Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 23:27   #81
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Sånn sett er det greit å få en til av samme kjønn ser jeg.
Vi får ihvertfall brukt alt tøyet en gang til.

Vi har en av hver, og jeg bruker alt regntøy og utedresser om igjen. Hun mååå ikke gå i rosa regntøy og utedress hele tiden. Ullundertøy også, en del av det mørkeblå fra storebror blir brukt om igjen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:29   #82
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.

Jeg måtte ta et regnestykke selv, og jeg kom i 5-6000 uten å overdrive. Vi handler ull på Sparkjøp, osv. Da var det vinterdress, sko, cherroxer, luer, votter, ullklær, vinterjakke, og 500 til div. klær som ikke er ull (fleece osv).

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:30   #83
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Himmel.... 6000 kroner bruker vi ikke på oss 5 til sammen en gang på 2-3 år..

Vi har alltid vært gode, varme og tørre på vinteren.
Vi kjøper ikke det dyreste, ser ikke poenget i det.

Bruker dere under 6000kr i klær til 5 personer i løpet av 2-3 år??!! Da går jeg utifra at dere får mye arvetøy eller?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:31   #84
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og dere er selvsagt ute hver eneste dag i 6 timer, uansett vær, ja?

Gammel 09-10-07, 23:33   #85
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Det blir 480 kr per person i året, og såå billig er ikke klær og sko i Norge...

Gammel 09-10-07, 23:44   #86
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnestykket for noe av barnehagegarderoben til eldstemann:
Reimatec vår/høstdress: 600 kr
Reimatec vinterdress: 600 kr
Helly Hansen vår/høstdress: 300 kr
Lue, votter, skjerf, hals: 1300 kr (2 luer og 2-3 sett hansker)
Regntøy kjøpt på Coop: 350 kr
2 par støvler: 450 kr
Vintersko Kamik+ sherroxlignende: 500 kr
Ullklær: 1600 kr
Fleecegensere: 400 kr
Joggesko: 250 kr
Skinntøfler: 300 kr

Å komme opp i 6000 var visst ikke noe problem her heller, og nå har jeg ikke regnet med alt han har av klær, bare det mest nødvendige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:53   #87
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en svinheldig heldiggris som arver mye til de to yngste. I dag har vi kjøpt to par vinterstøvletter og ett par cherrox. Tilsammen 800 kr. Og eldstemann må ha vinterjakke, og jenta må ha dress eller skibukse. Pengene får vinger å fly med.

Gammel 10-10-07, 01:10   #88
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg klarte meg også uten Reima, før. Men etter jeg begynte med det har ungene aldri, bank i bordet, vært våte om vinteren. Jeg kjøper høst/vinterdress og bruker i 1-2 år , hele året. Så prisen blir således ikke nødvendigvis dyrere enn de som kjøper både parkdress OG vinterdress.

Arv; ja takk. Jeg skulle gjerne hatt noen å arve fra. Billigere merker? Hvor? Bortsett fra Cubus. Brukt; jeg har trålet Finn flere ganger. Finner aldri noe passende der. Og om jeg finner, så er det solgt.

Jeg har kjøpt både reflex ull, Janus og Joha ull, samt Cubus og H&M. Cubus sitt virker litt "stivt", mens H&M er mykt. Dessverre vet jeg ikke så mye om slitestyrke da det er lillebror som har fått et sett. Men ullen fra Reflex har vært god. Storebror har mye av den.

Viking sine cherrox koster 400 kr paret. Jeg vil ikke si det er billig. Nå prøver jeg ut regntøy fra Reflex til Iben. Syns ikke det var spesielt dyrt. HM har jeg brukt masse, blir fort hull. Beste regntøyet om man tenker kvalitet er Sparkjøp sitt. Til 50 kr plagget så har man råd til å kjøpe flere.

Vi bruker regntøyet fra Reflx til storebror og har bestandig gjort det. Vi har bare hatt problemer med glidelåsen i en jakke, og det var nada problem å få ny.

Jeg har kjøpt ullundertøyet to str større enn nødvendig. Satser på 2-3 sesongers bruk.

