|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Her får de en gave på formiddagen som de kan kose seg med utover dagen.
![]() |
#62 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?
I fjor var en av gavene fra meg til de voksne geit eller kyllinger i Afrika eller noe i den duren.
![]() |
#63 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, vi går aldri i kirken julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Jeg går ikke, men mamma har tatt med seg Emma om vi har vært hos besteforeldrene mine. Jeg har ingenting i kirken å gjøre.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Jeg har ikke lest hele tråden. Mine barn får en gave hver på formiddagen og vi tilbringer helst ikke julaften sammen med andres barn. Vi har tradisjon at vi er hjemme på julaften og veksler på å innvitere besteforeldrene. Et par ganger har vi vært hos søsken av meg og min mann og det ble ikke det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Ungene våre er nå såpass store at de klarer å få i seg julemiddagen og gangen rundt juletreet i gata før vi åpner pakkene.
![]() |
#67 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi spiser grøt klokka 12, i kirken klokka 15 og starter julemiddagen 17.30. Pakkene etter sju. Den som er plukket ut til å lese Juleevangeliet er alltid ekstra stolt. (Jeg husker at jeg elsket den oppgaven da jeg var barn.) Ungene sitter som tente lys under middagen og gleder seg syke til nissen. Litt småmasing, men de vet at det verken blir nisse eller pakker før alle har spist og det er ryddet av bordet. Da ungene var yngre fikk de se julebarnetv under middagen. Helt greit, synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Aktiv
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Våre får en pakke i julestrømpa fra julenissen sammen med litt godt, og resten av pakkene åpnes etter middagen. Ingen sure miner så langt. Hvis de blir veldig utålmodige før middagen, kan de få en pakke fra under treet.
![]() |
#70 |
Musk
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi spiser middag tidligst kl. 1800 og med en liten gutt som pleier aa vaere trött og legge seg i 1900-tiden (selv om han faar lov til aa vaere lenger oppe paa julaften), sier det seg selv at vi tar gavene för middagen, i alle fall de fleste av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#72 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Da jeg var lita fikk vi alltid en pakke midt på dagen. Mamma hadde jo litt peil, så det var alltid et spille eller noe
![]() |
#73 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Ja, da har jeg og gubben blitt enige om at de skal få en jule DVD sammen i sokken på morgenen, etter julegrøten ved 2 tiden så skal de få litt over halvparten av gavene, allt skal skrives opp.. Gavene til dem som vi ikke er sammen med på julaften blir da åpnet.
![]() |
#74 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi går på kirkegården om formiddagen, spiser så grøt med mandel hjemme og så er det leking og matlaging. Snuppa får en gave etter grøten, resten tas etter middagen. Og vi åpner også en og en gave! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Nattrangler
![]() Sv: Når åpne julegavene?Ungene får en julestrømpe og en gave om morran. Vi er ikke i kirken på julaften, men mannen og 2-3 av ungene pleier å være på kirkegården da klokka er nærmere 16, for å tenne lys på grava til hans foreldre og bror. da de kommer hjem så kommer nissen med en eller to gaver til hver unge (som vi har kjøpt) de leker litt med det mens vi gjør alt klart for å spise middag. Er stort sett klare for julegaveåpning klokka 18. gavene deles ut en og en. (og det er ungene som roer ned tempoet, de vil vi skal holde på lenge) de to eldste leser opp hvem gavene er til og fra. mens de to minste deler de ut.
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når åpne julegavene?I år skal vi åpne pakker 23 desember faktisk... Drar til Fuerteventura på julaften.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Når åpne julegavene?En merkelig tanke, som faktisk funker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Javel
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Vi pleier å plassere pakkene under treet (om vi feirer jul hjemme)på kvelden lille julaften. Ungene får så en litt "større" gave i kalenderen den 24, enten DVD eller noe de kan aktiviseres med. Så tar vi resten av pakkene etter maten.
![]() |
#80 |
Borte
|
![]() Sv: Når åpne julegavene?Ventingen er jo en helt naturlig del av julefeiringen. Vi åpner etter julemiddagen og det har aldri vært noe problem at noen har verken mast eller sutret.
![]() |
|
|