Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-26, 21:49   #801
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine over kommunikasjonsegenskapene til de som skriver veldig viktig informasjon i innkallingsbrev til sykehus.

Motstridende informasjon i avsnittene etter hverandre, og et herlig, usammenhengende avsnitt som det virker som om noen har kastet inn i frustrasjon, om at "vi har begynt med SMS-påminning, men sms-påminnelsene (ja, de bruker to ulike ord om hverandre. ) virker ikke alltid og hvis du ringer avdelingen om noe så får du en påminnelse men den påminningen viser feil dato så ikke bry deg om sms med påminnelser!" (Eller noe sånt).

Heldigvis er den eldre pasienten selv ganske oppegående og jeg hjelper til, så vi er sikre på at vi dekker alt, men altså...

Gammel 07-01-26, 22:10   #802
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kan metoden i podcasten Leger om livet #126 Bekymringer, følelser og tanker som tar overhånd fungere for deg?

Takk for tips.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-26, 22:27   #803
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Håret mitt floker sånn når jeg må ha ull og fleece på. Og blir elektrisk når det er så tørt og kaldt ute i kombinasjon med ull og fleece.

Gammel 08-01-26, 01:09   #804
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Denne skulle vel egentlig i dating for dummies-tråden.. noen som vet hvor den er?

Avvist etter å ha blitt kontaktet av en på dating-app;

Kunstner. En del røde flagg; skriver at jeg kanskje kan få se kunsten hans en gang hvis jeg er VELDIG heldig, feks. En del andre røde flagg og. Snakket med hverandre på videosamtale, han avsluttet uten å si hadet, ringte opp igjen like etterpå, bare sa" oj, jeg glemte å si hadet, okei, hadet. Under videosamtale sitter han og svarer på eposter samtidig som han skal ha første videosamtale med meg. En del "humor" under videosamtalen jeg syntes var veldig spesielt. Men lot gå, liksom. 10 minutter inn i videosamtalen ringer telefonen hans. Da sier han "oj, bestekompisen min ringer, jeg ringer deg opp senere. Det gjorde han, da hadde han tatt fram tannpirker, og satt og holdt på med den.. Litt som om kompisen hadde sagt at han måtte begynne med kveldsstellet.. En av de første meldingene han sendte meg skrev han at jeg burde være modell, for han. Skrev da melding med fullt navn. Skrev etterpå at han var på Facebook og instagram, og at jeg skulle sende han en melding der. Jeg fulgte han på Facebook, like etter sendte han meg meldinger der og vi begynte å chatte. Han var liksom to personer, og innimellom var jeg veldig usikker på om det var trygt å møte han. Jeg mistenkte og mistenker også nå at han har utfordringer mentalt, personlighetsforstyrrelse. Han brukte liksom kunsten sin helt fra starten for at jeg skulle bli imponert, fikk jeg inntrykk av. Etter videosamtalen ble jeg egentlig veldig i tvil, (jeg var jo også i tvil før det, men tenkte å gi han en sjanse.) Husker jeg skrev til han underveis at jeg følte jeg visste lite om han, utenom hvilken kunstart han driver. Det eneste han skrev om seg selv på datingappen var denne setningen; "Ekte kjærlighet. Livet ut". Med ett eneste bilde av han selv der han ikke ser i kameraet, flere år gammelt. Jeg følte underveis at jeg ikke ble kjent med han, men mest kunsten hans..

Dette var første person jeg har turt å ha videosamtale med av folk jeg har møtt på nett. Tror jeg ble mer betatt av kunsten hans enn han som person. På lille julaften i 15-tiden tilbydte han seg at vi kunne møtes, jeg skrev at jeg gjerne ville møte han men hadde lagt planer, noe jeg hadde. Virket som en person det foregår mye i hodet på samtidig, og kanskje uttaler seg om mye uten å tenke seg om. Under og etter videosamtalen tenkte jeg faktisk at han minte meg om han som spilte Elling i Elling-filmene, altså i stemme og væremåte.. Karakteren Elling, altså..

Tror jeg ble mest fascinert av kunsten hans.. I løpet av videosamtalen sa han en setning, jeg lurte på hvordan jeg skulle reagere. Jeg sa noe. Da sa han "å, er det guttehumor, dette". Jeg fikk ærlig talt inntrykk av at dette er en gammel sjel/menneske fanget i en ung kropp. Jeg fikk konnotasjoner til Ambjørnsen karakter Elling.

Han hadde nok også en del rare seksuelle ønsker jeg ikke skjønte helt, tror det er definert som parafili, men lovlig og ikke kriminelt.

Sender meg meldinger natt til nyttårsaften, skjønte ikke helt humoren, så ønsket han bare en god nyttårsaften. I ettertid av meldinger sletter han nesten halvparten i ettertid, meldinger basert på parafilien hans..

Når jeg sender han en melding i dag får jeg beskjed om at han tror vi må avslutte, fordi han har møtt noen han liker. Like etter at han tok kontakt med meg skriver han at han fjerner seg fra datingappen, noe han gjør, men i ettertid går han inn der og svarer på en melding fra meg.

