|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?Jeg synes også det er greit i dette tilfellet. Hun er dømt, og har utsatt mange mennesker for store belastninger. |
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?
Ser denne, i et lite land som Norge så skulle man tro at man har/kunne hatt et sentralregister over slike vaneforbrytere.
|
|
|
#23 |
|
Leser
|
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?Esme: OK.
|
|
|
#25 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?Uenig med ~TM~, tiltale er ikke godt nok grunnlag, det må minst en domfellese til. Uansett mener jeg at gapestokk ikke hører hjemme i et moderne samfunn. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?Jeg synes ikke det er riktig. Kriminelle har like mye krav på et vernet privatliv som oss andre.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Enig. Hun har jo ikke vist vilje eller evne til å forandre seg - det ville ellers ha vært en vektig grunn til å la identiteten forbli ukjent. |
|
|
|
#29 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor skulle almenheten få vite navn og utssende på alle som har en tiltale mot seg? Jeg kan ikke se en eneste god grunn til det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Audacious
|
Sv: Er det riktig å offentliggjøre navnet på kriminelle?Jeg synes ikke det hadde vært ok hvis hun "bare" hadde vært tiltalt, men Aftenposten har jo kalt henne for "Inger" hver gang de har skrevet om henne (og det har de gjort lenge ettersom hun vel svindlet en av journalistene deres en gang... ). Det er først nå etter at hun er dømt de skriver navnet hennes.
|
![]() |
|
|