Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rant kiloene av under amming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan gikk det med vekta mens du ammet?
Kiloene rant av 37 22,56%
Apetitten økte mer enn ammeforbrenningen - gikk opp i vekt 37 22,56%
Apetitten veide opp for ammeforbrenningen - stabil vekt 46 28,05%
Levde sunt, men gikk likevel ikke ned i vekt 38 23,17%
Sykdom/spiseforstyrrelser/annet gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt 4 2,44%
Annet (presiser) 9 5,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-07, 01:05   #101
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Rant kiloene av under amming?

Mista 5 kilo på sykehuset, mens de siste satt som støpt til jeg slutta å amme. Amma til snuppa var 14 mnd, har tatt av 15 kilo på nøyaktig et år. Håper de siste 10 kiloene forsvinner innen neste sommer

Gammel 25-09-07, 01:27   #102
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Under de to første ammeperiodene gikk jeg ned sånn 5-6 kilo under hele ammeperioden, også forsvant de 5-6 siste kiloene som et svosj med en gang jeg sluttet å amme. Tegner til å blir det samme nå.

Gammel 25-09-07, 07:57   #103
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med begge barna forsvant svangerskapskiloene innen 1-2 uker etter fødsel. Men så holdt vekta seg bom fast. Apetitten økte absolutt, men ettersom jeg ammet og gikk turer, gikk jeg ikke opp i vekt. Jeg hadde håpet på at jeg skulle gå ned litt mer (jeg hadde uplanlagt gått ned i vekt under svangerskap nr. 1).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:00   #104
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg mistet 10 kg rett etter fødselen (babyvekt) for så å gå opp 2.
Deretter stagnerte det lenge, før jeg gikk opp noen kilo til.
Jeg ble nokså grinete siden jeg under hele svangerskapet hadde blitt beroliget med at "bare vent, du mister alt overflødig når du begynner å amme".
Joda.

Gammel 25-09-07, 08:04   #105
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Rimelig stabil vekt det første halvåret. Etter det raste kiloene av i ekspressfart og jeg fikk hilse på matchvekta mi, men da var jeg så nett og fin at jeg ble smelt på tjukka igjen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 10:48   #106
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Hos meg rant kiloene av. Helt til jeg introduserte fast føde. Da slo virkningen av utallige kvikklunsj til igjen, og jeg er snart tilbake til utgangspunktet :-( Har slutta med kvikklunsj nå da, og amming også, i går faktisk!

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:45   #107
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiloen forsvant som en drøm mens jeg ammet.
De kom på igjen med renter etter ammeslutt.

Gammel 27-09-07, 21:12   #108
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg la på meg over 20 kg i begge svangerskapene og måtte jobbe hardt for å ikke miste kiloene FOR fort. Har veid mindre enn utg. pkt under hver amming og går inn for å legge på meg igjen. Apetitten har vært kjempegod og jeg har spist masse og godt for å ikke skrumpe helt bort.

Gammel 27-09-07, 21:15   #109
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

[quote=Kaskis;572091]Jeg gikk ned de 15 kiloene jeg hadde lagt på meg under svangerskapet + 5 til mens jeg ammet. Kunne spise alt.

Oså kom de tilbake når jeg sluttet å amme.

Gammel 28-09-07, 19:25   #110
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var tynn før jeg ble gravid, gikk opp 12-14 kg under graviditeten og hadde mistet 10 av disse 2 dager etter fødselen. Deretter gikk vekta bare nedover, om det nå skyldes amming eller annet.

Forøvris stemmer nok den puppeteorien, for det med at puppene blir større for hver ammeperiode er ihvertfall ikke tilfelle hos meg!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:20   #111
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Her forble vekta stabil, ja. <mens venninnen min gikk så mye ned at hun så ut som en gutt etter to måneder. Håper det forsvinner litt mer når jeg kutter puppen helt.

slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:16   #112
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Svarte annet - for de rant ikke akkurat av. Men sammenlignet med andre så gikk de unna. Skylder delvis på en stressende babytilværelse med langt sykehusopphold og mye styr med amming og vekt (babyens vekt) etter hjemkomst.

Da snusken begynte å spise ble det merkbart mindre mat på meg, for jeg spiser så utrolig treigt... Det å løpe etter aktive barn merkes også.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:20   #113
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter første svangerskap rant kiloene av - var nede i gammel vekt etter 2 mnd. Denne gangen går det myyyyye tregere (fortsatt 8 kg over etter 5 mnd).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:22   #114
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

svarte at kilone rant av. La på meg 12 til 15 kg ved hver graviditet, og de var borte etter ca 3 måneder.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 22:42   #115
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Mens jeg ammet gikk jeg ikke ned, gikk bare ned 3 av kiloa jeg hadde lagt på meg i svangerskapet. Begynte å trene litt når det nærmet seg slutt på fullamming, å det kombinert med ammeslutt så fikk det fart på kilone. Tror jeg gikk ned nesten 20 kilo på ett halvt år, å fra nyttår til nå så har jeg gått ned ytterlige 3 kilo å holdt meg der. Har ikke vært flink med maten i det siste heller, men ikke lagt på meg etter det. Jeg vill anta att amminga har hjulpet på forbrenninga, men helt sikker kan jeg ikke være.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:35   #116
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Nei, til tross for fullamming i 7 måneder og fortsatt amming nå etter 10 mnd + 64 liter levert til morsmelkssentralen sitter kiloene som klistret

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 10:55   #117
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

De tre første gangene ble jeg tynn som en strek med en gang etter fødselen, og nesten for tynn i løpet av ammeperioden (selv om jeg spiste normalt). Den fjerde gangen merket jeg ikke noe særlig effekt av ammingen, og de ekstra kiloene fra svangerskapet satt godt. Jeg tror det hadde med alder å gjøre for min del. De tre første barna ble født mens jeg var i tjueåra, og det siste da jeg var 36, nærmere 37. Det skjer nok dessverre ett eller annet med forbrenningen når man nærmer seg 40.

Her kan jeg bare signere!
(Bortsett fra at jeg fikk to barn først og to barn endel senere)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.