Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 21:33   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Nå har jeg hatt Bugaboo i noen måneder og har utelukkende brukt den siden den kom i hus. Den splitter nye OTH'en har støvet ned i mellomtiden. Jeg var så fornøyd med Buggisen at jeg også solgte den lekre OTH bagen i brunt. Det er pluss og minus med begge vognene. Jeg elsker Bugabooen av utseende. Den er så lekker, ren og klassisk og den har mange fine trekk å velge mellom. Personlig liker jeg ikke fleecetrekket, men har to av canvastrekkene å velge mellom. Bagen er stor og lun og lokket gjør at den ser veldig ren ut i trekkene (om man kan si det sånn). Ulempene er:

*det er vanskelig å komme til i handlekurven med bagen på
*det er vanskelig å legge ned babyen med bumperbaren på. Jeg vet jeg kan ta den av å legge den i kurven, men jeg synes vogna er penest når den er på.
*regntrekket er pent på, men det blir veldig tett i vogna. Skulle ønske den hadde lufting på sidene i tillegg til toppen. Den er et herk å ta av og på, og den skulle vært noen cm lengere så hadde den passet perfekt. Nå føles det som om den er noen cm for kort til å få dekke hele bagen.
*det irriterer meg at understellet ikke kommer i låst stilling når jeg tar av bagen. Stelleveska er noen ganger tyngre enn understellet og dermed klapper hele greiene sammen.
*de små hjulene foran setter seg fast i trikkeskinnene og brosteinene, og babyen ristes skikkelig.
*Man må ha to hender på styret ellers blir den tung å trille. Ikke så lett når man skal trille og holde en vilter treåring samtidig.

OTHen på sin side er lettere å trille og den snur på en femøring. Jeg kan tenke meg at den er bedre på vinterføre til tross for at Buggisen har vinterhjul. Jeg liker ikke å trille Buggisen med låste hjul. 07 bagen har kommet med mange fine endringer.

Men...
*Den kan være litt vinglete når man skal over kanter og kun løfter på det ene hjulet foran.
*Bagen er bred, men liten spesielt når man må bruke vinterpose i. En liten ulempe for oss med sommerbarn. Jeg er ikke klar for å legge babyen i sportsdelen vendt fra meg på en stund.
*Kjekt med nytt regntrekk til 07 modellen, men hvorfor kunne ikke åpningen gått andre veien? Så kunne man ha hatt luka åpen til tross for litt regn som med regntrekket til Bugabooen.
*OTHen blir lang sammenlagt og har litt skarpe kanter på forbrettet, men betydelig bedre nå med 07 modellen.
*Rammen får lett riper.

Jeg gleder meg til å ta i bruk sportsdelen til Bugabooen. Det er en fordel at jeg kan ha babyen mot meg når han eller jeg vil, og da blir det lettere å komme til i kurven under. Men i mellomtiden har jeg begynt å savne bagen min så mye at jeg faktisk kjøpte en ny i dag. Så nå står det en splitter ny brun OTH bag og venter på å bli brukt!

Gammel 15-09-07, 21:42   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt..

Det hun sa.

Og i tillegg: jeg har bare brukt sportsdelen til OTHen - og jeg elsker trillekomforten. Jeg må ha en hånd til iPoden og da er det genialt med en vogn som kun krever en pekefinger så lenge underlaget heller bittelitt nedover, og som fint kan puffes med en hånd. Selv om guttungen sitter bedre i buggisen så bruker jeg den nå nesten aldri, med mindre vi skal reise. (Og da har vi zappen, så ...) Minuset med OTHen iforhold til andre 3-hjulinger er som før at den ikke kan legges flatt, at babybenene ikke kan heves og at den ikke har håndbrems (ikke et stort minus da)

Og frog'en er bedre en cameleon'en. Hvis man har en veldig høy mann, så kan det by på problem at den ikke kan regulere høyden på håndtaket, men nettopp dette gjør at den holder seg mye mer stabil og ikke trekker til en av sidene. Håndbremsen på buggisene er heller ikke helt strålende, jeg har hatt store problem med bremsene på buss når jeg må frem å kjøpe billett ...

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 15-09-07 kl 22:04.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:43   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det med vogner er jammen meg ikke lett. Jeg synes Bugaboo er opp mot den perfekte vogn, men den har absolutt minussider ja. Enig i mye av det du sier.

Jeg er helt i villrede nå ang vogner. Har en 4 år gammel Easywalker Classic, som jeg egentlig er forelska i, en Bugaboo og har akkurat solgt en Easywalker Sky.

Og nå funderer jeg faktisk på å selge Buggisen og bare ha den gode gamle Easywalkeren. Snuppa sitter sinnsykt godt i den (i motsetning til Easywalker Sky), den er lett, enkel og jeg kan bruke den i skog, mark og snø.

Men så er jeg jo glad i Buggisen og. Og jeg kan forsåvidt ha 2 vogner, men men...

Ikke meningen å kuppe tråden, jeg blir bare ikke enig med meg selv...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:50   #4
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har solgt OTH'en vi har hatt i tre år nå. Er superfornøyd med den og ville kjøpt den samme på nytt pga jeg syntes den har utrolig gode trilleegenskaper, noe jeg vektlegger mer enn design og bagstr. Babyen får man med seg uansett.

