Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 15:04   #321
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, jeg er enig med deg. Og henne. At man nødvendigvis ikke er pyse fordi man ber om epidural og jeg ikke regner meg som det heller. Hadde jeg derimot bedt om epidural under min siste, enkle, greie fødsel, da hadde jeg vært uberpyse.

det var det jeg trodde, men i ammetåka mi er jeg alltid litt usikker på om jeg klarer å formidle det jeg mener.

Gammel 13-09-07, 16:25   #322
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Æsj, jeg glemte å se på i går. Jeg finner bare webtvlinken til det første programmet. Gjør jeg noe feil eller er det bare det første programmet som er lagt ut enda?

daffy er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 17:13   #323
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger der det andre også.

Gammel 13-09-07, 21:52   #324
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nei de har sluttet med lystgass på Drammen. Hvorfor fikk jeg ikke med meg sist.

Ventilasjonen på sykehuset er for dårlig.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 22:59   #325
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Og Sitron: Du nevnte tidligere at: "man kunne overlate barnet til de på vaktrommen". På Drammen er ikke det så veldig interesant gitt. De ser helst at man tar seg av barnet selv, selv om man nesten ikke henger sammen, og barnet bare skriker. Så det er nok store forskjeller rundt omkring.

Jeg fikk guttene mine i Drammen, og jeg opplevde det ikke som noe problem at barna sov på vaktrommet. Begge guttene sov på vaktrommet første natta, slik at jeg skulle få hvile ut etter fødselen.

Gammel 13-09-07, 23:21   #326
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ble veldig rare farger på nett tven.. hm...

Pastill er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 23:27   #327
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg fikk guttene mine i Drammen, og jeg opplevde det ikke som noe problem at barna sov på vaktrommet. Begge guttene sov på vaktrommet første natta, slik at jeg skulle få hvile ut etter fødselen.

Jeg fikk sette fra meg gutten emine noen timer om nettene jeg også slik at jeg kunne få sove litt. ... men jeg hadde jo ks, så det kan hende det stiller seg litt annerledes.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 23:30   #328
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke lystgass på Sykehuset Buskerud pga dårlig ventilasjon ja. Jeg mener å huske at det dessuten ble påvist lekkasje i systemet. Uansett stengte de hele lystgassanlegget.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 13-09-07, 23:31   #329
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble tilbudt lystgass da jeg fødte i Drammen. Jeg husker ikke om det var i 2001, da jeg fikk Vår, eller om det var i 2003 da jeg fikk Storebror.
Jeg fikk ikke tilbud om dette i 2005 da Lillemann kom til verden, så det må ha vært en gang etter 2003 de sluttet med det.

Like greit for min del - for den lystgassen ble jeg bare kvalm av lell.

Gammel 13-09-07, 23:33   #330
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Begge mine sov på vaktrommet første natta.
I info-skrivet til barselavdelinga på KK i Bergen står det noko om at dersom barnet er kvalm og utilpass, skal det sove på vaktrommet pga. faren for å sette fostervatn-oppgulp i halsen. Begge mine kasta opp ein heil del dei to første døgna.

Gammel 13-09-07, 23:38   #331
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Begge mine sov på vaktrommet første natta.
I info-skrivet til barselavdelinga på KK i Bergen står det noko om at dersom barnet er kvalm og utilpass, skal det sove på vaktrommet pga. faren for å sette fostervatn-oppgulp i halsen. Begge mine kasta opp ein heil del dei to første døgna.

Det gjorde storebror og, brakk seg og gulpa mykje hvertfall. Men ikkje mykje hjelp å få nei.

Gammel 14-09-07, 00:01   #332
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke lystgass på Sykehuset Buskerud pga dårlig ventilasjon ja. Jeg mener å huske at det dessuten ble påvist lekkasje i systemet. Uansett stengte de hele lystgassanlegget.

Det gjorde de på Aker også. I gamledager mens det ennå være fødeavdeling der.

Pastill er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 11:00   #333
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Samme som de har gjort på Haukeland.
Det ble målt for store konsentrasjoner av lystgass utenfor fødestuene ...

Skal man føde i vest og ha lystgass må man til Voss.

Gammel 14-09-07, 11:03   #334
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde ikke jeg skulle overleve uten lystgass, siden jeg hadde den som siamesisk tvilling under første fødsel, men det gikk jo fantastisk bra uten.

Gammel 14-09-07, 11:05   #335
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lystgass er oppskrytt. Jeg ble nesten påtvunget lystgass ved første fødsel, men jeg hatet det, så etter mye mas slo de den heldigvis av. Jeg fødte nr. 2 på Bærum akkurat i ombyggingsperioden, og det var mange som var fortvilte over at de i denne perioden ikke tilbød lystgass. Jeg var derimot overlykkelig, for da slapp jeg maset. Ikke det at det ble noe tema, jeg rakk ikke å komme meg på fødestue en gang og fødte på det såkalte badet (hva heter egentlig de rommene da?)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 11:07   #336
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

De heter *inn og bli sjekket og sendt enten hjem eller på fødestue-rommene*.

Gammel 14-09-07, 11:07   #337
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I Skien har de en fødestue med lystgass. Da jeg fødte sist hadde jeg først en fødestue uten lystgass, men med en gang lystgasstua ble ledig fikk jeg flytte over dit. - Ikke at det hjalp noe, for man måtte bruke en skrekkelig, bråkete og ubehagelig maske/maskin, som bare forstyrret og fikk i hvert fall meg helt ut av fødselsfokus. Lystgass var gøyere før.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 11:09   #338
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De heter *inn og bli sjekket og sendt enten hjem eller på fødestue-rommene*.

Ja, det var det, ja!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 11:11   #339
Manitoba
Passiv

Standard

I dag er det nettmøte med jordmor Liv-Unni. http://www.nrk.no/programmer/tv/jordmodrene/1.3380382

Gammel 14-09-07, 11:15   #340
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sendt inn spørsmål:

Sitat:

Hei

I serien virker du veldig snakkesalig. Hender det at du får beskjed om å være stille fra den fødende?

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.