Egentlig er jeg usikker på om jeg hadde romantiske følelser for han. Han skrev flere ganger at han trodde vi var veldig like og hadde mye til felles, da jeg spurte hva han mente, hva vi hadde til felles svarte han ikke.. Jeg skrev andre gang da dette skjedde; nå svarer du ikke på spørsmålene mine igjen..

Han var også veldig imot å sende selfie av seg selv, sendte bilder som var flere år gamle..

Jeg tror han var altfor komplisert til at det kunne ha blitt noe. Var ofte veldig seksuelt fokusert i meldinger, men skrev samtidig han var ute etter vennskap i første omgang med meg, men at han ikke utelukket noe mer. Forvirrende.

Ser i ettertid, og egentlig underveis og at dette sannsynligvis ikke hadde blitt noe bra forhold, men likevel synes jeg det er vondt å bli avvist..

Første fyr jeg kunne tenke meg å bli kjent med via datingapper på 3 år etter samlivsbrudd..

Men men, opp på hesten igjen.

Det er bare noe som sier meg at han kommer til å kontakte meg når eventuelt det med den andre ikke funker. Vært borti noe lignende røde flagg før.. Emosjonell umoden er noe som slo meg fra starten av, egentlig..

Tror dette hjalp gitt, etter at jeg har skrevet ser jeg at det er nok like greit at dette ble avsluttet.

Sist redigert av Ine : 08-01-26 kl 11:34.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 09:09   #805
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Håret mitt floker sånn når jeg må ha ull og fleece på. Og blir elektrisk når det er så tørt og kaldt ute i kombinasjon med ull og fleece.

For meg hjelper tørrshampo, føler jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 10:25   #806
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Ine, jeg tror det eneste du trenger å gjøre er å lese ditt eget innlegg. Håper du treffer på en litt bedre kandidat snart, det fortjener du.

Gammel 08-01-26, 10:55   #807
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, Ine, jeg tror det eneste du trenger å gjøre er å lese ditt eget innlegg. Håper du treffer på en litt bedre kandidat snart, det fortjener du.

Sant My, det var mange røde flagg, til og med fra første melding! Jeg følte det allerede da, men lot ting få en sjanse.. Tror jeg følte mer morsfølelse.. Litt i starten måtte jeg spørre om han var ruset, selv om jeg prøvde å unnskylde med at det sikkert var frekt, men at om han var kunne jeg være behjelpelig.

En annen ting, han omtaler seg selv som geni og mester/ mesterverk, og lurte på om han skulle male hunden min, og at det isåfall ville være et mesterverk jeg aldri kom til å glemme. Tipper han fortsatte å være på datingappen da han sa han fjernet seg derifra da han spurte om jeg så han der, blokkerte meg sikkert, hadde kontakt med meg via messenger og fortsette på appen.

Vært borti en lignende som uttalte at han kunne møte meg på dagen, og da det ikke ble noe av/jeg syntes det var for tidlig ville han aldri møtes, men holdt meg varm. Etter at jeg kuttet vedkommende ut begynte han å kontakte meg igjen.

Dette er sikkert en person som kanskje er vant til å bli avvist, og bruker kunsten sin til å imponere. Jeg skriver i profilen min at det er viktig for meg at man er trygg i seg selv og har evne til følelsesregulering, og at det er viktig for meg i et forhold å bli sett. Følte meg verken sett fysisk eller emosjonelt i den halvtimes lange videosamtalen, så dette ville nok aldri blitt til noe.

Gammel 08-01-26, 11:49   #808
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker at det beste du kan gjøre, er å blokkere vedkommende, og aktivt la være å tenke på han. Ikke lett, men det går bedre etter hvert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 12:21   #809
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er posterboy på hvem man skal styre unna, Ine!

Gammel 08-01-26, 12:45   #810
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

At jeg kløner det til.

Gammel 08-01-26, 12:58   #811
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette er posterboy på hvem man skal styre unna, Ine!

Jeg vet, egentlig. Tror det var noe moderlige/hjelpsomme følelser som kom opp, pluss kunsten hans som fascinerer. Pluss kanskje det der at "hvis vi møtes får han det kanskje bedre". Følte ingen romantiske følelser under videosamtalen. Fikk inntrykk av en gammel samtidig umoden sjel fanget i en middelaldrende kropp. Skrev jeg at han snakket om at han kunne male hunden min og at det kunne bli et mesterverk, og at jeg definitivt aldri kom til å glemme det? Han omtaler kunsten sin som mesterverk og genial og.

Pluss at jeg sikkert synes mest kunsten hans er interessant. I en video/ bilde han sendte fikk jeg emosjonelt inntrykk av et 5-årig barn.. Og mye av meldingene hans skjønte jeg jo ikke humoren med. En del av det slettet han i ettertid. Underveis lurte jeg på om han var ruset. Selv om det var frekt å spørre om spurte jeg en gang om det, fordi jeg tenkte jeg eventuelt kunne hjelpe.

