|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg synes det er deilig å ha passert 50 på mange måter. Jeg og mannen har det kjempefint sammen. Begge gutta bor hjemme (19.5 og 23) og det er bare hyggelig. Jeg og mannen finner på mye sammen, konserter, show og masse annet. Vi koser oss rett og slett veldig mye. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?
Her jeg bor har det lokale voksenkorpset(ikke det jeg spiller i - mange voksenkorps i Oslo) aspirantkurs for voksne. Sjekk om det finnes noe liknende nær deg.
|
|
|
#63 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det vet jeg faktisk at det ikke gjør. Jeg kjenner korpsmiøjet rundt meg ganske godt. All den tid jeg har vært aktiv i det sånn på sidelinjen i svart 10 år. Som korpsmamma.
|
|
|
#64 |
|
I mål
|
Har de? Jeg har begynt å tenke på at jeg har lyst på korps igjen når lillebror bare blir litt eldre. Og da tenkte jeg på at jeg egentlig har mer lyst til å spille noe annet enn fløyte. Kan man feks lære seg å spille trombone når man er rundt 50? Kan jo noter fra før, og spilte et eller annet instrument fra jeg var 6 til jeg var 18. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Apan; Ja, det tror jeg nok. Jeg gikk fra kornett/trompet til saksofon i ungdommen. Min Oslovenninne anbefaler Oppsal Janitsjar.
|
|
|
#66 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Samlivsbrudd. Jeg tenkte at livet hadde snudd, det var ikke mer å oppnå på jobb, jeg kom ikke til å bli sterkere eller slakere igjen, kom ikke til å lære meg noe nytt og at kjærlighet var uoppnåelig, jeg satt fast med en humørsyk mann i sofaen.
|
|
|
|
#67 |
|
Klar
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg tror min midtlivskrise startet i slutten av 30-årene. Da begynte jeg å jobbe med selvutvikling og har fått en mye større forståelse for hvem jeg er, hvorfor jeg reagerer som jeg gjør og hva jeg trenger i livet. Denne innsikten gjorde også at jeg sto relativt støtt da skillsmisse ikke lenger var unngåelig noen år senere. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Leser
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Her er det vel trening. Kom vel litt sent. Da jeg var 45 fikk jeg beskjed fra sykehuset at jeg var så frisk at de ikke orket å se meg årlig. Gikk inn i en skikkelig identitetskrise (har vært kronisk syk siden jeg var 16 - og jeg føler meg ikke helt bra enda!! Selv om st.olavs mener det!). Satt 2 år i sjokk og begynte å trene. Veldig gøy, men ganske kriseaktig.
Liker at du ser mulighetene!
|
|
|
#69 |
|
VeloppDragen
|
Ja.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg har fått mer tid til egne greier, så jeg lærer meg å spille et instrument. Jeg har spilt i ungdommen fra jeg var 7 til 16, så jeg kan noter og har gehør. Det er utfordrende og veldig gøy å spille sammen med andre, så jeg anbefaler å bare begynne. Både kor, orkester, band, korps er flotte arenaer for sosialt liv og musikalske utfordringer.
|
|
|
#71 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg trener. Det har jeg holdt på med en stund, men akkurat nå for tiden er det påtagelig mye.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Søt og rar
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Etter at jeg var ferdig med kjipe ting i slutten av 30-årene (depresjon og skilsmisse altså), så hadde jeg forresten to oppdrag etter fylte 45: Lære å spille piano (bare til husbruk for å kompe egen sang) + oppsøke kjærligheten på ny.
|
|
|
#73 |
|
Søt og rar
|
Ja!
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Dragen! Gjør det!
|
|
|
#75 |
|
Klar
|
Definitivt! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Dansing er det beste!!! Husk at det hvordan det føles på innsiden som er viktig, ikke hvordan det ser ut på utsiden!
|
|
|
#77 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Jeg tror det å gjøre noe man ikke er så god på, og smile til seg selv i et speil mens man gjør det, er veldig god mental helse. For meg har det vært en skikkelig øvelse i å like "hele meg", inkludert at jeg ser litt snodig ut når jeg danser.
|
|
|
#78 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Signerer!
|
|
|
#79 |
|
guru advisor
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Nå må jeg Google danse-trening i nærheten! |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Midtlivsgreiekrise - har du det? Og hva er det?Tja. |
|
|