|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#562 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowGaia, jeg synes det du skriver er skikkelig provoserende, og jeg tror du tar feil. Og når jeg kjenner etter hvorfor det treffer, er det fordi du jo faktisk sier at det er mor som ser ut til at hun ikke har sørget for tilstrekkelig moralsk ryggrad. Hvordan i all verden kan du vite noe som helst om det? Det treffer overhodet ikke meg og jeg tar det ikke personlig, men jeg synes det du gjør er å gå veldig langt i å si at hun kunne ha forhindret dette hvis hun var en bedre mor. og hadde oppdratt bedre Og hvis du ikke kjenner de folka veldig godt, mener jeg at du ikke har noen forutsetninger for å hevde noe slik.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : I går kl 19:06. |
|
|
|
|
|
#563 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Jeg synes slett ikke at det treffer. Jeg synes bare at du tar feil.
|
|
|
|
#564 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowGaia, det jeg tror gjør at det stritter hos meg er mangelen på evne til å se nyansene mellom "foreldrene har skylda", og "foreldrene har ingen påvirkning på barna". Det at jeg mener at det første blir alt for enkelt, betyr ikke at jeg mener det siste. Noe du ser ut til å lese. Det er mange grader imellom, hvor foreldrene er en del av det store bildet, men ikke nødvendigvis hovedårsaken, til manglende moral. Det er mer komplisert enn det endimensjonale bildet du tegner. Det kan skje mye i løpet av et liv som deformerer det moralske kompasset som foreldrene har installert.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : I går kl 22:37. |
|
|
|
|
|
#565 |
|
© All rights reserved
|
Mulig jeg har mistolket deg, men slik jeg leser deg har du komt frem til konklusjonen din ut fra egne (kjipe?) erfaringer? |
|
|
|
|
|
#566 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowGaia: Jeg føler meg på ingen måte truffet og er ikke indignert. Og jeg lurer fortsatt på om du mener at jeg, kanskje med litt bidrag fra mannen, kan skryte på meg å være hovedårsak til at det går strålende med begge barna våre. For det er jo den naturlige konsekvensen av meningen din. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJeg så dette Ted-foredraget av moren til en av guttene som sto bak Columbine-skytingen.
|
|
|
#568 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowFor å spore helt av i foreldres_påvirkinging-debatten; hva skal vi si og tenke om pressens manglende dekning av det grenseløse miljøet Marius har vært en del av? Jovisst, det har vært enkeltoppslag med Sophie Elise og Nora Haukland som har poser som gjør livet 1000 (eller var det 100000) ganger bedre. Jeg regner med at presse-Norge har god oversikt over hvem som frekventerer disse miljøene, men hvorfor skal det være så tabu å gå i dybden på hvem som befinner seg i disse miljøene, hvor rusmidler og promiskuøs atferd synes å være normen. Jeg ønsker at noen kunne grave litt i dette, så lenge vi vet at det eksisterer. Ellen Holager Andenæs har vel ymtet frampå om dette, men det er som fenomen lite nevnt i mediene.
|
|
|
#569 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowI en eller annen tråd, mulig denne, nevnte jeg det brevet MM skrev til pressen for 9 år siden hvor hun ba pressen la Marius være i fred, og det så ut som at de gjorde det.
|
|
|
#570 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg hørte en interessant podcast om dette. Hvor Lars Glomnes fra Aftenposten intervjuet redaktøren av Se og hør. Jeg opplevde at han snakket sannferdig da han sa at pressen kjente til rusmisbruket (men at det kom fullstendig overraskende på at han skulle være voldelig), og i den forbindelse så var det han angret mest på at de IKKE slo opp at Marius BH ble anholdt for narkotikabesittelse under Palmesus allerede i 2017. For kanskje hadde det vært lettere å foreta grep hvis rusmisbruket var offentlig kjent?
|
|
|
|
#571 |
|
villende
|
Spørsmålet mitt var rettet mot de som føler seg provosert, ikke de som "bare" er uenige med meg. Og det handlet om å stille seg selv et spørsmål om hvorfor det jeg skriver provoserer/vekker følelser, og hvorfor det oppleves som bastant at jeg peker på foreldre som en grunnleggende faktor, når jeg også - igjen og igjen - har presisert at jeg er fullstendig klar over at det ikke er den eneste faktoren. Men jeg står på det at det alltid er en av faktorene.
Hvorfor skriver jeg det? Det er basert på det som har kommet frem i media om hennes adferd, og at summen av oppførsel fremstår som ganske så "enablende" (i mangel av et bedre ord). Det er jo ganske interessant at landets kronprinsesse setter i gang med å ødelegge bevismateriale når hun (på grunn av sin posisjon) blir kjent med at politiet er på vei for å pågripe sønnen hennes. Og at hun ble rasende andre gangen han ble pågrepet, fordi hun da ikke fikk informasjon om pågripelsen i forkant. |
|
|
|
|
|
#572 |
|
Leser
|
Jeg tror at det du sier her er grunnen til at folk reagerer.
|
|
|
#573 |
|
villende
|
Jeg skjønner at det provoserer hvis det oppleves som at jeg presenterer synsing som fakta. |
|
|
|
![]() |
|
|