|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?
Fikling med tissen på do er for meg noe helt annet enn å delta i gruppeonani.
|
|
|
#42 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barn skal ikkje ha sex. Det er ingen som meiner at dei skal ha sex. Du går fem på tabloidiseringa av temaet som Dagbladet driv med. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, jeg har lest artikkelen. Jeg mener at hun går lenger enn det jeg ville tillatt. Ut i fra sånn jeg leser det. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Akkurat no pågår det forresten nettmøte om temaet. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Forresten, var det ikke den barnehagen som var med i Kos og kaos? Det var i allefall en barnehage med liknende syn, og jeg reagerte litt da også... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Her er eitt av svara:
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Leser
|
Det kan det fort være. Jeg vet at i vår barnehage syntes de ansatte det var OK med onani i hvilestunden, jeg synes det er helt OK jeg også. Men onani var ikke OK i samlingstunder, ved mat etc.
|
|
|
#49 |
|
Absolut ateist
|
Hva da? Gruppeonani? Når flere onanerer sammen, er det gruppeonani og det fremgår da klart fra artikkelen at det er noe de mener er greit.
|
|
|
#50 |
|
Leser
|
Ikke enig. Dette får meg til å tenke på hva de snakker om når de snakker om paralell-lek, det at to stykker gjør det samme ved siden av hverandre er ikke nødvendigvis det samme som at de interaktiverer (bare spør meg, tviler på at de andre ved PC-ene føler at de samarbeider med meg.
|
|
|
#51 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Nå ja, de snakker om puleleker og diverse i den artikkelen. Jeg syns ikke pulelek gir rom for tolkning. Jeg syns det er helt greit med slike leker, men ikke i barnehagen. I barnehagen må man ta hensyn til alle og det er rett og slett umulig å drive på med sexfiksert lek der.
|
|
|
#52 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Eg synes du skal lese nettmøtet, Sitron. Der går det heilt tydeleg fram at det er Dagbladet sin journalist som innfører puleleik og sexleik som omgrep. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Det er mulig. Jeg har forholdt meg til artikkelen.
|
|
|
#54 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?I og med at eg jobbar med media har eg eit temmeleg effektfullt filter for tabloidisering, men eg ser at artikkelen gir rom for ekstreme tolkingar og der er også årsaka til at eg presiserte tidleg i tråden på kva grunnlag eg diskuterte. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Absolut ateist
|
Og likevel bruker den nøyaktig de samme ordene. Journalistene må ha lært av hverandre.
|
|
|
#57 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Dersom du hadde lest nettmøtet så hadde du sett at Friis kommenterer at ho brukar barna sine ord på desse leikane, og grunnen til at det vert kalla puleleik er fordi ungane synest det er eit spennande ord å bruke. Ikkje fordi det heng saman med kva ungane faktisk gjer under denne leiken. Rumpeleik hadde vi også då eg gjekk på barnehagen. Det gjekk i korte trekk ut på å gjere kvarandre flaue og få kvarandre til å le ved å vise rumpa |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Å moone er da noe helt annet enn rumpelek. Jeg syns hun bruker ord som ikke er passende og som beskriver noe helt annet enn hva du snakker om.
|
|
|
#59 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men då diskuterer vi på heilt ulikt grunnlag. Eg diskuterer ut frå kva ho meiner, du diskuterer ut frå at du meiner ho ordlegg seg feil. Under nettmøtet gav ho tydeleg og med sine eigne ord uttrykk for kva ho meiner, og om du då vel å tolke namna på leikane som noko meir enn det det er så får det vere di sak. Sist redigert av Alfa : 16-10-07 kl 13:10. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Synes du det er greit med onani i barnehagen?Uansett hvordan jeg tolker henne, så mener jeg at det er upassende med sexleker i en barnehage. Det hadde ikke skjedd der jeg har hatt mine barn uten rabalder, for å si det sånn. Nakenhet og seksualitet er helt normalt i hjemmet vårt og her forblir det helt normalt. Ungene vet godt hvor de kan gjøre hva og jeg kan ikke se at de blir ødelagte ved å ikke få kikke på andre barns kjønnsorganer i eller uten bevegelse.
|
![]() |
|
|