Sv: Hva er det som gjør pølser til søppelmat?
Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.
Det var jo bæsj i mårpølsa deres for en kort tid siden. 
At det er dritt i pølsene er ingen seiglivet myte, det er jeg overbevist om. Blandingsprodukter er og blir skummelt. Men det er nok stor forskjell fra pølse til pølse, og de man får kjøpt på slakter med garantert x antall prosent rent kjøtt i er nok ikke så ille for eksempel.
Selv spiser jeg pølser til jeg stuper når det blir servert. 
Ja, sånt kan skje. Men det kan skje med alle matvarer. Det forekommer også insekter i brødet eller fingernegler i barnematen. All tilberedt mat kan ha blitt forurenset i produksjonen. Men at de skulle stå og kaste oppi alle slintrene med viten og vilje? Nei, det tror jeg ikke på et sekund.
Forøvrig er jeg MER skeptisk til den lille slaktern på hjørnet, enn til de store fabrikkene. FAbrikkene har mer system og kontroll, men hos slaktern på hjørnet blir det mer tilfeldig mange ganger. Brukte lenge en slakter hvor smaken på grillpølsene varierte alt etter hvem av dem som hadde laget dem. Etter hvert begynte vi å spørre hvem som hadde lagd pølsene, og bare kjøpe hvis det var riktig person... Men det ble så upopulært så vi kuttet det like godt ut.
|