|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?
Fordi han er en sosekopp som glemmer den.
![]() |
#82 |
Ustabil
|
Det er jo i grunnen en risiko man tar når man utveksler SMS med andre. Du vet aldri helt hvem som leser på telefonen. Jeg regner med at folk har vett nok til å ikke bruke SMS for konfidensielle temaer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Ser på den ja, men åpner ikke smsen..
![]() |
#85 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Vi har ingenting å skjule, men i og med både han og jeg fra tid til annen får jobbsmser så er mobilen privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Men forstår at jeg nok må revurdere det litt etter å ha lest denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Ja, og jeg åpner ikke brev i hans navn om jeg ikke ser på konvolutten at det er regninger som er til oss begge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
navnet sjemmer ingen
Jeg blir overrasket over at man skyver foran seg nærhet, ikke ha hemmeligheter for hverandre etc for å forsvare at man forteller ting videre eller åpner partnerens sms. For meg har ikke nærhet og gode forhold noe med å påberobe seg retten til å vrenge innsida ut hos partneren. Selv jeg, som er sjalu som person, ville aldri funnet på å åpne partnerens sms. Det ser jeg på som et overtramp. Selv om man er gift er man fortsatt to personer som må få lov til å ha hjernen og tanker alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Ustabil
|
Og jeg blir overrasket over at noen kan bli så fornærmet og forurettet over at ANDRE leser hverandres SMS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
navnet sjemmer ingen
Om jeg snakker med ei venninne går jeg ut av rommet der resten av familien er. De bråker som regel så mye (snakker, spiller, hører musikk eller ser tv) at jeg ikke hører hva de andre i telefonen sier. Om de holdr på med rolige aktiviteter føler jeg at bablinga mi er til plage for dem. jeg liker å ta telefoner uten andre tilstede, ja. Om jeg har besøk sier jeg at jeg skal ringe tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
flisespikker
|
En viss forskjell er det jo at dersom jeg snakker med en venninne i telefonen, og mannen min sitter ved siden av meg, så hører han hva jeg sier. Leser han e-post eller SMS jeg har fått fra venninnen min, så leser han hva hun skriver. Det er ikke bare ektefellens behov for privatliv det er snakk om, men også privatlivet til hans/hennes bekjente. (Og har man besøk, så ser jo besøket til enhver tid hvem som er til stede og kan høre hva de sier.) En bedre sammenligning ville være å sette telefonen på høyttaling, uten å fortelle det til den man snakker med, slik at alle i rommet hører hva vedkommende sier.
![]() |
#92 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare signerer denne jeg
![]() |
#94 |
Medlem siden: Sep 2007
Jeg og ser nok på hvem det er fra. Men det kunne ikke falle meg inn å lese den. Hvis det ringer og jeg kjenner igjen navnet på vedkommende så svarer jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Viser tenner
|
Jeg gjør som Lille Ru, og tar telefonen om den ringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
trenger lading
|
hender jeg ser hvem den er i fra, men hvis han snart kommer så gidder jeg ikke. Han glemmer støtt og stadig igjen tlf hjemme (til ergelse for meg hvis jeg må ha tak i han).
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Nei, ikke uten at han ber meg sjekke den. Men det skjer jo innimellom. Ringer den tar jeg den som regel. Han tar aldri min og det irriterer meg. Om jeg f.eks. sitter på do og ikke rekker den kunne han jo tatt den og bedt den som ringte vente? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
flisespikker
|
I en sånn situasjon er det da mye greiere at du ringer tilbake tre minutter senere enn at personen må vente på linjen i tre minutter? Det tenker i alle fall jeg, hvis telefonen til mannen min ringer mens han er på badet eller sover eller er nede med søpla eller noe slikt.
![]() |
#99 |
Fortynnet
|
Helt enig, hvorfor skal folk sitte og vente i telefonen mens jeg er på do? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tenker ikke over det engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|