Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-26, 20:16   #821
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Nei, det er på ingen måte en invitasjon til om dere skal møtes, det er et avslag, og good riddance må vi vel si.

Gammel 09-01-26, 01:56   #822
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Eller nå tror jeg at jeg har fått klarhet i det; han var ikke så interessant, ihvertfall ikke på en bra måte. Det var kunsten hans som var interessant og vakker. Og det brukte han fra første melding.

Jeg tror det er ganske vanlig at man går på sånne blemmer i starten av datinglivet. Når det bare er chatting så tror jeg det er spesielt lett å lese det man ønsker høre ut i fra svarene og tolke alt positivt. Og på den måten skaper man seg drømmebilde av den andre som det blir umulig å leve opp til. Og så kan man faktisk late som man er akkurat den man ønsker å være også, på chat. Videosamtale vil jeg tro er mer både oppklarende og avslørende, og fungerer sikkert mye som et fysisk møte ville gjort? Realitetsorientering, rett og slett?

Silver lining, det kan bare gå oppover herifra.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-26, 09:48   #823
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg tror det er ganske vanlig at man går på sånne blemmer i starten av datinglivet. Når det bare er chatting så tror jeg det er spesielt lett å lese det man ønsker høre ut i fra svarene og tolke alt positivt. Og på den måten skaper man seg drømmebilde av den andre som det blir umulig å leve opp til. Og så kan man faktisk late som man er akkurat den man ønsker å være også, på chat. Videosamtale vil jeg tro er mer både oppklarende og avslørende, og fungerer sikkert mye som et fysisk møte ville gjort? Realitetsorientering, rett og slett?

Silver lining, det kan bare gå oppover herifra.

Ja, kanskje, mye "forskjellig" der ute. Men mye å lære fra denne "episoden", blant annet er jeg ikke så "redd" for å ha videosamtale. Du har nok mye rett i det med å lese/tolke det positive. I denne episoden var det mange warning signs jeg lot være å utforske. Prøvde jo, men mange spørsmål fra meg han valgte å overse skriftlig ihvertfall. Lærerikt. �� Ser bare tilbake på det som litt "morsomt" nå, glad jeg ikke slo til på å møte han feks her hjemme uten videosamtale først ihvertfall.

Sist redigert av Ine : 09-01-26 kl 10:13.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-26, 00:06   #824
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Smatting og blåse på varm mat rett ved siden av meg.

Gammel 10-01-26, 23:46   #825
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går med hjerterytme-registrering igjen (er vel sjuende gangen på tre pr nå? ) og jeg klør som en gal av limet som fester lappene. Jeg glemmer å gi beskjed hver gang, så jeg har bare meg selv å takke. Nå klør og svir det så at jeg blir helt irrasjonelt sint. Bare et halvt døgn igjen, heldigvis.

Gammel 11-01-26, 16:19   #826
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Ine - jeg skjønner at dette var en ubehagelig opplevelse, men du gir så mange detaljer om vedkommende at det potensielt er mulig å identifisere personen. Siden denne tråden vel ligger på «åpen» del (tror jeg) tenker jeg det neppe er helt heldig.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-26, 16:32   #827
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Ine - jeg skjønner at dette var en ubehagelig opplevelse, men du gir så mange detaljer om vedkommende at det potensielt er mulig å identifisere personen. Siden denne tråden vel ligger på «åpen» del (tror jeg) tenker jeg det neppe er helt heldig.

Ja, sant, har slettet.

Oppdaget at han oppga på datingappen at han er 10 år yngre på datingappen enn han er i media. Stusset på vel mye grått hår ja. Kanskje like greit å avslutte før neste steg som var å møtes da ja.

Sist redigert av Ine : 12-01-26 kl 13:31.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-26, 17:47   #828
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg går med hjerterytme-registrering igjen (er vel sjuende gangen på tre pr nå? ) og jeg klør som en gal av limet som fester lappene. Jeg glemmer å gi beskjed hver gang, så jeg har bare meg selv å takke. Nå klør og svir det så at jeg blir helt irrasjonelt sint. Bare et halvt døgn igjen, heldigvis.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-26, 22:27   #829
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minigruff, men jeg MÅ begynne å si til de som lager kaffe på litt mer random steder, at de inne må varme opp melken til cappuccino for mye.

Gammel 12-01-26, 19:40   #830
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vann under lista på kjøkkenet. Der det aldri er vann.
Og så klarte jeg å lage den ripa på gulvet.

Gammel 13-01-26, 12:10   #831
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Venter enda på SVAR fra rørlegger?! Er de så sjukt opptatte? En melding om dagen, slik at vi skal være ferdig å avtale til jul?!

Gammel 13-01-26, 12:27   #832
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Venter enda på SVAR fra rørlegger?! Er de så sjukt opptatte? En melding om dagen, slik at vi skal være ferdig å avtale til jul?!

Akkurat nå er det visst veldig travelt opptatt i en del av landet hletr jeg på radioen i morges. Frostskader, sprukne rør, vannlekkasje

Gammel 13-01-26, 12:58   #833
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Minigruff, men jeg MÅ begynne å si til de som lager kaffe på litt mer random steder, at de inne må varme opp melken til cappuccino for mye.

Jeg kjøper kaffe ute ganske ofte og ja, jeg synes det koster såpass at det er litt irriterende da den ikke er ordentlig god.

Vi har fått et nytt bakeri litt for tett på jobben, og der varierer kvaliteten veldig etter hvem som jobber. Den ene ansatte fikk ikke laget dobbel latte, "fordi det var bare knappen for enkel shot som virket."
(De har ordentlig maskin, det er ikke slik kjip trykk-på-en-knapp-sak, men de har nok innstilling for enkel eller dobbel espresso.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-26, 13:17   #834
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjøper kaffe ute ganske ofte og ja, jeg synes det koster såpass at det er litt irriterende da den ikke er ordentlig god.

Eg har framleis litt vondt i magen fordi eg klaga på ein cortado som var meir som ein cappuccino/latte. Men fakern, eg er så enig med deg.

Gammel 13-01-26, 13:57   #835
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Favoritt kaffestedet mitt som også var en fin ladeplass for meg er nedlagt.

Gammel 13-01-26, 14:37   #836
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa jobber på bakeri og lager mye kaffe. De har fått særdeles nøye instruksjon om å ikke varme melka for mye. De får klager på at drikken både er for varm og for kald, så det er stor variasjon i hva kundene ønsker. Det er ikke så lett for dem å vite når det ikke er faste kunder. (Men de har veldig mange faste kunder.)

Gammel 13-01-26, 18:17   #837
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For varm (over en viss temp) endrer smaken (selve kjemien) på melka, så jeg føler det er mer en faktisk FEIL enn bare en preferanse.

Gammel 13-01-26, 19:03   #838
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, som kun drikker svart kaffe fra kaffetrakter, følger med og er fascinert.

Gammel 13-01-26, 19:31   #839
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

For varm (over en viss temp) endrer smaken (selve kjemien) på melka, så jeg føler det er mer en faktisk FEIL enn bare en preferanse.

Når kaffien smakar graut, då har det (bokstavelig talt) gått for langt.

Gammel 13-01-26, 19:37   #840
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg foretrekker den der kokt melk-smaken.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.