|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Vel, LITT silkestemme virker på barnebarn.
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerGodt å høre at det er flere som reagerer på dette. Jeg får litt frysninger av det og av og til litt dårlig samvittighet fordi jeg selv ikke er så tålmodig mot mine småtroll.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 16-10-07 kl 12:51. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDere kan le, dere. Men gråten tar meg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Expired
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerHerlig, ubetalelig, fantastisk, kie!
|
|
|
|
#6 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerPelen - jeg er så enig med deg!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Come what may...
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerHumrer godt av kie!
|
|
|
#8 |
|
Expired
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg har skreket; FÅ SKRUDD NED DEN MUSIKKEN.
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDet med å ikke skulle irettesette barna sine dersom andre er tilstede...
|
|
|
#11 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg har ikke lest så mangen inlegg her men jeg kan si at det verste som finnes (syns jeg da) er sånne mammaer som snakker med silke stemme til barna enten det har gjort noe galt eller ikke....Barna må jo bli helt forvirret??
|
|
|
#12 |
|
Expired
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJa, jeg glemte å takke Skilpadda. Ble så fasinert av Mims beskrivelse av meg selv.
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDet er veldig lett å tenke at dem som ikke reagerer som en selv på en måte reagerer "feil", og at man gjør mot andre slik man ville foretrukket at andre gjorde mot en selv. Min mor er skrekkelig konfliktsky og introvert, en som følger magefølelser og hjerte, opplever verden veldig bokstavelig osv. Hennes ønske om å få være i fred når hun har det vanskelig har medført en del leie episoder og at vi aldri kommer til å bli nære noen gang. For hun lar meg i stikken (min tolking) når hun i beste vilje lar meg være i fred (fordi det er det hun selv liker) når ting er vanskelig. Og samtidig må jeg sitte på hendene mine og holde aktivt munn, for å ikke springe etter henne og komme med noen Pauli ord der og da....
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Nei, nettopp. Blir den liggende og ulme, og den ene parten føler at h*n ikke har blitt hørt eller tatt hensyn til, så er man jo ikke ferdig med saken, selv om eventuelt begge parter tror det.
Når man er bevisst denne forskjellen, burde det være langt lettere å finne et kompromiss som begge kan jobbe med. Hvis man f.eks. greier å si der og da at "vet du, dette synes jeg vi må snakke om, men jeg må bare summe meg litt først så jeg greier å sette ord på hva jeg mener", så skulle ikke den påfølgende diskusjonen (som jo også bør skje litt tidligere enn to uker etter
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er også sånn som Mim, og kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen. Men jeg har blitt bedre etterhvert til å forstå at andre ikke reagerer som meg, men det tok litt tid, og en del smertefulle episoder, å lære det.
|
|
|
#16 |
|
Expired
|
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Dere skulle sette fjeset til ungene mine da mamma etter diverse silkestemme-forsøk til slutt sa ganske krasst"mormor kan også bli sint".
Jeg irettesetter både mine og andres barn jeg.
Det har jeg. Den kommer stort sett 4 sekunder før en eksplosjon. Nå er det rett før jeg blir veldig sint.
Jeg er en Skilpadda, og blir totalt satt ut av ordkjappe mim-er. Trenger tankero før jeg kommer trekkende med mine analyser og konklusjoner når motparten minst venter det.
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDa jeg leste HI slo det meg at jeg kjenner ingen mamma som passer godt til denne beskrivelsen, men jeg kjenner en pappa! Han er far i klasse til mellombror og når jeg og mannen min er riktig i godhjørnet etterligner vi han og gjør narr av han |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Javel
|
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerSkulle gjerne ønsket meg litt silkestemme jeg.
|
|
|
|
#20 |
|
Expired
Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerDet mest effektive er faktisk å legge om (om man er en som kan heve til vanlig) til silkestemme i en konfliktsituasjon.
|
|
![]() |
|
|