Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 11:19   #341
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordmødre

Jeg liker henne jeg. Har ikke reagert på snakkingen hennes, men jeg skjønner jo at noen gjør det. Jeg husker jo selv da jeg lå på sengen og ble trillet ned på fødestua, og jordmora ved siden av meg snakket og lo og fjolset med min mann og min venninne. Jeg hadde mest lyst å be henne dra til helvete. Der lå jeg og hadde mitt livs største smerter, mens hun stod der og fjollet?!

Gammel 14-09-07, 11:43   #342
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg irriterte meg under begge mine fødsler over hvor mange dustete kommentarer jordmødrene lirte av seg. Jeg skjønner ikke at jordmødre som har jobbet i et halvt yrkesliv ikke har slipt av seg alt dette uprofesjonelle.

For eksempel proklamere med en høyt gjesp at hun er så fryyyktelig sliten, fikk ikke sove i natt og kan ikke vente til det blir leggetid. Det er slik som jordmor kan tenke eller klage over på bakrommet, ikke fortelle til en fødende som selvsagt ønsker en skjerpet jordmor i siste fase av fødselen.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 11:52   #343
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja de burde absolutt være litt mer profesjonelle enn som så. Jeg har heldigvis ikke sluppet å høre noe dumt under mine to fødsler, og jeg har født på kveld-/nattestid begge gangene. De to jordmødrene jeg har hatt har begge vært fantastiske og på bølgelengde med meg, ikke noe kosemoseoverdose, men heller ikke fraværende. De har vært ærlige, omsorgsfulle og dyktige.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 14:04   #344
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg ble tilbudt lystgass da jeg fødte i Drammen. Jeg husker ikke om det var i 2001, da jeg fikk Vår, eller om det var i 2003 da jeg fikk Storebror.
Jeg fikk ikke tilbud om dette i 2005 da Lillemann kom til verden, så det må ha vært en gang etter 2003 de sluttet med det.

Like greit for min del - for den lystgassen ble jeg bare kvalm av lell.

De hadde i allefall sluttet med lystgass da jeg fikk Jonas i desember 2002.
Jeg fikk ha Jonas inne på vaktrommet første natten altså.

Nå havnet Jonas oppe i 11. etg på nyfødt intensiv dagen før vi skulle hjem, så da hadde han jo døgnvakt.

Sist redigert av Kula : 14-09-07 kl 14:24.
Kula er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 14:13   #345
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sendt inn spørsmål:

Du fikk jo flott svar også!

Gammel 14-09-07, 14:40   #346
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Samme som de har gjort på Haukeland.
Det ble målt for store konsentrasjoner av lystgass utenfor fødestuene ...

Skal man føde i vest og ha lystgass må man til Voss.

Eller Lærdal

Gammel 14-09-07, 15:06   #347
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Du fikk jo flott svar også!

Gjorde jeg? *iler*

Jaggu godt hun vet å holde munn.

Gammel 14-09-07, 15:09   #348
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun svarer en der med at overtid ikke regnes før 14 dager etter termindato, men det er jo ikke sant. Flere steder, bl.a. Haukeland, regner den gravide nå som overtidig fra 12 dager etter termindato.

Gammel 14-09-07, 22:16   #349
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Hun svarer en der med at overtid ikke regnes før 14 dager etter termindato, men det er jo ikke sant. Flere steder, bl.a. Haukeland, regner den gravide nå som overtidig fra 12 dager etter termindato.

Ja, tror det blir mer og mer vanlig å regne overtid fra 12 dager nå. Men de "gamle" henger vel igjen.....

kiki er ikke aktiv  
Gammel 14-09-07, 22:46   #350
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg blir forresten spesielt rørt av å se på disse nybakte pappaene, jeg. Så fulle av følelser når de ser på sine små.

Ja, Jeg gråt som bare det og mintes min egen mann første gang han så babyen sin.

Gammel 14-09-07, 23:25   #351
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva svarte hun på det med snakkingen, Sitron?

Ellers: Hvorfor føder alle sammen liggende i sånn fødeseng? Er ikke det veldig gammeldags?

Gammel 14-09-07, 23:33   #352
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Liv Unni Solberg: Jeg ser an situasjonen og hver enkelt kvinne, og er stille når jeg skjønner at de ønsker det.Husk at du ser bare små snutter av hele forløpet.

Gammel 14-09-07, 23:35   #353
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Hvorfor føder alle sammen liggende i sånn fødeseng? Er ikke det veldig gammeldags?

Eg har ikkje hatt sjans til å stå på føtene i sluttfasen nokon av gongane. Men første og siste blei født på fødekrakk med mannen bak, absolutt å anbefale.

Gammel 14-09-07, 23:46   #354
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Personlig syns jeg fødekrakk er helt jævlig. Jeg har født to stk i fødeseng. En pga komplikasjoner og en fordi jeg var immobil med ledninger, epi og drit. Men jeg lå ikke med beina i bøyler da. Sistemann ble født mens jeg satt på sengekanten i en dobbeltseng.

Gammel 14-09-07, 23:54   #355
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fødeseng - hva er det ? Sånn vanlig seng? Fødte sånn, jeg, mens mannen og barnepleieren gjorde sitt beste for å rive av meg beina.

Og så må jeg bare dra den gode, gamle historien en gang til. Den gamle sjefen min spurte en av kollegaene mine hvor hun skulle føde. "Nå, skal du føde på SiA*, eller?" "Vetta faen, jeg," glefset den gravide, "jeg skal vel føde på ryggen, tenker jeg".

*Sentralsykehuset i Akershus

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 00:08   #356
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Førstemann fødte jeg i fødeseng med beina i sidene på to jordmødre, ble sånn fordi jeg måtte ligge til sengs med elektrode på hodet til småen, fosterlyden var ujevn. Andremann fødte jeg stående i badekar på storken på Haukeland, anbefales på det varmeste. Kommer aldri til å føde liggende på rygg igjen, med mindre jeg må pga komplikasjoner som første gang.

Marge er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 00:10   #357
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med at det er noe de har snakket om. Jeg snakket med mine jordmødre om det underveis i alle fall, og fikk ikke lov til å ligge/sitte i noen annen stilling fordi det gikk utover hjerterytmen til barnet. Jeg syns det var helt greit å føde sånn jeg, og har ikke noe enormt behov for å utforske andre stillinger tror jeg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 00:15   #358
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

"Nå, skal du føde på SiA*, eller?" "Vetta faen, jeg," glefset den gravide, "jeg skal vel føde på ryggen, tenker jeg".

Må bare supplere denne med diskusjonen omkring eventuelt nytt navn til det nyutvidede AHUS (Akershus Universitetssykehus, tidligere SiA). Det skulle da muligens hete Akershus Nye Universitetssykehus, men den reddet de seg heldigvis unna. ANUS lissom.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 00:40   #359
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Liv Unni Solberg: Jeg ser an situasjonen og hver enkelt kvinne, og er stille når jeg skjønner at de ønsker det.Husk at du ser bare små snutter av hele forløpet.

Hun er faktisk veldig hyggelig! Hadde henne første halvdel av fødselen med min førstefødte for 10 år siden.

Gammel 15-09-07, 00:42   #360
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er hun sikkert. Jeg fikk bare *sparke i trynet* vibber fra henne i første episoden. Og så litt til, og litt til, og litt til. Gjenta det samme 30 ganger til.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.