|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Belte til festdraktMitt store 50-årsprosjekt er å sy meg en festdrakt. Ettersom jeg allerede eier en bunad, så har jeg et ønske om mye gjenbruk. Jeg bruker mønsteret til Fæbrik.
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Belte til festdraktBroderi, klokkestreng etc? Jeg husker Jenny Skavland brukte stoff og så sydde bestemora (tekstilkunstner, skal sies)på perler og sånn. Det var nydelig.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Belte til festdrakt
Strålende tips. Det var akkurat noe sånt jeg håpet at noen skulle komme med.
|
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Sv: Belte til festdraktBrett sammen to-tre lag dongeri (kommer an på hvor stivt det er), så du får ønsket bredde, og sy langsgående sømmer med ca en centimeters mellomrom - det gir bedre stabilitet. Så har du et bra grunnlag. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Belte til festdraktFlilfjonka her inne har sydd en nydelig festdrakt og ranet slips-beholdningen til mannen som hun sydde belte av.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Det endte nok mest med slips fra bruktbutikker for å få det mer fargerikt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lider av tastleksi
|
Høres kjempegøy ut, nå fikk jeg lyst til å kikke i slipsavdelingen til mannen og se om det er noen støvsamlere der.
|
![]() |
|
|