|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg
Vi har en av hver, og jeg bruker alt regntøy og utedresser om igjen. Hun mååå ikke gå i rosa regntøy og utedress hele tiden. Ullundertøy også, en del av det mørkeblå fra storebror blir brukt om igjen.
|
|
|
#82 |
|
godt brukt
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Jeg måtte ta et regnestykke selv, og jeg kom i 5-6000 uten å overdrive. Vi handler ull på Sparkjøp, osv. Da var det vinterdress, sko, cherroxer, luer, votter, ullklær, vinterjakke, og 500 til div. klær som ikke er ull (fleece osv). |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Bruker dere under 6000kr i klær til 5 personer i løpet av 2-3 år??!! Da går jeg utifra at dere får mye arvetøy eller? |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Absolut ateist
|
Og dere er selvsagt ute hver eneste dag i 6 timer, uansett vær, ja?
|
|
|
#85 |
|
Det blir 480 kr per person i året, og såå billig er ikke klær og sko i Norge... |
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Regnestykket for noe av barnehagegarderoben til eldstemann: |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Jeg er en svinheldig heldiggris som arver mye til de to yngste. I dag har vi kjøpt to par vinterstøvletter og ett par cherrox. Tilsammen 800 kr. Og eldstemann må ha vinterjakke, og jenta må ha dress eller skibukse. Pengene får vinger å fly med.
|
|
|
|
#88 |
|
trøtt
|
Jeg har kjøpt både reflex ull, Janus og Joha ull, samt Cubus og H&M. Cubus sitt virker litt "stivt", mens H&M er mykt. Dessverre vet jeg ikke så mye om slitestyrke da det er lillebror som har fått et sett. Men ullen fra Reflex har vært god. Storebror har mye av den.
Vi bruker regntøyet fra Reflx til storebror og har bestandig gjort det. Vi har bare hatt problemer med glidelåsen i en jakke, og det var nada problem å få ny.
Jeg har også brukt å gjøre det. Det gjør ikke noe om ullundertøyet er litt romslig.
|
|
|
#89 |
|
trøtt
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Vi er forøvrig forutseende (eller gjerrige om dere vil) og sørget derfor for at barn nummer to (altså lillebror) ble en gutt med fødselsdag en dag etter sin fem år eldre bror. Da passer alt storebrors tøy til lillebror uten årstidsforskyvniger. Vi er jammen smarte.
|
|
|
#90 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi voksne trenger ikke nye klær vært år heller, heller ikke ungene.
|
|
|
#91 |
|
Nysgjerrig
Ja vi liker å være ute i friluft ja..
|
|
|
#92 |
|
Nysgjerrig
Ungene arver av hverandre, handler nesten utelukkende på salg og jeg har kjøpt mye pent brukt (senest en goretex jakke til 20 kroner som ikke ser brukt ut)
|
|
|
#93 |
|
Passiv
|
Jeg svarer selv om den kommentaren var til en annen. |
|
|
|
#94 |
|
villende
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Jeg har også merket at det har gått mye penger på utstyr til Snupp denne høsten, på tross av at jeg kjøpte dress til ham på salg i vår. Han er på utebase hver fjerde uke, og da er han nødt til å ha skikkelig utstyr. Jeg henger meg ikke opp i merker, men jeg følger med på anbefalinger jeg får fra mer erfarne foreldre, og ser ikke på prislappen når jeg handler til ham. Jeg vet selv at det er en forutsetning for å kose seg utendørs at man holder seg varm og tørr, og siden jeg har ambisjoner om å få en liten friluftsgutt så må jeg sørge for at utstyret hans i det minste ikke skaper ubehag. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Wow, trodde faktisk ikke at det var mulig å bruke så lite på klær |
|
|
|
|
|
#96 |
|
G-sport selger HellyHansen ullundertøy for barn som har syntetisk innside, guttungen min elsker å gå med det |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke barna mine har syntetisk innerside. (unnskyld, jeg bare måtte...).
|
|
|
#99 |
|
Opp og ned
|
Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.Uff ja jeg venter på lønning før den runden skal taes. Med tre barn svir det virkelig å lommeboka. Godt at det går ann å arve litt også mellom de små.
|
|
|
#100 |
|
|
Klarer du å fylle opp "kleslista" fra friluftsbarnehagen for 2000 kr og finne klær som holder i minus 10-20 grader til en femåring så er du kjempeflink. Jeg har ikke klart det og det til tross for at jeg har handlet det aller meste på halv pris. |
|
|
|
![]() |
|
|