Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke lov å være økonomisk egoist i ekteskapet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-07, 22:03   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke lov å være økonomisk egoist i ekteskapet

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Akkurat sånn er det her også. For meg gir det en veldig god frihetsfølelse å ha helt egne penger å rutte med. Det har ingenting å gjøre med at vi ikke stoler på hverandre eller ikke har skjønt hva et ekteskap handler om (og sant å si begynner jeg å bli ganske lei av hentydninger i den retning fra ymse kanter).

For meg er som sagt tanken fremmed. Dette med egne penger og frihetsfølelse. Det betyr ikke at jeg synes det er dumt eller feil å tenke slik, eller at man ikke har skjønt hva ekteskapet dreier seg om. Absolutt ikke. Det er mulig jeg tenker slik fordi min og mannens inntekt har variert opp igjennom årene, vi har begge vært avhengige av hverandre. Han tjente nesten ingenting i militæret. Jeg tjente nesten ingenting en periode i studiene, og i perioden hvor jeg jobbet deltid. For meg er familien et felles A/S, med et sett av behov som skal dekkes, og behovene varierer i perioder. Noen måneder trenger jeg et tonn med nye klær, noen ganger mannen. Det blir litt rart for meg å tenke at jeg skulle måtte vente med å kjøpe buksen jeg trenger fordi kontoen min er tom, og at mannen min samtidig kan gå ut å kjøpe cd´r fordi han en god del penger på sin. Men jeg forstår at det ikke nødvendigvis fungerer slik i praksis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.