Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-07, 11:31   #141
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nå har det vært sånn at så og si alt som den portugisiske media har skrevet har vist seg å være sant (Sant som i: Politiet eller Familien selv har bekreftet påstandene etterpå). De har nok kilder rett inn i politiet. Engelsk media burde skamme seg over å være så utrolig partisk, og det meste av ting som har vist seg å være uriktig har kommet fra McCanns egen familie. De burde ha vært litt mer kritisk i valg av talspersoner.

Hvilke Britiske medier er det du har lest som er så partiske? Jeg har lest veldig variert dekning i britiske aviser jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 11:41   #142
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig langt fra å mene noe om dette.
INGEN kan mene noe om hva som har skjedd her.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 11:43   #143
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei men det må være lov å diskutere det, dette er jo en STERKT engasjerende sak.

Gammel 10-09-07, 11:45   #144
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ser i denne artikkelen hvor langt det er fra restauranten til leiligheten. De har utsikt til der de bodde fra der de satt.
http://www.nettavisen.no/verden/article1325543.ece

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 11:54   #145
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg er veldig langt fra å mene noe om dette.
INGEN kan mene noe om hva som har skjedd her.

Klart en kan diskutere. Alle er jo klar over at vi sitter på begrenset informasjon.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 12:00   #146
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Selvsagt kan vi. Jeg gjør det jo også.

Gammel 10-09-07, 12:57   #147
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Hvilke Britiske medier er det du har lest som er så partiske? Jeg har lest veldig variert dekning i britiske aviser jeg.

DailyTelegraph og BBC har vært forholdsvis partiske. Men verst har SKY News vært, krimreporteren deres, Martin Brunt, burde helt klart si opp etter denne saken. Mirror og Daily Mail har vært bedre, men fortsatt helt klar på McCann siden. :har fulgt med litt over gjennomsnittet:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:01   #148
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men verst har SKY News vært, krimreporteren deres, Martin Brunt, burde helt klart si opp etter denne saken.

Å? Jeg har sett en del SKY News, men jeg vet ikke hvem jeg har hørt uttalt seg. Kanskje var det han? Jeg har ikke stusset på noe som ble sagt der, så hva er det han har sagt/gjort?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:04   #149
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg skjønner ikke hvordan dere greier å gjøre dere opp en mening engang jeg, om hvorvidt foreldrene er skyldige eller ikke. Jeg har virkelig ingen anelse.

Men for min del trekker jeg ingen konklusjoner. Det har jeg overhodet ingen forutsetning for. Alt er mulig.

Jeg tror de er skyldige. Og jeg gjør jo det ut i fra den informasjonen jeg har fått servert.

Jeg tror faktisk at foreldrene i første omgang arrangerte en kidnapping, og at de gjorde det for å få oppmerksomhet. Men så ble jakten så intens og noe har skjedd, og sannsynligvis døde Madeleine senere enn kidnappingstidspunktet.

Det finnes også folk som skader barna sine for å få legenes oppmerksomhet.

Hele saken er så merkelig. Hvis noen ville kidnappe barnet - hvorfor akkurat henne? Hvis det handlet om menneskehandel, ville det ikke vært både bedre og enklere å kidnappe tvillingene som sov på samme rom?

Foreldrene har gitt ungene søvndyssende medisiner, og forlatt dem. Ingen spor til innbrudd, men den ene ungen -den eldste - er borte. Og umiddelbart setter de i gang en kjempekampanje hvor de flyr hele Europa rundt og får inn millioner av kroner i støtte...

Det lyser skyldig lang veg av dem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-07, 13:12   #150
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan få jobb i en hvilken som helst suspekt tabloid avis, bina.

Gammel 10-09-07, 13:12   #151
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der Spiegel.

Gammel 10-09-07, 13:13   #152
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Å? Jeg har sett en del SKY News, men jeg vet ikke hvem jeg har hørt uttalt seg. Kanskje var det han? Jeg har ikke stusset på noe som ble sagt der, så hva er det han har sagt/gjort?

