Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 23:50   #41
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tror jeg ville ha vasket den, for jeg ville nok synes det var flaut å levere tilbake en skitten strømpebukse. Men om den ble misfarget ville jeg nok kjøpt en ny og lagt sammen med den jeg ødela.

Akkurat det samme ville jeg ha gjort.

Gammel 19-10-07, 00:14   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Vi har ingen strømpebukser i Frøknas skap som koster mer enn 59,50, det er jeg temmelig sikker på, og de behandles med samme delikate omhu som trusene og sokkene hennes (alt i én maskin, på 60 grader). Her i huset er strømpebukser med amdre ord forbruksvare de luxe og de skifter farge stadig vekk.

Det kan kanskje tenkes at jeg ville sett forskjell på strømpebuksen før og etter vask, men Teomannen ville garantert ikke ha gjort det hvis det var han som sto for vasken, så det er minst 50 % sansynlighet for at strømpebuksen ville blitt levert tilbake ren, misfarget og helt uten beklagelse hvis det hadde vært oss som var synderne.

Det er mulig jeg ville skjønt tegninga om utlåner sa at hun foretrakk å vaske strømpebuksen selv, men hadde jeg fått beskjed om at det "ikke er nødvendig" hadde jeg vasket den likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 00:18   #43
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

for nå har jeg sittet å lurt gjennom hele tråden hvordan i all verden det går an å ødelegge en strømpebukse i vask.

Du kan prøve å vaske en hvit sammen med fire røde for eksempel. Det pleier å gjøre susen hjemme hos oss. Eller enda bedre: en rosa sammen med åtte svarte t-skjorter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 02:05   #44
mus
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2007
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde tenkt "Aaaahhh!!! går det ann??" og vært rimelig så irritert på meg selv for at jeg hadde gjort en feilvurdering en eller annen plass. Hadde ikke gjort mer med det, annet enn å irritere meg grønn et par måneder..

Selv ville jeg også tatt "du trenger ikke vaske den, jeg kan gjøre det selv" som en høflighetsfrase, og vasket den selv om det var mitt barn som hadde lånt. MEN, om den som eide plagget hadde sagt dette hadde jeg i det minste vasket den kjapt og levert den tilbake. Jeg synes det er drøyt å vente en hel uke, får å så hive den inn sammen med svarte klær! når eieren har sagt hun kan/vil vaske den selv dagen etter.

Uansett, andres eiendeler behandles med omhu, og ødelagte eiendeler erstattes, etter min mening.

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:25   #45
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det mest normale hadde vel vært og kommentert at strømpebuksen var blitt farget av, og hørt om man skulle kjøpe en ny. Å late som ingenting når slikt skjer blir for meg veldig merkelig.

Men jeg hadde ikke sagt noe til de som lånte strømpebuksa, altså. Bare undret meg veldig...

Gammel 19-10-07, 12:03   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vasker dere forresten ganske nye klær som er mørkt/lyst stripete? Jeg blir alltid stående med dem i hånda og spekulere, før jeg tar en sjans.

:kunne godt vært synderen i dette tilfellet:

Gammel 19-10-07, 12:05   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt pottesur. :dårlig menneske:

Gammel 19-10-07, 12:11   #48
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde erstattet den, hvis jeg hadde skjønt at jeg hadde ødelagt den.

Jeg hadde skrevet det på kontoen for uforutsette utgifter hvis det var jeg som hadde lånt den bort.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 12:43   #49
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan vasker dere forresten ganske nye klær som er mørkt/lyst stripete? Jeg blir alltid stående med dem i hånda og spekulere, før jeg tar en sjans.

Jeg har aldri opplevd at den mørke fargen farger over til den lyse, så de vaskes sammen med lyst tøy.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 13:10   #50
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

:kunne godt vært synderen i dette tilfellet:

Dette lurer eg også på - til stadighet

Derfor likar eg ikkje stripete klær der ein av fargane er kvit eller heilt lys

For det første trur eg kanskje at mor i dette tilfellet ikkje har lagt merke til misfarginga. Dersom ho faktisk har lagt merke til det, er det sløvt og frekt å ikkje nevne det, beklage det og aller helst tilby seg å erstatte den/betale for den.

Gammel 19-10-07, 13:27   #51
Refresh
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2006
Refresh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde blitt irritert, men ikke nevnt noe.
Hvis jeg skal låne ut slike ting låner jeg alltid bort noe jeg ikke kommer til å savne hvis jeg ikke får det tilbake eller hvis det blir ødelagt.

Refresh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 13:50   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok stusset over at vedkommende ikke hadde kjøpt ny strømpebukse og beklaget det som hadde skjedd... for det hadde jeg kommer til å gjøre hadde det skjedd meg.

Men jeg tror ikke jeg hadde giddi å gjøre noe med det, bare ristet litt oppgitt på hodet.

Gammel 19-10-07, 22:08   #53
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde vel neppe klart å si noe om jeg fikk et ødelagt plagg i retur, men hadde jo tenkt mitt ja.

Som de fleste andre hadde jeg beklaget og kjøpt ny strømpebukse om jeg hadde vært den som hadde lånt til mitt barn.

Gammel 19-10-07, 22:26   #54
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan du ikke sende en faktura da.
Dere kreditteres herved 69nok for feilvasket prikkete strømpebukse i str 122 (feks).

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 23:02   #55
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kan du ikke sende en faktura da.
Dere kreditteres herved 69nok for feilvasket prikkete strømpebukse i str 122 (feks).

Ikke glem ekspedisjonsgebyr og porto

Gammel 19-10-07, 23:07   #56
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke sagt noe, men hadde bannet og steikt inni meg. Og klaget til helten. Ødelegger man noe, så erstatter man det. Og jeg ville aldri tatt sjansen på å vaske et lånt plagg på en hasardiøs måte.

Gammel 19-10-07, 23:14   #57
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hadde blitt pottesur. :dårlig menneske:

Over en strømpebukse? Seriøst?

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 23:57   #58
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I går vasket jeg bæresjalet mitt for første gang. Det er veldig grønt/turkis. Gjett hvilken farge alle de ande klærne jeg i god tro slang inn i maskinen sammen med det hadde?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 02:43   #59
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som mange andre også skriver her, kan det hende at hun ikke en gang er klar over at strømpebuksen har blitt farget.
Alle med en normal sosial intiligens hadde vel beklaget seg eller sagt fra om at det hadde skjedd? Håper og tror at det er dette som er tilfellet her!

Gammel 20-02-08, 00:08   #60
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg hadde tenkt, jøss, hva er det der for et slags menneske.
Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Signerer! Men jeg hadde nok ikke sagt noe.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.