Under videosamtalen lurte han på om jeg var dement, fordi jeg tok opp noe han prøvde å ha vist meg tidligere som jeg ikke så så godt, noe julepynt i bakgrunnen. Lite filter mellom tanke og ord tror jeg. Det som kanskje er ille er at jeg ikke blokkerer, men lar han få anledning til å kontakte meg igjen.. Men vet innerst inne at dette ikke har noen framtid.

Sist redigert av Ine : 08-01-26 kl 13:10.
Gammel 08-01-26, 13:02   #812
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Dersom noen begynner å dra inn sex før man engang har møttes så tenker jeg "Nej". Da er det så tydelig hva de vil ha, først og fremst.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 13:08   #813
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Dersom noen begynner å dra inn sex før man engang har møttes så tenker jeg "Nej". Da er det så tydelig hva de vil ha, først og fremst.

Det er egentlig veldig sant, og noe jeg trodde jeg har lært av tidligere. Tror det er en grunn til at han dro inn kunsten sin i en av de første meldingene, og deretter skrev fullt navn, og at jeg burde være modell for han.. Mistenker at han blir avvist når han ikke har kunsten sin som interesse-emne. Så han omtalte en venn han har hatt som uten fordommer da de møttes. Jeg tolker det som han opplever at folk får fordommer mot han sikkert pga emosjonell umodenhet. Fikk litt den følelsen " ja, men hvis JEG møter han kan jeg hjelpe han, liksom". Men blir jo feil for alle, det.

Gammel 08-01-26, 13:17   #814
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aj, du har fått et anfall av det min mor kaller "misjonær": At man føler at man kan "redde" noen, og forveksler det med tiltrekking. Da er det bare å stikke, hals over hode.

Gammel 08-01-26, 13:20   #815
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Men det med at han skrev at han følte vi var så like. Og like etter altfor like, sikkert..

Når jeg spør hva han mener, så skrev han ingenting.

Skriver etter hvert at han tror vi er så like. Jeg spør da "men er du på utkikk etter noen som er lik deg, da?" Ingen svar. Da Skriver jeg: "nå lar du være å svare på spørsmålene mine igjen. " Ingen svar.

Er det et sjekketriks liksom, det å påpeke at vi er så like?

Kjenner når jeg skriver her at dette egentlig ikke interesserer meg.. Jeg vet dette er noe som aldri kan bli noe av.

I profilen min skriver jeg at trygghet i seg selv er viktig både for meg selv og partner, og også evne til følelsesregulering. Ser jo nå at han utviste lite av lite av det.

Gammel 08-01-26, 15:30   #816
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Aj, du har fått et anfall av det min mor kaller "misjonær": At man føler at man kan "redde" noen, og forveksler det med tiltrekking. Da er det bare å stikke, hals over hode.

Jeg vet, det er det det var.

Og nå har jeg begynt å analysere avvisningsmeldingen hans; "tror vi må avslutte dette. Har møtt en jeg liker. Men det var jo egentlig aldri noe som rakk å begynne. " Jeg bare svarte "ok, lykke til". Han svarte med hjerte på meldingen. Da slettet jeg dialogen og avfulgte alt umiddelbart.

Var det en slags invitasjon til at jeg skal spørre om å møtes? Greia er jo at jeg egentlig ønsker noen som er klare i kommunikasjon og trygg på seg selv, etter å ha vært ute for det motsatte. Og dette er jo ikke akkurat klar kommunikasjon. Ser at han har malt selvportrett fra han var yngre enn 20 med seg selv i psykose, det med parafili leste jeg også kunne komme av psykose, så det er mulig han er en hardt prøvet sjel. Men nå føler jeg at jeg våger å møte andre, har ikke følt jeg har vært klar for fysiske dater før nå. Må vel satse på en mellomting mellom han her og den siste som var byråkrat og den mest kjedelige jeg har chattet med. Han siste virket jo så interessant! Mulig det er litt sånn hot/cold han driver med.

Gammel 08-01-26, 15:47   #817
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Eller nå tror jeg at jeg har fått klarhet i det; han var ikke så interessant, ihvertfall ikke på en bra måte. Det var kunsten hans som var interessant og vakker. Og det brukte han fra første melding.

Sist redigert av Ine : 08-01-26 kl 15:53.
Gammel 08-01-26, 15:52   #818
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har du kanskje funnet ditt kryptonitt? Da kan du være mer obs neste gang, kandidaten bør ha mer å by på enn fin kunst. (Det er tross alt ikke den du skal gå til sengs med i hverdagen).

Gammel 08-01-26, 15:54   #819
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar er slitsom!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-26, 16:33   #820
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Da har du kanskje funnet ditt kryptonitt? Da kan du være mer obs neste gang, kandidaten bør ha mer å by på enn fin kunst. (Det er tross alt ikke den du skal gå til sengs med i hverdagen).

Sant!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.