Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel I går, 10:46   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er ganske spesielt at forsvarere legger vekt på at klienter ikke har følt de har hatt kontroll på sin skjebne. Jeg har aldri hørt det har blitt omtalt før. Hvis forsvarere mener slikt må føre til strafferabatt må de vel argumentere for at dette skal ha gitt en slags medisinsk tilstand, så det kan vurderes om de ikke kan straffes, men heller dømmes til behandling. Har heller aldri hørt om at andre tiltalte har bevisstgjort retten at de mener ingen i rettssalen har hatt en lignende oppvekst. Jeg skjønner ikke hvorfor det var relevant å påpeke at Høiby mener han ikke har hatt kontroll på sin skjebne. Mulig for å bevisstgjøre folk hvilket miljø han har havnet i ja, men ikke noe som skal påvirke skyldspørsmålet. Men det er vel der vi er uenige da, du mener det er greit og riktig at dette vektlegges. Hvis oppvekst og at tiltalte ikke har følt de har hatt kontroll over sin skjebne, tror jeg det kunne blitt brukt i mange rettssaker, og jeg har aldri hørt at dette har blitt vektlagt i andre rettssaker, så fremt det ikke har gitt medisinske tilstander som forklarer kriminelle handlinger.

Jeg mener ikke så veldig mye om det, for å være ærlig, det er ikke mitt fag. Jeg prøver bare å forstå, og sier hva jeg tenker meg kan være grunnen til at de vektlegger dette, hvis jeg skal gjette. Jeg antar at de gjør det for en grunn, advokatene vet hva de driver med. Så det overrasker ikke meg like mye som det overrasker deg, tydeligvis, men ut over det får noen andre vurdere om det er greit og riktig.

Jeg kan mer om leire og ras.

Sist redigert av My : I går kl 10:51.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.