Jeg har også brukt å gjøre det. Det gjør ikke noe om ullundertøyet er litt romslig.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 01:11   #89
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi er forøvrig forutseende (eller gjerrige om dere vil) og sørget derfor for at barn nummer to (altså lillebror) ble en gutt med fødselsdag en dag etter sin fem år eldre bror. Da passer alt storebrors tøy til lillebror uten årstidsforskyvniger. Vi er jammen smarte. :

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 02:28   #90
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Det blir 480 kr per person i året, og såå billig er ikke klær og sko i Norge...

Vi voksne trenger ikke nye klær vært år heller, heller ikke ungene.

En dress til 299 kan vare 2 sesonger på et barn å gå i arv.
Vi er heldig som har 3 gutter så de arver av hverandre.

Og jeg handler ikke bare i norge nei..
Passer på å handle når jeg er utenlands og på internett og jeg handler kun på salg, sjelden jeg handler til full pris, og brukt fint tøy sparer man mye på.

I år har jeg kjøpt meg en vinterjakke til 199. Den var jeg veldig fornøyd med, samt god og varm.

Husker ikke sist jeg kjøpte vinterklær til meg selv uten om hansker og votter.

Synes 6000 på ett barn var horribelt- På 3 barn kan jeg se det, men ikke 1 barn, selv 2000 pr barn synes jeg er mye...
Men det er meg da.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 02:35   #91
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja vi liker å være ute i friluft ja..

Er mye ute etter barnehage/skole.
Har utebarn, Så vi kommer fort opp i 6 timer pr dag om ikke hver dag..

Ser ikke at det skal være noe problem

(er heldig og har eldre i familien som strikker ulltøy, så den utgiften slipper vi, samt at vi ikke bruker annet ull inn på kroppen, ingen av oss takler det og tenk, ingen av oss fryser..)

Gammel 10-10-07, 02:46   #92
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Bruker dere under 6000kr i klær til 5 personer i løpet av 2-3 år??!! Da går jeg utifra at dere får mye arvetøy eller?

Ungene arver av hverandre, handler nesten utelukkende på salg og jeg har kjøpt mye pent brukt (senest en goretex jakke til 20 kroner som ikke ser brukt ut)

Skolen er og flinke til å arrangere byttedager, men det har jeg ikke benyttet meg av ennå.
Ungene har ikke mye klær men har det de trenger. Unger vokser fort og jeg ser ikke behovet at de skal ha mye av hvert. Eneste jeg har mye er sokker, strømpebukser og truser.
Vi voksne handler sjelden klær og handler vi så er det stort sett på salg.
Jeg selv har kun 2 langbukser og en capri, samt et par kosebukser...
Her bruker vi klærne til de er ødelagte og kjøper når vi trenger klær, ikke fordi vi har lyst på klær.

Stor handlet til ungene da vi var i statene,det var salg overalt.
Vi brukte 3000 på klær på ungene i forskjellige str, så nå har de i mange år fremover.

Ullbukse, genser og sokker er vi heldige å få strikket til oss.

Gammel 10-10-07, 08:53   #93
TBM
Passiv

Standard

Jeg svarer selv om den kommentaren var til en annen.

Selv om ungene våre ikke går i en utebarnehage, er det mye ute. Jeg vil anslå min. 4 t selv på vinteren. I helgene derimot blir det som oftest mye lenger - både 6 og 7 timer når vi er på tur. Og klærne holder da også!

Det koster å kjøpe alt nytt og flott, men poenget mitt var mest at dette er klær som kan arves/kjøpes brukt i mye større grad enn hva folk gjør. Har man råd til det - helt fint å kjøpe - men det er heller ikke for vanskelig å være økonomisk på dette området.

Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 08:56   #94
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også merket at det har gått mye penger på utstyr til Snupp denne høsten, på tross av at jeg kjøpte dress til ham på salg i vår. Han er på utebase hver fjerde uke, og da er han nødt til å ha skikkelig utstyr. Jeg henger meg ikke opp i merker, men jeg følger med på anbefalinger jeg får fra mer erfarne foreldre, og ser ikke på prislappen når jeg handler til ham. Jeg vet selv at det er en forutsetning for å kose seg utendørs at man holder seg varm og tørr, og siden jeg har ambisjoner om å få en liten friluftsgutt så må jeg sørge for at utstyret hans i det minste ikke skaper ubehag.

Hjemmestrikk er helt genialt, og Snupp har heldigvis en farmor som er en racer til å strikke. Utfordringen med ham er å finne superundertøy som er bra nok, iom at han ikke tåler ull rett mot huden.

