Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig å ikke ha gifteringer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-07, 07:38   #41
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?

Vi har ringer, men ingen av oss bruker dem noe særlig. Jeg er enig med de andre her, du må ikke ha ringer fordi at noen kan reagere på det, og du trenger jo ikke forklare i det vide og brede heller, bare si at vi hadde ikke lyst på. Og om noen spør om hvorfor, så trenger du ikke utdype mer enn å gjenta den setningen du allerede sa. De fleste tar hintet og lar deg være i fred da.

Men dersom dere ønsker å ha ringer på selve dagen, så kan dere jo kjøpe ringer på glitter eller en eller annen billigbutikk til en hundrings som dere bruker symbolsk den dagen og aldri mer går med liksom.

Gammel 07-10-07, 07:47   #42
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke giftering (eller forlovelsesring). Hverken mannen eller jeg bruker ringer ellers, så det var ikke naturlig for oss å begynne med det bare fordi vi giftet oss.

Har aldri fått spørsmål om det.

Vi giftet oss hos sorenskriveren i Oslo i 2002 og fikk et rutinespørsmål i forkant av vielsen om vi skulle ha ringpåsettelse.

Gammel 07-10-07, 08:35   #43
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde ikke ringer da vi giftet oss. Dette spurte presten om og vi var enige om å ikke ha ringer. Vi har ringene fra vi forlovet oss og det holder lenge.

Gammel 07-10-07, 08:50   #44
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker forlovelsesringene. Var ingen som spurte om vi skulle utveksle ringer når vi giftet oss heller. Har faktisk ikke tenkt over det før nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 09:40   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mim sin tatovering derimot var litt for vulgær for min smak.

Det er en vakker hyllest til vår kjærlighet. Så det så!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Fanken, den pulehesten røyker også. Mim, hva har du tenkt på?

Ja, jeg innrømmer at jeg røyker. So?

Gammel 07-10-07, 10:00   #46
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en nydelig, glatt forlovelsesring, mannen hadde make. Disse ble "oppgradert" til gifteringer da vi giftet oss. Således var det ingen ringseremoni i kirken. Husker mannens forlover stusset litt over dette, men egentlig var han vel mest glad for å slippe det psykologiske presset med å være "Ringmaster".

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 10:10   #47
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi giftet oss hos byfogden, og det ble aldri nevnt noe om ringer. Vi har helt enkle forlovelsesringer, og de har bare vært på siden vi forlovet oss.

Så nei, jeg synes ikke det er merkelig!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 11:14   #48
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg personlig synes det er rart og ikke ha ringer, men jeg er nok litt tradisjonell og gammeldags i forhold til dette.....

Andre må selvfølgelig ha hva de vil, men jeg synes ringene er et fint symbol, og er glad for at både mannen og jeg har det.

Gammel 07-10-07, 11:22   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ingen ringseremoni i kirken selv om vi brukte ringer da. Vi hadde ringene på oss hele tiden. Det er ikke et must med ringseremoni lenger, mange som dropper det. Vi kysset ikke foran presten heller, han spurte aldri.

Gammel 07-10-07, 11:28   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi kysset ikke foran presten heller, han spurte aldri.

Jeg vet om en brud som kysset presten, da presten sa "Nå kunne det kanskje passe med et kyss."

Gammel 07-10-07, 12:13   #51
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg vet om en brud som kysset presten, da presten sa "Nå kunne det kanskje passe med et kyss."

Fantastisk

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 12:50   #52
Kalinka79
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
Kalinka79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har forlovelsesringene som gifteringer. Men bare jeg som går med den. Mannen sine fingre er helt ødelagte etter år som keeper, så ringen kan han glemme å få på. Går av og til med den i kjede rundt halsen. Jeg tenker ikke over det at han ikke bruker den, så er absolutt ikke en må-ha-ting. At dere sier "ja" er jo definitivt det viktigste!!! Lykke til med bryllup!

Kalinka79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 14:45   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at tankene går til lignende diskusjoner på "et annet forum". Til sammenligning er det på FP påfallende få argumenter av typen "aldri tilgitt ham hvis han ikke ville bære det viktigste symbolet på vår endeløse kjærlighet".

Fine, fine forumet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 14:47   #54
mus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Utrolig bra!

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:38   #55
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Jeg har aldri tenkt på det å ikke ha giftering. Så for meg er det litt rart. Vi valgte en helt enkel ring uten noe stæsj, da mannen min har en jobb der dette var nødvendig. Men for all del. En skal ikke kjøpe ringer fordi andre synes det.Det er deres valg, og ingen andres

Måtte se på innlegget mitt en gang til. Jeg har jo for pokker ikke giftering selv. Det er jo forlovelsesringene. Vi kjøpte ikke nye da vi giftet oss

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:44   #56
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Måtte se på innlegget mitt en gang til. Jeg har jo for pokker ikke giftering selv. Det er jo forlovelsesringene. Vi kjøpte ikke nye da vi giftet oss

For meg er forlovelsesring og giftering en og samme sak. Da vi forlovet oss var det forlovelsesring, den dagen vi giftet oss ble det til giftering.

Gammel 07-10-07, 20:17   #57
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg må innrømme at tankene går til lignende diskusjoner på "et annet forum". Til sammenligning er det på FP påfallende få argumenter av typen "aldri tilgitt ham hvis han ikke ville bære det viktigste symbolet på vår endeløse kjærlighet".

Fine, fine forumet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 22:26   #58
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fine, fine forumet.

Ja, fine forumet med fine mennesker. På "et annet forum" har jeg lest nettopp denne typen argumenter. De kommer også gjerne fra folk som leser mannens mobilmeldinger og mail, sjekker lommene for lapper og visittkort og vurderer skilsmisse over å finne et bissniss-visittkort fra en DAME i den stakkars mannens lommer.

Gammel 07-10-07, 22:31   #59
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

vurderer skilsmisse over å finne et bissniss-visittkort fra en DAME i den stakkars mannens lommer.

Ja, guri. Nå minnet du meg om en diskusjon som egentlig like gjerne kunne forblitt i glemmeboken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 23:36   #60
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor skal det bli endeløse forklaringer? Er ikke forklaringen enkel: "Ingen av oss ville ha ringer."?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.