|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)Jeg skal ALDRI ha dagmamma.
|
|
|
#22 |
|
<*(((<
|
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin...
:svømmermedbukeniværet: Sist redigert av torsk : 18-09-07 kl 23:01. Årsak: bedre nå, emm? :) |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)Ja jeg vet, men jeg er altfor skeptisk. Har ikke turt å ha det til nå, jeg er så skeptisk at jeg sluttet jobben min sist for å være hjemme til vi fikk barnehageplass.
|
|
|
#25 |
|
Ekvilist
|
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)
Jeg antar at både Iset og jeg har bestemt oss før vi leste ditt innlegg.
|
|
|
#27 |
|
Originala
|
Jeg snakket med en dame som hadde passet ni barn (alene). Jeg ble mildt sagt skeptisk. Jeg spurte hvordan hun greide å ta vare på så mange barn, og fikk til svar at det ikke var mer arbeid å passe ni barn enn fire-fem. Da ble jeg enda mer skeptisk. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)Jeg synes det er ganske rart at FORELDRENE ikke reagerer når de bruker en dagmamma som passer så mange barn? De kan vel ikke unngå å se hvor mange barn som er der?
|
|
|
#29 |
|
Ekvilist
|
Det jeg lurer på, er hvordan en enkelt dagmamma klarer å ta vare på alle barnas behov dersom det skulle skje noe alvorlig med et av barna, en ulykke f.eks. Eller noe så banalt som behov for å gå på toalettet. Fatter ikke at folk tør ta på seg et slikt ansvar jeg altså.
|
|
|
#30 |
|
Originala
|
Jeg tror ikke den nevnte damen tenkte så langt at ulykker kunne skje. Og trolig reflekterte hun ikke et sekund over ansvaret hun satt med. Hun virket snill, men ikke så innmari skarp, for å si det slik. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)Jeg synes nå det vitner litt om dårlig dømmekraft, rekognisering og mangel av andre alternativer hvis man får så elendige dagmammaer som det skrives om her. Man bør da ikke velge en dagmamma som passer 5-7 eller 9 barn alene.
|
|
|
#32 |
|
weird
Det kommer an på hva det brukes for. Om problemet ikke er spiker er det jo dumt å bruke hammer, liksom.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#33 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Signerer denne. Melatonin funket veldig bra på Nicholas. Vi ga ham det som en kur i 4 uker og etter det var han en helt annen gutt og sov som bare det.
|
|
|
#34 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
|
|
#35 |
|
weird
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin... (VG)Jeg vet ikke hvordan man evt. måler det, men jeg regner nesten med at det kan gjøres. Man har jo mange, mange søvnstudier.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)Jeg ville aldrialdrialdrialdri dytte noe som helst inn i barna mine som jeg kjøpte over nettet. Aldri. Sa jeg aldri?
|
|
|
#37 |
|
weird
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)Jeg skjønner tankegangen. Jeg gjør det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 18-11-08 kl 04:07. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)Får man kjøpt melatonin på helsekost i Sverige?
|
|
|
|
#39 |
|
Vaklende
|
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)Siden vi deler både lus og søvnvansker for tiden; jeg brukte Melatonin til Lærlingen etter 2,5 år praktisk talt uten søvn. Det var så ille at koordinasjonsevnen min hadde nærmest forsvunnet, og jeg kunne feks ikke lenger kjøre bil pga at jeg krasjet i biler jeg så sto der. Legen nærmest dyttet på meg respter etterhvert, og jeg forsøkte med Vallergan etter lang tids overveielser, men det fungerte dårlig og hadde mye bivirkninger. Etter litt mer tid i tankeboksen forsøkte jeg Melatonin, igjen i samråd med lege, og det var jeg lykkelig for. Etter 3 -4 dager uten synlige bivirkninger var Lærlingen for første gang inne i en god søvnrutine, og livet ble mange hakk bedre for oss begge to. Her var det ikke nødvendig å bruke i lengre tid, noe som kanskje betyr at han faktisk produserer selv men hadde en form for langvarig "jetlag"? Jeg er evig takknemlig for at legen maste, jeg fikk faktisk resept to ganger før jeg hentet den ut. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: 3666 barn fikk sovemedisin ... (VG)Vi fikk tilbud om Valergan til snuppa da hun var liten. Vi takket pent nei etter meget nøye overveielser (hun slet ikke egentlig med innsoving, men med nattskrekk).
|
|
![]() |
|
|