Etter tre års bruk så var fotbrettet ripete, men ellers så hadde vogna holdt seg veldig pen. Ikke noe falmet trekk og alt fungrerte som det skulle.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:15   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Helt i orden, Marikken. Jeg skjønner tankene dine, har det på akkurat samme måte selv. Jeg ble hodestups forelsket i Buggisen, men små irritasjonsmoment kommer for en dag. Jeg tror nok vognene utfyller hverandre veldig godt så jeg kommer til å beholde begge til han blir litt større.

Gammel 15-09-07, 22:33   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må ikke skrive noe ille om OTH, nå som jeg nettopp har kjøpt!

Jeg er spent på det å ha trehjuling, for det har jeg ikke hatt før.. og har vært litt skeptisk til. Med tanke på stødigheten.

Jeg har titta på bagene, og ser jo at de er mindre enn den jeg har fra før - men vi får jo et vinterbarn - og går MOT sommer, så da er det greiere - håper jeg

Så nå mangler jeg bag!

Lyst på brun..eller sånn "eplegrønn"

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:42   #7
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

guniss: jeg har ikke mye negativt om OTH. Jeg har min fjerde OTH vogn nå, det burde si litt

P.s De har en eplegrønn bag på Bebito nå

Gammel 15-09-07, 23:52   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva gjør egentlig jeg innom en tråd som dette?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:01   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Hva gjør egentlig jeg innom en tråd som dette?

Det, i tillegg til babyavatar. Noe du vil fortelle oss?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:27   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Det, i tillegg til babyavatar. Noe du vil fortelle oss?

Jeg er nok veldig mentalt klar for flere barn ja, men jeg skal jo gifte meg før vi setter igang.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 04:06   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Jeg triller alltid Cameleonen med en hånd.
Den setter seg heller ikke fast i verken trikkeskinner eller brostener, og risting med den fjæringen? (har du stilt inn riktig?)
Er faktisk ikke enig i en eneste av "ulempene" dine.
Jeg kommer ikke på en eneste ting som irriterer meg med Cam. jeg, og den er noen år gammel nå.
Eller kanskje at man må vedlikeholde den hver 3. mnd.. (det hender nok at det går litt lenger tid mellom hver gang)

OTH skal jeg aldri ha igjen.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 08:02   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ikke en eneste en?

Sist redigert av Isa : 16-09-07 kl 12:16.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 11:03   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Sv: Re: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Ingridlille: Gifte seg kan man gjøre etterpå

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg triller alltid Cameleonen med en hånd.
Den setter seg heller ikke fast i verken trikkeskinner eller brostener, og risting med den fjæringen? (har du stilt inn riktig?)
Jeg kommer ikke på en eneste ting som irriterer meg med Cam. jeg, og den er noen år gammel nå.
Eller kanskje at man må vedlikeholde den hver 3. mnd.. (det hender nok at det går litt lenger tid mellom hver gang)

OTH skal jeg aldri ha igjen.

Man kan trille med en hånd, men det er ganske mye tyngere enn med OTHen. Fjæringene er riktig innstilt. Babyen er ikke 6 kg ennå. Vogna er ikke tre mnd ennå så det kan ikke dreie seg om vedlikehold heller.

Gammel 16-09-07, 12:12   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ikke en eneste en?

Nei.
Som jeg sa.

Gammel 16-09-07, 12:15   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Man kan trille med en hånd, men det er ganske mye tyngere enn med OTHen. Fjæringene er riktig innstilt. Babyen er ikke 6 kg ennå. Vogna er ikke tre mnd ennå så det kan ikke dreie seg om vedlikehold heller.

Jeg mente ikke at vedlikeholdet hjelper på trillingen hvis du synes den er tung (men hvis man foreks. ikke har stilt inn fjæringen riktig så kan nok det hjelpe, hvis det var tilfelle).
Men jeg synes heller den er veldig lett, og mye bedre å trille enn OTH (som jeg har kastet ut).

Gammel 16-09-07, 13:06   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine erfaringer med OTH og Bugaboo så langt ...

Vi tar buggisen ned i kjelleren nå - der skal den få bli årgangsbuggis i påvente av en evt. nestemann.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:35   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg må ha en hånd til iPoden og da er det genialt med en vogn som kun krever en pekefinger så lenge underlaget heller bittelitt nedover, og som fint kan puffes med en hånd.

Sidespor, men må slenge inn en kommentar. Jeg har kalesjen (?) oppe mens jeg triller OTH-en, og legger ipoden nedi der. Da ligger den støtt og godt. Guttungen hører også på iPod til tider (særlig Karius og Baktus), og da også slenger jeg iPoden oppi kalesjen, og han klarer ikke dra den løs. Det meste han klarer er å nappe ut ledningen. Og det er jo ingen krise. Så vet du det, selv om du egentlig ikke lurte.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 13:52   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

guniss: jeg har ikke mye negativt om OTH. Jeg har min fjerde OTH vogn nå, det burde si litt

P.s De har en eplegrønn bag på Bebito nå

Har en plan om å kjøpe brukt
Om du ser DET, rop ut!

Gammel 16-09-07, 14:17   #19
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Guniss: Du burde prøve få tak i en 2007modell.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:20   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Guniss: Du burde prøve få tak i en 2007modell.

Bag ja?
Jeg skal se litt utover høsten

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.