Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg ammer min 7-åring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 20:39   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg synes Acsas innlegg er glitrende. Og selv om jeg synes amming av en sjuåring er nokså spesielt, ville jeg ALDRI brukt ordene "ekkelt" og "incest" om det. Det synes jeg jaggu vi skal holde oss for gode til.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:41   #82
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Saklig? Det er sannheten. Jeg blir kvalm og kaster opp når jeg er mentalt uvel, det være når familie er alvorlig syk, når jeg skal til tannlegen eller f.eks. når jeg opplever noe som jeg syns er skikkelig ekkelt, som amming av store barn. Hvorfor skal jeg legge skjul på det? Hva er det som er så usaklig med at jeg ikke tenker som deg? Jeg føler det slik og det deler jeg. Har du så store problemer med å godta at folk ikke er som deg, så er det vel gjerne du som burde premieres for usaklighet og hvertfall ikke rope høyest i denne tråden her!

Jeg roper ikke. Og jeg gidder ikke krangle med deg om hvem som er mest usaklig. Du synes jeg er det, og jeg synes du er det.
Og sånn går no dagan.

Gammel 19-10-06, 20:42   #83
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror nok nytteverdien avå bli ammet er mere eller mindre lik 0 når man har blitt 7 år.

Etter hva barnelegen vi bruker til barna mine sier så er det de første 4 mnd antistoffene er viktig, så etter hva hun sier så er det de 4 først mnd som er viktigst med tanke på amming.

Har sett en unge som var ca 4 år bli ammet. Var p resturant og ungen satte seg pent ved siden avmoren og fant fram selv. Moren spiste videre.
Innrømmer gladelig at jeg ble rent distrahert når jeg spsite for det er jo ikke akkurat et vanlig syn. Men det plaget meg ikke.

At en 7 åring blir ammet synes jeg er litt unødvendig. Lurer jo veldig på hvorfor i all verden hun gjør det. Nærhet burde hun jo klare å g barnet sitt på en annen måte. Og er det egentlig noen nærhet når ungen finner fram selv ogg moren fortsetter med det hun gjorde?

Minste sønnen min er 4 år og er for lenge siden passert grensenf or når jeg ville ha fortsatt med amminga.
Kunne vel egentlig ikke tenke meg å amme en 2 åring heller jeg da.

Den dagen ungen selv klarer å få av hekta på amme-bh'n er vel kanske grensa....

Men ser levende for meg ungen som kommer og kaster seg på sofaen og sender en sms til mamma'n om at hun/han vil ha pupp.

Gammel 19-10-06, 20:43   #84
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg roper ikke. Og jeg gidder ikke krangle med deg om hvem som er mest usaklig. Du synes jeg er det, og jeg synes du er det.
Og sånn går no dagan.

Jeg har da ikke sagt at du er usaklig. Men om du tenker at din måte er den eneste rette, så er du det.

Gammel 19-10-06, 20:44   #85
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener selvsagt at "min" måte er riktig. Jeg sitter da ikke her og lyver.

Gammel 19-10-06, 20:44   #86
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes Acsas innlegg er glitrende. Og selv om jeg synes amming av en sjuåring er nokså spesielt, ville jeg ALDRI brukt ordene "ekkelt" og "incest" om det. Det synes jeg jaggu vi skal holde oss for gode til.

Ja, jøss. La oss alle være en konform masse som tenker likt.

Jeg mener selvsagt at "min" måte er riktig. Jeg sitter da ikke her og lyver.

:råll:

Gammel 19-10-06, 20:45   #87
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Sitronene er i overkant sure i dag, synes jeg.

Jøje. Fordi hun ikke var enig med deg? Eller skal man være uenig bare for å vre uenig?

Gammel 19-10-06, 20:46   #88
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La oss alle droppe å spre infantile og sexfikserte ammeholdninger.

Gammel 19-10-06, 20:47   #89
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

.
Dvs i et lutfattig lang ett eller annet sted hvor andre alternativer var få kunne det nok forsvares i et særtilfelle, men jeg kan vanskelig se for meg at noen har behov for morsmelk når de er 7 år i et vestlig land.

