ha det på nivå 1 (av 4) hele natten.

Har du noen å anbefale? JEg har et varmepledd nå, men det bruker jeg ofte rundt meg på hjemmekontoret når det er skikkelig kaldt og det er greit å ikke ha det i sengen også. Vi har tynn dyne, tross kaldt soverom, men lever godt med det også på vinteren, men greit å ha varm seng å legge seg i. Vi ligger normalt sett ganske nær hverandre så vi varmer hverandre. Vi hadde en skikkelig høy og fluffy dyne på hytten, men det ble alt for varmt også med åpent vindu. Jeg sover ikke bra om jeg ikke har noe over meg.

Vår dyne, som altså er en sommerdyne er kjøpt på Dun of Norway. Vi er veldig veldig fornøyde med kvaliteten, så greit å sjekke opp for vinterdyner også. Dunet er fra moskusand.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-25, 12:49   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker sengetøy i dag, og jeg ser at dynene våre er fra Norsk Dun, inneholder 90% dun fra moskusand og at bæreevnen er 10-12. Så det burde jo være en god dyne. Det står også varm/medium på den, men jeg synes det er rart at den har blitt så «flat» og kald det siste året.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-25, 16:01   #30
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Fem år er ikke veldig lenge for en dundyne. Jeg ville forventet mer av denne type dyne, Hyacinth. Beskrivelsen er ganske lik den jeg har. Mun er fortsatt luftig og fin, jeg mener den er eldre.

Gammel 28-09-25, 16:03   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Fem år er ikke veldig lenge for en dundyne. Jeg ville forventet mer av denne type dyne, Hyacinth. Beskrivelsen er ganske lik den jeg har. Mun er fortsatt luftig og fin, jeg mener den er eldre.

Vi har hatt den på renseri også, tenkte at en vask ville fluffe den opp. Men jeg synes fortsatt den litt flat og kald. Den er ikke helt flat da, det kan jeg ikke påstå. Men ikke like luftig som før. Da den var ny, knitret den sånn deilig. Men det varer vel uansett ikke så lenge.

Gammel 28-09-25, 16:51   #32
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Denne har jeg om vinteren.
Gåsedun med bæreevne 13+
Har hatt den i 14+ også, men 13 liker jeg bedre.
Lette, begge to, veldig luftig, godt isolerende og fuktabsorberende. Jeg har Medium varianten som vinterdyner. Sover med vinduer åpent hele vinteren. Så og si.

https://www.frulyng.no/products/fru-...-medium-kval13

Gammel 28-09-25, 16:52   #33
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Og nå er det 40% på de.

Gammel 28-09-25, 18:59   #34
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Du har faktisk spurt om dynen jeg har før. De selger jo ikke den lenger, men de har lignende, og tykkere også.

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=178037

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-25, 19:13   #35
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du noen å anbefale? JEg har et varmepledd nå, men det bruker jeg ofte rundt meg på hjemmekontoret når det er skikkelig kaldt og det er greit å ikke ha det i sengen også. Vi har tynn dyne, tross kaldt soverom, men lever godt med det også på vinteren, men greit å ha varm seng å legge seg i. Vi ligger normalt sett ganske nær hverandre så vi varmer hverandre. Vi hadde en skikkelig høy og fluffy dyne på hytten, men det ble alt for varmt også med åpent vindu. Jeg sover ikke bra om jeg ikke har noe over meg.

Vår dyne, som altså er en sommerdyne er kjøpt på Dun of Norway. Vi er veldig veldig fornøyde med kvaliteten, så greit å sjekke opp for vinterdyner også. Dunet er fra moskusand.

Det jeg har, er et varmelaken, nærmere bestemt dette https://www.amazon.de/dp/B0DJ2PCZKH?...sin_title&th=1 Har familie i Tyskland og bestiller til dem, så vet ikke om de leverer til Norge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-25, 20:34   #36
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det jeg har, er et varmelaken, nærmere bestemt dette https://www.amazon.de/dp/B0DJ2PCZKH?...sin_title&th=1 Har familie i Tyskland og bestiller til dem, så vet ikke om de leverer til Norge.

Jeg har dette, kjøpt på Clas Ohlson.

Gammel 29-09-25, 01:41   #37
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kaller dynen min for Sky og elsker den! For varm om sommeren for min smak, men den finnes også i en enda varmere og mer fluffy variant som kanskje kan passe for deg? Vel verdt hver eneste krone

Extra Luxury 140x220 Medium dundyne Hotel Collection by Norsk Dun

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-25, 01:42   #38
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

https://norskdun.no/norsk-dun/113263...n-by-norsk-dun

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-25, 10:15   #39
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Den minner veldig om dyna jeg har, mulig det er en som er nesten lik. Må sjekke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.