|
|
#341 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jordmødre
|
|
#342 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: JordmødreJeg irriterte meg under begge mine fødsler over hvor mange dustete kommentarer jordmødrene lirte av seg. Jeg skjønner ikke at jordmødre som har jobbet i et halvt yrkesliv ikke har slipt av seg alt dette uprofesjonelle. |
|
|
|
|
#343 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreJa de burde absolutt være litt mer profesjonelle enn som så. Jeg har heldigvis ikke sluppet å høre noe dumt under mine to fødsler, og jeg har født på kveld-/nattestid begge gangene. De to jordmødrene jeg har hatt har begge vært fantastiske og på bølgelengde med meg, ikke noe kosemoseoverdose, men heller ikke fraværende. De har vært ærlige, omsorgsfulle og dyktige. |
|
|
|
|
#344 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De hadde i allefall sluttet med lystgass da jeg fikk Jonas i desember 2002. Sist redigert av Kula : 14-09-07 kl 14:24. |
|
|
|
|
#346 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
#348 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreHun svarer en der med at overtid ikke regnes før 14 dager etter termindato, men det er jo ikke sant. Flere steder, bl.a. Haukeland, regner den gravide nå som overtidig fra 12 dager etter termindato.
|
|
#349 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Ja, tror det blir mer og mer vanlig å regne overtid fra 12 dager nå. Men de "gamle" henger vel igjen..... |
|
|
|
|
#350 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, Jeg gråt som bare det og mintes min egen mann første gang han så babyen sin.
|
|
|
#351 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: JordmødreHva svarte hun på det med snakkingen, Sitron?
|
|
#352 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreLiv Unni Solberg: Jeg ser an situasjonen og hver enkelt kvinne, og er stille når jeg skjønner at de ønsker det.Husk at du ser bare små snutter av hele forløpet.
|
|
#353 |
|
I farta!!
|
Eg har ikkje hatt sjans til å stå på føtene i sluttfasen nokon av gongane. Men første og siste blei født på fødekrakk med mannen bak, absolutt å anbefale.
|
|
#354 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødrePersonlig syns jeg fødekrakk er helt jævlig. Jeg har født to stk i fødeseng. En pga komplikasjoner og en fordi jeg var immobil med ledninger, epi og drit. Men jeg lå ikke med beina i bøyler da. Sistemann ble født mens jeg satt på sengekanten i en dobbeltseng.
|
|
#355 |
|
intro
|
Fødeseng - hva er det ? Sånn vanlig seng? Fødte sånn, jeg, mens mannen og barnepleieren gjorde sitt beste for å rive av meg beina.
|
|
|
#356 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreFørstemann fødte jeg i fødeseng med beina i sidene på to jordmødre, ble sånn fordi jeg måtte ligge til sengs med elektrode på hodet til småen, fosterlyden var ujevn. Andremann fødte jeg stående i badekar på storken på Haukeland, anbefales på det varmeste. Kommer aldri til å føde liggende på rygg igjen, med mindre jeg må pga komplikasjoner som første gang. |
|
|
|
|
#357 |
|
Glamorøs
|
Jeg regner med at det er noe de har snakket om. Jeg snakket med mine jordmødre om det underveis i alle fall, og fikk ikke lov til å ligge/sitte i noen annen stilling fordi det gikk utover hjerterytmen til barnet. Jeg syns det var helt greit å føde sånn jeg, og har ikke noe enormt behov for å utforske andre stillinger tror jeg.
|
|
#358 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
#359 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Hun er faktisk veldig hyggelig! |
|
|
|
|
#360 |
|
Absolut ateist
|
Sv: JordmødreDet er hun sikkert. Jeg fikk bare *sparke i trynet* vibber fra henne i første episoden. Og så litt til, og litt til, og litt til. Gjenta det samme 30 ganger til.
![]() |
|
|