|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Live and let live
|
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi har ringer, men ingen av oss bruker dem noe særlig. Jeg er enig med de andre her, du må ikke ha ringer fordi at noen kan reagere på det, og du trenger jo ikke forklare i det vide og brede heller, bare si at vi hadde ikke lyst på. Og om noen spør om hvorfor, så trenger du ikke utdype mer enn å gjenta den setningen du allerede sa. De fleste tar hintet og lar deg være i fred da.
![]() |
#42 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi har ikke giftering (eller forlovelsesring). Hverken mannen eller jeg bruker ringer ellers, så det var ikke naturlig for oss å begynne med det bare fordi vi giftet oss.
![]() |
#43 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi hadde ikke ringer da vi giftet oss. Dette spurte presten om og vi var enige om å ikke ha ringer. Vi har ringene fra vi forlovet oss og det holder lenge.
![]() |
#45 |
Epikur
|
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?
Ja, jeg innrømmer at jeg røyker. So?
![]() |
#46 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Jeg fikk en nydelig, glatt forlovelsesring, mannen hadde make. Disse ble "oppgradert" til gifteringer da vi giftet oss. Således var det ingen ringseremoni i kirken. Husker mannens forlover stusset litt over dette, men egentlig var han vel mest glad for å slippe det psykologiske presset med å være "Ringmaster".
![]() |
#47 |
--
|
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi giftet oss hos byfogden, og det ble aldri nevnt noe om ringer. Vi har helt enkle forlovelsesringer, og de har bare vært på siden vi forlovet oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Jeg personlig synes det er rart og ikke ha ringer, men jeg er nok litt tradisjonell og gammeldags i forhold til dette.....
![]() |
#49 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi hadde ingen ringseremoni i kirken selv om vi brukte ringer da. Vi hadde ringene på oss hele tiden. Det er ikke et must med ringseremoni lenger, mange som dropper det. Vi kysset ikke foran presten heller, han spurte aldri.
![]() |
#50 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#52 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Vi har forlovelsesringene som gifteringer. Men bare jeg som går med den. Mannen sine fingre er helt ødelagte etter år som keeper, så ringen kan han glemme å få på. Går av og til med den i kjede rundt halsen. Jeg tenker ikke over det at han ikke bruker den, så er absolutt ikke en må-ha-ting. At dere sier "ja" er jo definitivt det viktigste!!! Lykke til med bryllup! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Jeg må innrømme at tankene går til lignende diskusjoner på "et annet forum". Til sammenligning er det på FP påfallende få argumenter av typen "aldri tilgitt ham hvis han ikke ville bære det viktigste symbolet på vår endeløse kjærlighet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tåler regn
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Ekvilist
|
For meg er forlovelsesring og giftering en og samme sak. Da vi forlovet oss var det forlovelsesring, den dagen vi giftet oss ble det til giftering.
![]() |
#57 |
Smugleser
|
![]() |
#58 |
Epikur
|
Ja, fine forumet med fine mennesker. På "et annet forum" har jeg lest nettopp denne typen argumenter. De kommer også gjerne fra folk som leser mannens mobilmeldinger og mail, sjekker lommene for lapper og visittkort og vurderer skilsmisse over å finne et bissniss-visittkort fra en DAME
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
Ja, guri. Nå minnet du meg om en diskusjon som egentlig like gjerne kunne forblitt i glemmeboken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig å ikke ha gifteringer?Hvorfor skal det bli endeløse forklaringer? Er ikke forklaringen enkel: "Ingen av oss ville ha ringer."? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|