Sv: Jeg dåner, FrP
Jeg syns i grunnen også at kondolanse-innlegg er ganske så usaklige. Men jeg har jo glemt å sende prikker, da, må bare beklage det! 
Når det er sagt - som en annen er inne på - vi lever fortsatt i et demokrati. Om ordføreren er fra FrP eller et annet parti er ikke egentlig avgjørende for hvilken politikk som blir ført i kommunen de neste 4 årene. Kommunestyret består uansett av flere partier, og det er sjeldent at ett parti alene har rent flertall. Dermed blir det samarbeid og hestehandel, gjerne fra sak til sak, gjennom hele fireårsperioden.
Og så er det ikke til å komme forbi at veldig mange retningslinjer er lagt fra statens side, og der vil ikke en FrP-ordfører ha noe han eller hun skulle ha sagt. F.eks. kravene om full barnehagedekning. Uansett så kan ikke en kommune la være å bygge eller legge til rette for bygging av flere barnehager, samme hvilket parti ordføreren tilhører.
Personlig syns jeg nesten det verste er at man får for lite kontinuitet når man stort sett skifter fra rødt til blått eller motsatt ved hvert valg. Langsiktighet blir dermed lite fremtredende, og man får aldri helt sett konsekvensene av verken den ene eller den andre politikken.
|