Sv: Bygger dere image gjennom barna?
Mens poden var liten så var deg jo jeg som kjøpte klær til han og valgte ut hva han skulle ha på seg, dels fordi han var for liten til å bestemme selv og dels for at han selv når han ble litt større faktisk ikke brydde seg. På den måten viser jeg jo hva jeg liker gjennom klærne jeg har kjøpt. Jeg kjøper det jeg synes er kult og det jeg synes er praktisk. Men, jeg gjør det ikke for å lage noe statement til omverden. Nå har jeg aldri vært spesielt opphengt i økologiske valg, nøstebarn eller tøybleier. Dermed så har jeg kanskje få statement og dervad ikke noe behov for å vise omverden. :tenkerkomplisert:
Nå er poden 9 år og jeg har nesten ingenting jeg skulle ha sagt ang valg av klær og enda mindre når det gjelder fritidsaktiviteter. På det området har han hele tiden fått tatt sine egne valg ut fra sine interesser. Det eneste jeg har gjort er å presentere han for valg han ikke var klar over at han hadde. Noen ting er avvist, noen ting er prøvd og avvist og noen ting er akseptert. Mens andre ting har han funnet på helt selv. Jeg har ikke behov for at guttungen skal bli en kopi av meg, men selvsagt setter man pris på at noe av en selv også vises gjennom den personen de vokser opp til å bli.
|