Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det som gjør pølser til søppelmat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 16:03   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?

Helt ærlig har jeg heller aldri skjønt hvorfor så mange har fordommer mot pølser. Jeg tviler sterkt på at Gilde og andre seriøse aktører bruker avfall til å lage pølser (tviler sterkt både fordi det ikke er i deres interesse å gjøre det, og fordi de må ha noen uhorvelige mengder med avfall!). Hvis pølser er så ille burde det samme gjelde for alt oppmalt kjøtt. Kjøttdeig, karbonadedeig - og selvsagt kjøttkaker, karbonader, kjøttboller - alt er jo lagd på en sånn måte at man ikke kan gjenkjenne de originale bestanddelene. Og for ikke å snakke om pålegg. Servelat, salami, fårepølse, og så videre.

Vi kan da ikke gå rundt og betvile at alt vi ikke kan gjenkjenne som del av et dyr er laget av ondskapsfulle mennesker som vil oss vondt?

Fettprosent og innhold i pølser av mange slag er regulert, og fremkommer på pakka. Hvis det var sånn at pølser ble fremstilt i hytt og pine av øyne, ører og slintrer ville neppe smaken vært den samme fra gang til gang. Nei, dette blir for dumt.

Jeg er forresten enig i at pølsebrødene er det "verste" med pølser.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.