|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sykle på fortauet?Nå er jeg en novise på sykkel etter å ha latt sykkelen stå i 20 år (jfr. tidligere tråd om dette...), og jeg lurer på et par ting;
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Sykling på fortauet er helt greit, så lenge man viker for gående.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykle på fortauet?Ja, jeg sykler på fortauet. Jeg synes ikke man skal sykle i veien (om det ikke er et jækla bredt sykkelfelt der) om man ikke er en superrask syklist. Irriterer meg grønn over trege syklister som sperrer for all trafikk. :myrde:
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Jeg sykler på fortauet så sant det ikke er hindringer eller uegnet fortau. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Sykle på fortauet?Her er det kombinert fortau/sykkelsti, heldigvis. Jeg bruker uansett alltid fortau, men sykler veldig forsiktig og sakte hvis det er mye folk.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Puh! Da kan jeg fortsette med det!
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Tommelfingerregelen er at man skal sykle på fortauet bare dersom man definerer seg som fotgjenger, og sykler deretter. Sykler man fort, skal man sykle i veibanen. Dette sier Trygg Trafikk:
Og jeg har brukt hjelm siden Frøkna ble født: det er langt viktigere for meg at ungene mine vokser opp med en frisk mor, enn at jeg er fin på håret på jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?...ingen fare for at jeg sykler for fort.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Jeg sykler stort sett i veibanen, mest fordi det ofte er så ufattelig mye glasskår på fortauet. Har jeg sykkelvogn og skal opp en bratt bakke foretrekker jeg å sykle på fortau slik at jeg ikke hindrer annen trafikk spesielt mye (det går ann å kjøre forbi, men er ikke ideelt). Er det kombinert sykkelsti og gangvei sykler jeg der og tar hensyn til andre som ferdes på veien. Og irriterer meg grønn over fotgjengere som absolutt skal bruke hele feltet (og de er det mange av....). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Her brukes det alltid hjelm etter å ha sett hvordan den reddet en kamerats liv i en stygg sykkelulykke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Sykle på fortauet?
Japp det gjør jeg og. når jeg sykkler alene så sykkler jeg ut på veien når det kommer folk på fortauet og det ikke er plass. men har jeg sykkel tilhengeren på så sykkler jeg ikke ned fortauskanten. Så da stopper vi.
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Sykle på fortauet?Jeg sykler på fortau og bruker hjelm. Kunne aldri falt meg inn å sykle i veibanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykle på fortauet?Jeg sykler alltid på fortauet, meget sakte og forsiktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Jeg er en av dem som irriterer meg kraftig over syklister på fortauet som kommer bærtende bakfra, og åpenbart forventer at jeg skal dytte Sneipen inn i brenneslene slik at de kan halse forbi.
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Sykle på fortauet?Min erfaring fra Oslo er at man blir upopulær hos de andre trafikantene uansett om man sykler på fortauet eller i bilveien.
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
Definitivt.
![]() |
#18 |
intro
|