Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.
Dette minner meg på at jeg gjenopptok skolekorpslærdom i begynnelsen av 40-årene. Kanskje det var min midtlivsgreie. Anbefaler deg absolutt å lære et instrument, det har du glede av resten av livet.
Det tror jeg at er min midtlivskrise! Eller midtlivsgreie i hvert fall. Begynte i korps igjen da jeg var 43. Føler ikke at det er noen krise, heller tvert imot. Det gir både glede og nye vennskap, og til tider litt økt stressnivå og prestasjonsangst.
Ellers har jeg tror jeg midtlivskrisa kommer når minstemann flytter ut, kanskje. Det skjer antageligvis om ca 3 år, og da blir jeg boende helt alene.
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Men hva skal jeg lære, liksom? Klarinett som 9 åringen da for å få litt balanse? (Hun er dødelig fornærmet/angrer/sjalu over at hun ikke spiller fløyte som de andre, det er FÆLT med klarinett visstnok)
Men hvor begynner man, liksom? Kjøpe et instrument man ikke kan å spille, og ikke har noen til å lære seg? Altså, å GJENOPPTA er jo en ting, men å starte fra 0?
Ta kontakt med det lokale voksenkorpset ditt og ta deg en prat med dem? De blir helt sikkert både glade og gira, og kan bidra med både prøving av instrumenter og tips og råd til hva som er lurt og ikke. Undervisning kan du søke om på den lokale kulturskolen.