|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Shake it out!
|
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)
Hvordan jeg klan få barn uten å ønske å tilbringe mest mulig tid sammen med dem? Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Jeg tror rett og slett ikke det er verken til barnas beste eller mitt beste å være rundt meg 24 timer i døgnet. Jeg tror de har godt av å gå i barnehage. Jeg tror jeg blir en bedre mor av å ikke tilbringe all min tid sammen med dem. Jeg tror rett og slett ikke at MOR nødvendigvis er alt det barna trenger.
|
|
|
#182 |
|
Shake it out!
|
Vel, jeg har heller ikke båret noen baby i magen i ni måneder, men det har aldri falt meg inn at det var synd på meg av den grunn
|
|
|
#183 |
|
Ustabil
|
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Valentina: jeg skal ikke snakke for Skremmeren, for det klarer hun utmerket selv. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Ustabil
|
Men hvorfor i all verden får dere barn da? Hvis det er en jobb du ikke trives med, og du foretrekker å ansette folk for å ta seg av barnet? |
|
|
|
|
|
#185 |
|
Shake it out!
|
Akkurat det er jo faktisk et dillema. Og det handler jo også om hvem som kan og ikke kan jobbe redusert. Og hvem som har lyst. Men det må jo bli en diskusjon i det enkelte hjem.
|
|
|
#186 |
|
Fola Blakken
|
Jeg er, uten å ha truffet Valentina personlig, ikke et sekund i tvil om at hun og mannen er de viktigste personene i barna deres sine liv.
|
|
|
|
#187 |
|
Ustabil
|
Jeg kjenner ikke Valentina, og uttaler meg ikke om henne, men hvordan jeg ville opplevd det hvis barna mine ikke markerte forskjell mellom meg og de ansatte i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)Jeg må innrømme at valgfriheten jeg nå har som kvinne kun er verdt noe om jeg velger jobb og ikke å være hjemme. Slik føles det i alle fall ofte når jeg diskuterer med folk. For at valgfriheten skal være reel må det faktisk bli akseptert å si at jeg vil være hjemme og oppdra barna mine selv. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Shake it out!
|
Du leser meg som fanden leser bibelen!
|
|
|
#190 |
|
Shake it out!
|
Hva i alle dager? Hvordan klarte du å lese det ut av det jeg skrev?
|
|
|
#191 |
|
Ustabil
|
Det er jo det du skriver, Valentina.
Når barna ikke lengre bryr seg om hvilke omsorgspersoner som tar seg av dem så syns jeg at det burde begynne å ringe i en eller annen alarmklokke. Da er ikke barna trygge og glade lengre, da mangler de tilknytning. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Fola Blakken
|
Det er da vel bare en fordel at barna kaster seg inn i leken når de kommer i barnehagen. Det virker ikke som en plausibel tolkning at de da mangler tilknytning.
|
|
|
|
#193 |
|
Borte
|
Her tenker jeg helt motsatt av deg. Jeg mener at barnets følelse av trygghet i sosiale settinger avspeiles i evne til å knytte seg til andre omsorgspersoner. Og hvis jeg hadde tenkt som deg så hadde jeg ikke hatt hjerte og samvittighet til å gå fra barnet mitt i barnehagen eller hos andre hun er glad i. Jeg mener bestemt at min datter trives så godt i barnehagen, at hun aldri til dags dato har grått fordi jeg har gått og at hun ofte klager over at jeg henter henne for tidlig nettopp fordi hun er trygg på de menneskene som finnes i barnehagen og at hun er glad for å være der. Selvsagt er jeg selv også trygg på dem og har en stor tro på at barnehagen er godt sted for henne å være. Uten den troen ville jeg utvilsomt valgt å være hjemme med henne fremfor å jobbe.
|
|
|
#195 |
|
Leser
|
Bina, snakket vel om når de ble hentet?
|
|
|
#196 |
|
Shake it out!
|
Er det det jeg skriver
|
|
|
#197 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#198 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#199 |
|
Travelt opptatt
|
Hun blir sur fordi hun har det så morsomt. Hvis du er ute på byen med venninnene og mannen din ringte og forlangte at du skulle komme hjem kl 22, hadde du likt det? |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Travelt opptatt
|
Så man skal bare få barn hvis man ønsker å ha dem rundt seg hele tiden? Da hadde det ikke vært mange fødsler i Norge, gitt. Jeg elsker dattra mi, og vi har det veldig fint sammen når vi er sammen. Vi har også fine liv når vi ikke er sammen. På akkurat samme måte som jeg og mannen; vi har det veldig bra sammen, men vi ønsker ikke å være sammen hver dag, døgnet rundt. |
|
|
|
![]() |
|
|