Nettopp! Helt enig! Alle kommer med disse anbefalingene fra WHO hele tiden, men disse anbefalingene kommer for hele verden sett under ett, og utvilsomt kan amming ha noe for seg i land hvor det er matmangel og ikke minst mangel på vitaminer næringsrik kost. Men i Norge? Eller andre vestlige land med andr muligheter enn amming? NOT!

Gammel 19-10-06, 20:47   #90
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jøje. Fordi hun ikke var enig med deg? Eller skal man være uenig bare for å vre uenig?

Det er da ikke JEG som ber om at alle må bruke ord som passer for andre.

La oss alle droppe å spre infantile og sexfikserte ammeholdninger.

Nå er du teitere enn du pleier å være.

Gammel 19-10-06, 20:48   #91
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det er da ikke JEG som ber om at alle må bruke ord som passer for andre.

Du er flink til å vri rundt på setninger. Det skal du ha.

Gammel 19-10-06, 20:50   #92
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

ville jeg ALDRI brukt ordene "ekkelt" og "incest" om det. Det synes jeg jaggu vi skal holde oss for gode til.

Så analyser setningen du da, Vimsa, som tross alt har meninger som er de eneste rette. Vi bør holde oss for gode til å bruke ord som ekkelt og incest. Altså bør de ikke brukes, for de gode bruker nemlig ikke slike ord. Din versjon, takk!

Gammel 19-10-06, 20:51   #93
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Så analyser setningen du da, Vimsa, som tross alt har meninger som er de eneste rette. Vi bør holde oss for gode til å bruke ord som ekkelt og incest. Altså bør de ikke brukes, for de gode bruker nemlig ikke slike ord. Din versjon, takk!

Eh... skal jeg si noe nå?

Gammel 19-10-06, 20:51   #94
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda godt jeg ikke kaster opp når jeg er mentalt uvel er min tanke. Jeg syns det er ganske merkelig å amme 7-åringer, men blir direkte kvalm av dem som tenker incest når de ser noen gjøre det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 20:54   #95
Gyda
Fullverdig medlem

Gyda sin avatar

Gyda er litt kul
Standard

så lenge ikke moren blir seksuelt opphisset av det så er det vel ikke incest akkurat , men ekkelt, ja det er det.

Gammel 19-10-06, 20:54   #96
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Enda godt jeg ikke kaster opp når jeg er mentalt uvel er min tanke. Jeg syns det er ganske merkelig å amme 7-åringer, men blir direkte kvalm av dem som tenker incest når de ser noen gjøre det.

Jeg også. Det er faktisk noe av det mest frastøtende jeg vet.

Gammel 19-10-06, 20:54   #97
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TVNorge er gode på freakshows
Jeg så et klipp på TV, 911-Nannies eller noe, med et stort, viltert barn som ble ammet når hun ville. Syntes ikke det var noe særlig, kommer ikke til å amme stort mer enn 1 år. Hvis jeg hadde sett noen som ammet en 4 åring på en kafe, så ville jeg vel hverken spydd eller gått ut, men jeg hadde ikke applaudert heller.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:23   #98
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bli sjokkert, eller om jeg synes det er greit at alle må gjøre det de selv ønsker.

Jeg tenker litt på gutten da. En 7-åring som går på skole - trolig nok i alle fall - og som så blir vist i media pga at han blir ammet av sin mor. Hvilken fremtid vil han få? Altså, dersom dette ble vist i hans hjemland, og det er vel ikke utrolig, så ja... stakkars gutt er nå min første tanke. Å tro at dette ikke er stigmatiserende for gutten (og ikke bare for moren) det synes jeg er i overkant naivt jeg.

Hva om vennene til gutten får vite dette? Det får de jo sikkert når vist frem offentlig på en sånn måte...*risteroppgittpåhodet*

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:34   #99
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør meg ikke noe..men jeg skjønner ikke helt behovet - hverken for barnet på 7 eller mora.

Man kan ha andre typer kosestunder enn akkurat amming. Og ernæringsbehovet er vel strengt tatt heller ikke der..?

Jeg synes det er "nok" med amming opp til 2 års alder, men det er min personlige mening. Så hva andre gjør bryr jeg meg egentlig lite om

Men vet med meg selv at jeg hadde stusset om et barn på 4-5 år hadde blitt ammet sånn at jeg har sett det ja..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 21:36   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Hvilken fremtid vil han få?

Jøss.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.