Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 10:44   #41
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rent hypotetisk - hva ville DU gjort?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jupp.
Min lille prinsesse på 2 år arver gutteklær og vi bryr oss ikke om slikt enda.

Jeg synes det er vesentlig forskjell på jenter som går med gutteklær og gutter som går med jenteklær.
Jentene ser liksom så tøffe ut i gutteklær, mens en gutt med utpregete jenteklær ser teit ut.

Gammel 24-09-07, 10:46   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa har lilla cherox. Jeg tror at nurket kommer til å bruke dem om et par års tid. De er jo knapt brukt, og lilla er jo ikke så ille som guttefarge, eller?????

Når jeg tenker etter så har jeg strikket mørkegrønt, lysegrønt og lilla hentesett til nurket, så lilla MÅ være greit til gutt. Slik ser det ut:

Gammel 24-09-07, 10:47   #43
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville brukt dem, ja.

Jeg nektet derimot seksåringen å kjøpe penal med blinkende hjerter på.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:47   #44
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det ble jo ekstra morsomt å lese når rosa stod med uthevet skrift i hele diskusjonen.

Uff ja, jeg søkte på rosa støvler. Tenkte ikke på det når jeg linket til tråden.

Gammel 24-09-07, 10:49   #45
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det ville vi brukt. Uten tvil. Dessuten er det gode støvler.

Andungen (4) eeelsker råsa, men jeg tror jeg ville slitt litt med å kjøpe rosa støvler til ham likevel. Sorry, Hønni.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:51   #46
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg synes det er vesentlig forskjell på jenter som går med gutteklær og gutter som går med jenteklær.
Jentene ser liksom så tøffe ut i gutteklær, mens en gutt med utpregete jenteklær ser teit ut.

Enig. Jenter kan gå i hva de vil, men gutter kan ikke gå i jenteklær.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:52   #47
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Ja, det ville jeg gjort.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:57   #48
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Ja, det ville jeg gjort.
Poden hadde vært overlykkelig. Han elsker både rosa og lilla.
Men jeg ville aldri tvunget ham til å bruke dem om han ikke ville hatt dem.

Gammel 24-09-07, 11:02   #49
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, selvfølgelig.

Lille har hatt blått og rødt regntøy siden hun begynte i bhg, og de siste støvlene vi kjøpte fikk hun velge selv;
et råsa og et par mørkeblå med fly og båter på.

Gammel 24-09-07, 11:07   #50
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det hadde jeg glatt gjort. Jeg kunne til og med kjøpt lilla til ham selv, om han hadde sagt at han ville ha det da vi var i butikken (selv om jeg er glad for at det ikke var i klesbutikken han insisterte på å få rosa bukse på. Det er liksom litt lettere å kunne vise ham klesskapet uten noen rosa bukse i. Litt etterpå var ønsket om rosa bukse glemt. ).

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:14   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hadde jeg lett gjort.
Han blir nok ikke homofil av den grunn.

Gammel 24-09-07, 11:18   #52
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg lest Hønnis tråd om de råsa støvlene. Noe jeg synes er rart er at flere skriver "men det nekter samboeren min / da ville pappa få hjerteinfarkt" osv. Jeg forstår ikke helt hvorfor dere godtar at mannen blander seg inn i noe sånt i det hele tatt. Hos oss får ungene bestemme selv hvilken farger de vil gå i, og hadde mannen nektet å ta visse klær på dem som de selv hadde valgt, så hadde det blitt seriøs trøbbel her i heimen. Jeg kan ikke fordra at man overkjører barnas ønsker på denne måten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:18   #53
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, uten problemer.

Gammel 24-09-07, 11:20   #54
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvfølgelig. Hvorfor skulle han ikke kunne bruke dem?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:25   #55
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nå har jeg lest Hønnis tråd om de råsa støvlene. Noe jeg synes er rart er at flere skriver "men det nekter samboeren min / da ville pappa få hjerteinfarkt" osv. Jeg forstår ikke helt hvorfor dere godtar at mannen blander seg inn i noe sånt i det hele tatt. Hos oss får ungene bestemme selv hvilken farger de vil gå i, og hadde mannen nektet å ta visse klær på dem som de selv hadde valgt, så hadde det blitt seriøs trøbbel her i heimen. Jeg kan ikke fordra at man overkjører barnas ønsker på denne måten.

Vel, av og til må man overkjøre barnas ønsker fordi det er til barnas beste. Jeg ønsker jo ikke å sende barna mine avgårde i klær de vil bli ertet for. Jeg tror at rosa klær på en liten gutt kan medføre erting, og det syns jeg er unødvendig så lenge det kan unngås.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:28   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Noe jeg synes er rart er at flere skriver "men det nekter samboeren min / da ville pappa få hjerteinfarkt" osv. Jeg forstår ikke helt hvorfor dere godtar at mannen blander seg inn i noe sånt i det hele tatt. Hos oss får ungene bestemme selv hvilken farger de vil gå i, og hadde mannen nektet å ta visse klær på dem som de selv hadde valgt, så hadde det blitt seriøs trøbbel her i heimen.

Min mann lærte fort den gangen poden hadde fått neglelakk og stolt skulle vise frem. Han begynte med et "neimen, hva ..." men endret det kjapt til "så fin du var!" når han så uttrykket til poden.

Hjemme hos oss er det nok heller jeg som kommer til å få problemer om vi noen gang får en jente med råååsadilla. (Jeg kan ikke fordra rosa, uansett om det er til jente eller gutt.)

Poden er for øvrig lett å ha med å gjøre, han har ikke motforestillinger mot noen farger, heldigvis (kanskje litt mot rosa da ) - og det gjør jo alt mye enklere.
Jeg har viktigere ting å sloss for enn fargen på klær og sko gitt!

Gammel 24-09-07, 11:29   #57
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Si at du fikk et par lilla Viking Thermo - ville du brukt dem til den toårige gutten din i barnehagen??

Ja, selvfølgelig.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:32   #58
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Vel, av og til må man overkjøre barnas ønsker fordi det er til barnas beste. Jeg ønsker jo ikke å sende barna mine avgårde i klær de vil bli ertet for. Jeg tror at rosa klær på en liten gutt kan medføre erting, og det syns jeg er unødvendig så lenge det kan unngås.

Helt uenig. Hvis barnet ønsker det selv, og har blitt informert over konsekvensene (nemlig at noen gutter synes det er jentefarger og kanskje erter) så er de klare å ta konsekvensene selv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:36   #59
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Man kan ikke tvinge ungen til å gå i noe de ikke vil selv, men så lenge de vil selv synes jeg det er helt høl i hodet å overkjøre barnet.

Det er da viktigere å fokusere på at det ikke finnes jentefarger og guttefarger, at man faktisk kan gå med akkurat den fargen man vil og at de som sier noe annet ikke er annet enn teit.

Jeg synes at forebygging av mobbing ved å hele tiden ha de "rette" fargene på klærne er å begynne på feil sted.

Gammel 24-09-07, 11:41   #60
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Til en toåring hadde jeg brukt rosa, om så var. Femåringen skulle fått slippe, hvis han ikke ville gå med dem.

Signerer denne jeg. :lat:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.