Sv: Ulrikke Brandstorp vs. NRK
Jeg må si at mitt inntrykk av denne saken er veldig påvirket av hvordan hun har valgt å gå ut med sin versjon. At historien har endret seg underveis gjør meg skeptisk, og får meg til å føle meg manipulert. At hun valgte å sitte og hulke på Snapchat i en lang sesjon man må klikke seg gjennom, som hun får veldig godt betalt for, må jeg innrømme har farget min oppfatning av denne saken. I starten påstår hun at hun hadde mistet jobben og at dette ikke ville skjedd med en mann og da opplevde jeg at hun forvekslet å være i svangerskapspermisjon med å ha kontrakt som frilanser.
Det var avtalt med Ulrikke lenge før hun fødte, at NRK hadde en vikar på lur hvis det skulle skje noe. Det sa hun selv på Snap. I og med at jeg har fulgt saken i sanntid, reagerer jeg veldig på at hun forteller en historie nå, som ikke stemmer med den historien som ble fortalt da hun fødte i mai.
Og som blå sier, så er det mange hensyn å ta i denne saken, bakemesterskapet er en stor produksjon, og det tas opp intensivt over tre eller fire uker med veldig lange arbeidsdager. Å tenke at man skal kunne gjennomføre 10-12 timers arbeidsdager i de første barsel dagene og ukene, er jo helt vilt urealistisk, tenker jeg. Det er lett å sitte i ettertid og si at man ble nektet å gjøre det og gjerne ville, men da dette skjedde var hun veldig fornøyd med løsningen som ble valgt da. Hun fikk full betaling fra NRK, selv om hun ikke kunne oppfylle sin del av kontrakten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|