Vi arver mye fra eldre kusiner og fettere, jeg kjøper på salg og får hjemmestrikket tøy. Men jeg merker at det koster mye penger med skikkelig utstyr likevel!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 08:56   #95
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ungene arver av hverandre, handler nesten utelukkende på salg og jeg har kjøpt mye pent brukt (senest en goretex jakke til 20 kroner som ikke ser brukt ut)

Skolen er og flinke til å arrangere byttedager, men det har jeg ikke benyttet meg av ennå.
Ungene har ikke mye klær men har det de trenger. Unger vokser fort og jeg ser ikke behovet at de skal ha mye av hvert. Eneste jeg har mye er sokker, strømpebukser og truser.
Vi voksne handler sjelden klær og handler vi så er det stort sett på salg.
Jeg selv har kun 2 langbukser og en capri, samt et par kosebukser...
Her bruker vi klærne til de er ødelagte og kjøper når vi trenger klær, ikke fordi vi har lyst på klær.

Stor handlet til ungene da vi var i statene,det var salg overalt.
Vi brukte 3000 på klær på ungene i forskjellige str, så nå har de i mange år fremover.

Ullbukse, genser og sokker er vi heldige å få strikket til oss.

Wow, trodde faktisk ikke at det var mulig å bruke så lite på klær Jeg er ulloman og skikkelig ullundertøy koster. Min mann jobber mye ute om vinteren så ull til 4 personer blir litt penger. I tillegg er jeg aldri så heldig at jeg finner gore-tex-jakke til 20kr... Vi har ikke uhorvelig mye mengder klær, men er jeg skikkelig lei en bukse så kjøper jeg ny ja. Når vi har ryddesjau i skapene så sender vi alle klær som ryddes vekk til Ukraina og Romania, tror jeg hadde hatt en del dårligere samvittighet hvis klærne bare ble kastet, no vet jeg ihvertfall at de kommer noen til nytte.

Gammel 10-10-07, 08:58   #96
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har også merket at det har gått mye penger på utstyr til Snupp denne høsten, på tross av at jeg kjøpte dress til ham på salg i vår. Han er på utebase hver fjerde uke, og da er han nødt til å ha skikkelig utstyr. Jeg henger meg ikke opp i merker, men jeg følger med på anbefalinger jeg får fra mer erfarne foreldre, og ser ikke på prislappen når jeg handler til ham. Jeg vet selv at det er en forutsetning for å kose seg utendørs at man holder seg varm og tørr, og siden jeg har ambisjoner om å få en liten friluftsgutt så må jeg sørge for at utstyret hans i det minste ikke skaper ubehag.

Hjemmestrikk er helt genialt, og Snupp har heldigvis en farmor som er en racer til å strikke. Utfordringen med ham er å finne superundertøy som er bra nok, iom at han ikke tåler ull rett mot huden.

Vi arver mye fra eldre kusiner og fettere, jeg kjøper på salg og får hjemmestrikket tøy. Men jeg merker at det koster mye penger med skikkelig utstyr likevel!

G-sport selger HellyHansen ullundertøy for barn som har syntetisk innside, guttungen min elsker å gå med det

Gammel 10-10-07, 09:17   #97
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

G-sport selger HellyHansen ullundertøy for barn som har syntetisk innside,

Jeg tror ikke barna mine har syntetisk innerside. (unnskyld, jeg bare måtte...).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 09:35   #98
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg tror ikke barna mine har syntetisk innerside. (unnskyld, jeg bare måtte...).

He he, den tar jeg på min kappe

Gammel 10-10-07, 09:57   #99
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Uff ja jeg venter på lønning før den runden skal taes. Med tre barn svir det virkelig å lommeboka. Godt at det går ann å arve litt også mellom de små.

Gammel 10-10-07, 10:21   #100
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes 6000 på ett barn var horribelt- På 3 barn kan jeg se det, men ikke 1 barn, selv 2000 pr barn synes jeg er mye...
Men det er meg da.

Klarer du å fylle opp "kleslista" fra friluftsbarnehagen for 2000 kr og finne klær som holder i minus 10-20 grader til en femåring så er du kjempeflink. Jeg har ikke klart det og det til tross for at jeg har handlet det aller meste på halv pris.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.