|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Synes den var helt grei tidtrøyte. Men ser for meg at det kommer en oppfølger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Serien heter Berlinerpoplene, men jeg aner ikke når den begynner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?
Jeg signerer helt til siste punktum.
![]() |
#84 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Serien begynner mandag 8. oktober - bare en uke til!
![]() |
![]() |
#85 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Da har vi hørt på boka på lydbok. Boka var ikke like fengslende som de to andre og den ble ganske tung pga Torunns depresjon, men jeg likte den likevel. Med unntak av Torunn som "henger helt i det blå", synes jeg faktisk ikke det er så mange løse tråder jeg. De andre gikk jo tilbake til sine egne liv, noen erfaringer rikere, men fortsatt seg selv nærmest? I alle fall Erlend, Margido virka nok som han kom litt nærmere "faren" sin. Vi kommenterte forøvrig flere ganger at Torunn ble veldig lik sin far, hun mistet perspektivet og livslysten og det er nok ikke et helt feilaktig bilde på hvordan livet er for mange småbrukere - ensomhet, kvelende forpliktelser og et økonomisk slit.
![]() |
#86 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Det ville heller ikke forundre meg om det kom en fjerde bok. Jeg vet også at jeg kommer til å lese den bare fordi den er fjerde bok. Det tror jeg mange andre vil gjøre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Naiv og Super
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig med Maximillia og likte boken. Jeg likte at det ikke ble happy ending. Boken har ikke fasiten, den skildrer en periode i livene deres og ingen vet hvordan det vil utvikle seg videre, slik har vi jo det alle sammen. Vi som leser ser at Torunn er dypt deprimert, mens de som er rundt henne er for opptatt av egne liv og behov og ser ikke hvordan hun har det....
![]() |
#88 |
Nybegynner
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Grisejente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Boka var grei å fordrive tida med, men langt dårligere enn de to første.
![]() |
#90 |
Siste nytt!
![]() |
Men Margido er jo også homofil - men ikke villig til å erkjenne det selv? Det inntrykket har iallefall jeg hatt igjennom alle tre bøkene.
![]() |
![]() |
#91 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Margido er dypt religiøs, ikke homofil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Siste nytt!
![]() |
Så hva er da grunnen til at Margido aldri har hatt dame? Tviler på at det er religonen som hemmer han. Det er nok noe annet...
![]() |
![]() |
#93 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Nå holder de på å filme "Ligge i grønne enger".
![]() |
![]() |
#95 |
Aktiv
![]() ![]() |
Kanskje det elendige forholdet til mora. Hvem vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg elsket boka, untatt slutten, den ble ikke sånn som jeg så for meg at det skulle bli.
![]() |
#98 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg har nå lest alle tre bøkene på rappen. Og etter at siste ble ferdig i går,
![]() |
#99 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg syns ikke denne var dårligere enn de to første bøkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
![]() |
![]() Sv: Ligge i grønne enger. Kva syns dokke?Jeg syns "ligge i grønne enger" ble litt kjedelig. Syntes heller ikke noe om slutten. Håper det kommer en fjerde bok. Lurer jo på hva som skjer med Torunn og ikke minst gården. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|