|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet? | |||
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
66 | 27,73% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
142 | 59,66% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
6 | 2,52% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
19 | 7,98% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
4 | 1,68% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
3 | 1,26% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Hun er en allmenlege og var 36 år på det aktuelle tidspunktet. Hun "introduserte" meg til 4 andre leger som støttet henne, de også allmenleger. Så presset jeg fastlegen min til å si hva hun hadde gjort og da hun til slutt innrømmet at hun ikke vaksinerte barna sine så ble jeg skikkelig fortvilet for å være ærlig. Det ble mye leger som mente det samme og jeg var som sagt en tviler i utgangspunktet. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Mother of Dragons
|
Nei det vet jeg ikke.
Hvem har søkt om bevilgning til dette og ikke fått midler?
Her er nok et eksempel på at du slenger ut en påstand som virkelig er kontroversiell, helt uten referanser på noe som helst. Altså, er det hold i dette eller er det hva du tror inni deg? Hva slags yrke har du egentlig? Er det ikke sånn i din yrkesgruppe at dersom man påstår noe som er kontroversielt så forventes det at man kan underbygge påstanden sin?
|
|
|
#164 |
|
Absolut ateist
|
En av disse kjenner jeg. Hun sliter fremdeles med valget.
|
|
|
#165 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg beklager det. Et viktig poeng og jeg ønsker virkelig ikke at de som har barn som ikke kan vaksineres overhodet skal ha noe som helst dårlig samvittighet for det. Om noen her som har et slikt barn oppfattet det sånn så ber jeg om unnskyldning.
|
|
|
#166 |
|
Absolut ateist
|
Du mener jo at man ikke nødvendigvis bør vaksinere. Ergo har du et syn som tilsier at du ønsker en dødsrisiko for andre.
|
|
|
#167 |
|
anglofil
Jeg kan bare si det nok en gang, det er ikke MIN EGEN kunnskap jeg baserer det jeg sier på men LEGERS, dvs dine kollegaer. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Jeg tror de fleste fikk med seg hva du mente. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Jeg synes egentlig det var høyst saklig og relevant jeg. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
villende
|
Hun er altså såpass ung at hun sannsynligvis ikke har sett konsekvensene av en gravid kvinne med røde hunder. Hun har sannsynligvis ikke opplevd meslingesyke barn som har dødd av meslinger eller senkomplikasjoner, og hun har sannsynligvis ikke opplevd på nært hold å være behandlende lege for en mann som er blitt steril som resultat av kusmainfeksjon som voksen. Hun er heller ikke spesialist på feltet eller barnelege. Ga hun deg noen dokumentasjon for å undebygge sine relativt kontroversielle uttalelser? |
|
|
|
|
|
#171 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Det lurer jeg og på. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
anglofil
Man bør ikke nødvendigvis vaksinere nei hvis man har miset et barn eller vært så uheldig å nesten miste et barn pga vaksinering. Det er et noe mer moderat utsagt en de som sier at vaksiner ikke er farlige og alle som ikke vaksinerer er egoister. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
flisespikker
|
Jeg synes Esme er beundringsverdig saklig her i forhold til hvordan diskusjonen har vært så langt; det er da helt rimelig å be om referanser til påstandene dine. Og jeg skjønner ikke hva du mener med det du skriver her om forskning har relevans - mener du at hun har antydet at forskning ikke er relevant, eller er det noen andre som har sagt det?
|
|
|
#174 |
|
Absolut ateist
|
Det er da ingen her i denne tråden som mener at man skal vaksinere utsatte barn. Hvor har du fått det fra?
|
|
|
#175 |
|
anglofil
Herregud, hun er lege, hun vet konsekvensene men hun veide disse opp mot skadene av vaksine. Vet du, jeg skal ringe henne nå og få et mer oversiktlig svar og vise henne denne tråden. Det blir for dumt når jeg, som i utgangspunktet ikke er en vaksinemotstander sitter og forvarer et syn som jeg kun innehar pga av at jeg, personlig, opplvede at leger ikke vaksinerte og var skeptiske selv. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
anglofil
Hun spør hvorfor jeg drar forsningspolitikk inn i bildet? Jo fordi jeg spør - hvordan skal vi finnne ut i Norge, hva bivirkningen av massevaksinasjonspogrammet er så lenge det ikke bevilges forskning til de som mener det er linker til andre sykdommer og plager? |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Mother of Dragons
|
Dersom det er velfunderte motargumenter eller en kasuistikk eller en studie så hadde man ikke fått motbør faglig en gang. Jeg hadde overhodet ikke vært bekymret over jobben min for å si det sånn.
|
|
|
#178 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
#179 |
|
flisespikker
|
Nei, hun spurte om du ønsket å gå over til å diskutere offentlig finansiert forskning versus forskning gjennom legemiddelindustrien (for det er jo en annen, om enn viktig, debatt).
|
|
|
#180 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg stemte også dette, men ved nærmere ettertanke så har jeg også (foreløbig) ikke tatt den aller nyeste vaksinen som kom inn i programmet i fjor, til lillebror. Denne er, i følge helsesøster, tatt inn av politiske og ikke helsefaglige grunner, og jeg landet på å droppe den.
|
![]() |
|
|