|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Dette kjenner jeg meg veldig igjen i.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg vet om et par sånne i jobbsammenheng. Dama bruker evigheter på å få sønnen hjem fra SFO. "Vil du ikke? Mamma sitter i gangen å venter på deg med silkestemmen sin"
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerMen strengt og bestemt er jo ikke slik disse mødrene snakker (slik jeg oppfatter HI).
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 15-10-07 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg tenkte ikke på det med silkestemme. Jeg tenkte på det punktet der det står at hovedinnlegger irriterer seg over mammaer som snakker tyst, og aldri snakker høyt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg får hetta av pushemammaer som dytter sin unge fremst i barnekoret, føyser unna andre unger i Luciatoget, so drar med unger før de er klar for det på teater eller andre ting så ungen skriker og har det kjipt, mødre som drasser med ungene på altfor mange aktiviteter før de er modne og motiverte, mødre som sier nei, nei, nei, ja eller skal forhandle om alt.
Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force. ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 15-10-07 kl 22:37. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Ja, det finnes mennesker som er utrolig avbalanserte og ikke har noen store svingninger i humøret (høres deilig ut, igrunnen).
Godt sagt, Mim!
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerEg skulle gjerne hatt meir tolmodighet, men av og til ser eg at uendelege mengder med tålmodighet og forståelse ikkje nødvendigvis fører til noko godt. Lenge beundra eg ei mor i barnehagen for hennar evne til å snakke roleg, lavmelt og rasjonelt til barnet. Ho mista aldri fatningen, og eg var rimeleg nær på å miste fatningen på hennar vegner nokon ganger. Men no ser eg jo at dette barnet overhovudet ikkje respekterer grenser, verken i forhold til andre barn eller i forhold til vaksne.
|
|
|
#10 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Bra poenger det også!
|
|
|
#11 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDere får alle hetta av meg. Kjenner meg igjen i opptil flere av punktene. Gjør vi ikke alle det? :ærlig dårlig mor TM:
|
|
|
#12 |
|
Vaklende
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg får hetta av mammaer og pappaer som tror de vet alt om andre basert på å se dem i enkeltsituasjoner. Jeg får hetta av folk som tror det bare finnes en forklaring på hvorfor noen oppfører seg slik eller sånn. Jeg irriterer meg over folk som jakter på noe å irritere seg over. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Selv om jeg akkurat har signert utblåsningen til Mim, og dermed befinner meg i glasshus, må jeg bare si meg veldig enig i dette.
|
|
|
#14 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Signerer denne. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er heldigvis ikke en sånn mamma. Jeg tror disse mammaene ikke skjønner hva de egentlig gjør.... Vi skal forberede våre barn for "verden". De blir ikke behandlet slik ute i den virkelige verden. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerOg mamma`r som snakker med babystemme til barn som ikke er babyer, da får jeg hetta! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg synes det er viktig at barna lærer å kjenne foreldrene sine. Jeg er meg selv når jeg snakker med barnet mitt, og hun vet hvor mine grenser går.
|
|
|
#19 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg synes ikke man skal irettesette barnet sitt med andre tilstede.
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
|
![]() |