Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Ja til hasj!
Jeg vil mye heller at ungene min skal kunne, lovlig, ta seg en blås eller fem i en helg med fjortisfesting enn å drikke seg dørgende full og risikere langt mer skader enn litt hasjrus.
jeg er enig med sitron.
hasj er et rusmiddel med farer saa vel som begrensninger men fakta er at (utrolig nok) etter at holland legaliserte Hasj og begynte selge det aapent paa spesielle kafeer (som maa faa lisens og lisensene er mye strengere enn for alkohol) saa gikk faktisk forbruket av hasj NED med over 30% i forhold til hva som be beslaglagt og registrert foer de legaliserte det. Det maa bare si noe om hva slags reaksjon legalisering fikk.
Jeg forstaar negativiteten og jeg er i mot narkotika til en viss grad. Harde kjemiske stoffer er ikke bra men hasj har positive egenskaper som vi ikke kan nekte at eksisterer saa jeg stemmer for legalisering med streng kontroll og lisens for evt selgere (feks kafeer som i holland).
Pluss.... du maa ikke glemme at hvis vi legaliserer hasj saa forsvinner mye av det "spennende" og "ulovlige" aspektet som faar ungene til aa proeve i foerste runde. hvis det ikke er sett som litt paa kanten av loven saa er det heller ikke saa spennende aa proeve det og derfor vil det vaere faerre som vil proeve det.... samme regelen gjelder for alle mulige ting.... den stoerste grunnen til flatfyll blandt ungdom i norge er at alkohol er sett som fysj og skam og derfor er det spennende aa se hvem som kan faa tak i og drikke mest drue/heimert...
|