|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.
Sist familien var i Japan fløy de sør for Russland på vei til Japan, og over Nordpolen hjem (begge deler mellom København og Tokyo). Det er 2 år siden. I skrivende stund er poden i Sør-Korea / Japan, og de fløy mellom Russland og Iran på vei bortover (fra Amsterdam), der går en koridor. Man ser det veldig godt på Flightradar. Er spent på hvilken vei de tar hjem. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ferie i dagens verdensbilde.
Vi fløy også København-Tokyo i oktober. Akkurat samme rute til og fra. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi var i Thailand for 3 uker siden, bare noen dager etter første angrepet på Iran. Man ser at flyselskapene er raske med å legge om rutene sine til tryggere alternativer. Hjem igjen fløy vi over Russland hele veien, det må jeg innrømme ikke føltes helt trygt.
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeJeg måtte google, for jeg trodde ingen fløy over Russland, men ser at tyrkiske og kinesiske flyselskaper får lov.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi skal til Albir i september, regner med det skal gå greit. Eller så blir det vel Seljord og utgangspunkt derfra.
|
|
|
|
#26 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Ferie i dagens verdensbilde
Vi fløy med Vietnam Airlines. De er vel også Russland-vennlige.
|
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
|
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeDa vi føy til Kina for to år siden, så fløy vi over Tyrkia og alle -stan-landene sør for Russland. Nå synes jeg beltet mellom Russland og Iran ble i smaleste laget. Men jeg er helt klar over at det lar seg gjøre. Vi bare vil ikke det akkurat nå.
|
|
|
|
#30 |
|
Travelt opptatt
|
Man kan kjøre til de fleste øyer, det heter bilferge
|
|
|
#31 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi tenker kanskje Costa Del Sol, for lettest tilkomst. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ferie i dagens verdensbildeVi skal til Nederland med bil. Det føles som et trygt valg både vær og situasjonsmessig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeSommerferien tilbringer vi i Norge, som vanlig, med bil. Så den er ganske grei. Jeg og eldste skal til Canada i høstferien, med Iceland Air. Det føles foreløpig ganske trygt, så får vi bare vurdere når det nærmer seg mer.
|
|
|
|
#34 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Ferie i dagens verdensbildeJeg hadde egentlig lovt storebror tur til Paris om han forbedra fransk-karakteren sin, men jeg fikk ikke bestilt i januar som jeg hadde tenkt, og så klikka det ytterligere for Trump-adm’en. Jeg har ikke råd til fire voksenbilletter med fly sånn ting er nå, men det går fint, det er snart 10 år siden jeg tok fly noe sted. Ungene har opplevd en ferie med fly hver, og ingen av dem var store nok til at de husker det nå. Lillebror er nok også litt redd for å fly.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : I går kl 19:15. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferie i dagens verdensbildeStockholm er fint, vi var der med barna i 2010 tror jeg det var. |
|
|
|
![]() |
|
|