Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kamik

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 17:23   #41
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kamik

Jepp!

Gammel 08-09-07, 17:24   #42
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg trenger litt informasjon for dummies. Jeg har en med 36 og en med 34. Hvilke modeller og størrelser trenger jeg når jeg bor på østlandet? Og hvor får jeg kjøpt dem i butikk?

Jeg vil tro at str. 2-3 og 4 vil være passende.
Jeg har sett Kamik i sportsbutikker og i en barneutstyrsbutikk (på Solsiden i Trh). I Norge er det begrenset utvalg i modeller.

På Sierratradingpost er det disse modellene som finnes i størrelsene du er ute etter:

http://www.sierratradingpost.com/p/,...C-_-75365-_-13

http://www.sierratradingpost.com/p/,...For-Youth.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,75369_.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,75374_.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,75359_.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,...and-Youth.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,75303_.html

http://www.sierratradingpost.com/p/,75360_.html

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:28   #43
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk! Kan jeg spørre om erfaring med de ulike modellene også? Jeg så mest på waterbug, men der hadde de sort til enern.

Gammel 08-09-07, 19:29   #44
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

hm... har hørt om disse skoene, men ikke fått oppdatert meg helt på skofronten. Vi bruker vanligvis ecco goretex og cherrox. Bruker dere disse skoene i stedenfor cherrox eller i steden for goretex?

Gammel 08-09-07, 19:44   #45
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

I stedet for cherrox De har en uttakbar innersåle i ull som er lett å ta ut og tørke hvis dehar blitt våt, mens cherrox bruker flere dager på å tørke hvis de blir skikkelig våt. Og min eldste gutt svømmer i dammene så våt blir de....

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 20:11   #46
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

hm... har hørt om disse skoene, men ikke fått oppdatert meg helt på skofronten. Vi bruker vanligvis ecco goretex og cherrox. Bruker dere disse skoene i stedenfor cherrox eller i steden for goretex?

Begge deler.

Vi har Snowkone som brukes i stedet for Cherrox og vi har andre modeller i stedet for goretex.

Dette er Snowkone:

Disse har vi til kalde våte dager. De er supervarme med reflektorsåle og er helt vanntette.

Vi har slike (og lignende modeller) :

i stedet for Goretex.

Gammel 08-09-07, 20:25   #47
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Flott! Takk for innspill!!

Ser på NM at mange går for denne modellen: http://www.sierratradingpost.com/i/7...-For-Kids.html
Er det en av "goretex" modellene som er vannett, eller en mer sherrox modell. Får ikke opp youth str 2 heller, noen som finner ut om de har igjen av den?

Gammel 08-09-07, 20:30   #48
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Flott! Takk for innspill!!

Ser på NM at mange går for denne modellen: http://www.sierratradingpost.com/i/7...-For-Kids.html
Er det en av "goretex" modellene som er vannett, eller en mer sherrox modell. Får ikke opp youth str 2 heller, noen som finner ut om de har igjen av den?

Dette er en varm modell som ikke tåler absolutt alt av vann (å stå i en sølepytt i timesvis) men er en som holder tørt lenge og som holder varmen selv i ekstreme temperaturer.

Gammel 08-09-07, 22:31   #49
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan noen forklare meg. Hva er forskjellen på disse:

Kamik Tickle Pac Boots

Kamik Wow Pull-on Winter pac boots

Gammel 08-09-07, 23:08   #50
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Kan noen forklare meg. Hva er forskjellen på disse:

Kamik Tickle Pac Boots

Kamik Wow Pull-on Winter pac boots

Hakke peiling, men jeg har kjøpt kamik tickle, er ikke mer enn maks -3 grader her i bergen om vinteren..

Gammel 09-09-07, 00:17   #51
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper en av de tåler littegranne slapsevær bedre enn den andre (eller at begge tåler det like godt!) for jeg kjøpte et av hver i en alt for stor størrelse tror jeg. Får se når jeg får dem. Synes de så litt kule ut også, jeg, dah.

Gammel 09-09-07, 21:32   #52
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter veldig med å velge type, blir ikke bedre av det er ganske utplukket. Noen som kjenner til Kamik Kiddo Pac?

Det står liksom ikke noe om hvor kaldt de er beregnet for og hva som skiller disse fra de andre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:35   #53
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg sliter veldig med å velge type, blir ikke bedre av det er ganske utplukket. Noen som kjenner til Kamik Kiddo Pac?

Det står liksom ikke noe om hvor kaldt de er beregnet for og hva som skiller disse fra de andre.

Har ikke prøvd de nei, men de virker jo ganske bra i.o.m. at de er vanntette. Og siden de er beregnet for snøføre så vil jeg tro at de tåler en del minusgrader.

Gammel 09-09-07, 21:39   #54
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Har ikke prøvd de nei, men de virker jo ganske bra i.o.m. at de er vanntette. Og siden de er beregnet for snøføre så vil jeg tro at de tåler en del minusgrader.

Ja, jeg synes også de ser bra ut, og det ser ut som de har det løse ullforet? Lurte bare på hvorfor det var igjen så mye av disse og hvorfor ingen hadde nevnt dem...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:48   #55
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt kamik Snowkone til 5-åringen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 21:50   #56
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg synes også de ser bra ut, og det ser ut som de har det løse ullforet? Lurte bare på hvorfor det var igjen så mye av disse og hvorfor ingen hadde nevnt dem...

.

Løst for har de ihvertfall, om det er i ull vet jeg ikke. Jeg kikket egentlig ikke så nøye igjennom liste før jeg valgte noen, så kunne likeså godt ha kjøpt disse egentlig.

Gammel 10-09-07, 16:25   #57
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Joda de kom på døra her også. I dag da vi ikke var hjemme. Mannen fra budfirmaet ringte og var skikkelig indignert for at vi ikke var hjemme før 12. Som om det er vanlig?

Hvorfor kan de ikke bare sende det med vanlig post?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 16:39   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da kom visst skoene i dag likevel. Ztjerna har brukt størrelse 23/24 til nå, jeg bestilte størrelse 9 og de var greie. Varer kanskje ikke hele vinteren, skulle gjerne hatt størrelse 10, men orker ikke sende tilbake

Noen som har bestilt for store?

Ztjerna er forøvrig veldig fornøyd. Han nekter å ta dem av seg Tenker han blir rimelig svett på beina utover kvelden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 20:46   #59
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp! Nå skulle jeg sette meg ned og bestille støvler til storebror. Han bruker str 30 og jeg tenkte å bestille et par som erstatter Cherrox og et par som kan brukes når det er kaldere.

Men det er jo nesten ingen størrelser igjen hos Sierra? Eller er det bare jeg som ser feil? Noen andre steder man kan bestille?

Og Snowkone er cherroxerstatter, ikke sant? Og hvilken bør jeg velge som vinterstøvel? Bor på Østlandet og det kan jo være minus 10 når de er ute i barnehagen...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 21:05   #60
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Disse var kule.. tror jeg må ha.

Noen som vet hvordan størrelsene er?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.