Nei, ikke annet enn å avvise enhver mistanke mot foreldrene kontant. Å stille spørsmål rundt politiarbeid og snakke om hetsjakt mot foreldrene hver gang det blir kritiske spørsmål. Det har vært ting som ikke har stemt i forklaringen til foreldrene helt fra begynnelsen (og som foreldrene har måttet innrømme etter hvert). SKY har så å si aldri trykket rettelsene, når det i etterkant har vist seg at det de skrev først er blitt avkreftet av politiet. Osv osv.

Gammel 10-09-07, 13:17   #153
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror de er skyldige. Og jeg gjør jo det ut i fra den informasjonen jeg har fått servert.

Jeg tror faktisk at foreldrene i første omgang arrangerte en kidnapping, og at de gjorde det for å få oppmerksomhet. Men så ble jakten så intens og noe har skjedd, og sannsynligvis døde Madeleine senere enn kidnappingstidspunktet.

Det finnes også folk som skader barna sine for å få legenes oppmerksomhet.

Hele saken er så merkelig. Hvis noen ville kidnappe barnet - hvorfor akkurat henne? Hvis det handlet om menneskehandel, ville det ikke vært både bedre og enklere å kidnappe tvillingene som sov på samme rom?

Foreldrene har gitt ungene søvndyssende medisiner, og forlatt dem. Ingen spor til innbrudd, men den ene ungen -den eldste - er borte. Og umiddelbart setter de i gang en kjempekampanje hvor de flyr hele Europa rundt og får inn millioner av kroner i støtte...

Det lyser skyldig lang veg av dem.

Denne teorien er veldig lite sannsynlig, når man ser på faktene vi vet om så lenge. Men den er den mest "spennende", hvis man får lov å være så politisk ukorrekt som å finne en kriminalsak spennende.

Gammel 10-09-07, 13:20   #154
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som foregår oppi hodet ditt bina; det slutter aldri å forundre meg. :fasinert:

Gammel 10-09-07, 13:21   #155
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Denne teorien er veldig lite sannsynlig, når man ser på faktene vi vet om så lenge. Men den er den mest "spennende", hvis man får lov å være så politisk ukorrekt som å finne en kriminalsak spennende.

Ikke egentlig så usannsynlig heller. Det har da skjedd før i historien det, at man arrangerer en kidnapping, får hånd om en masse penger, som man så deler med "kidnapperen" før man får barnet tilbake - uskadet.

Gammel 10-09-07, 13:22   #156
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det som foregår oppi hodet ditt bina; det slutter aldri å forundre meg. :fasinert:

Ja, du skulle bare visst! Jeg har jo vett nok til å holde de underligste ideene helt for meg selv, så dette er jo bare toppen av et isfjell!

Gammel 10-09-07, 13:23   #157
Line*
Expired

Standard

Jeg forstår ikke at noen tør å være så bastante, og servere slike konkrete teorier, i en sak som denne.
Jeg forstår det virkelig ikke.

Gammel 10-09-07, 13:23   #158
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du kan få jobb i en hvilken som helst suspekt tabloid avis, bina.

Er det sant? Vil du være referanse for meg da?

Gammel 10-09-07, 13:23   #159
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ikke egentlig så usannsynlig heller. Det har da skjedd før i historien det, at man arrangerer en kidnapping, får hånd om en masse penger, som man så deler med "kidnapperen" før man får barnet tilbake - uskadet.

Jo, det har skjedd før. Og det spekuleres jo en del i det, men når man ser på foreldrene og barnets bevegelser i den aktuelle tidsperioden så passer denne teorien veldig dårlig. Mye dårlige enn de andre, i hvert fall.

Gammel 10-09-07, 13:24   #160
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg forstår ikke at noen tør å være så bastante, og servere slike konkrete teorier, i en sak som denne.
Jeg forstår det virkelig ikke.

Hvorfor skulle man ikke våge det? Også politiet lager seg jo hypoteser som de går ut i fra, og tester ut. De fleste forkastes, men har man ingen ideer eller teorier så har man jo heller ikke noe å jobbe etter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:45.