Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

God vin til ost og kjeks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 00:06   #4
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: God vin til ost og kjeks

Opprinnelig lagt inn av mus, her.

Nja, man holder seg vel vanligvis oppunder hundrelappen. En god enda billigere sier en jo ikke neitakk til heller.

Kvalitet og pris går hånd i hånd, og min erfaring (dog som vinsnobb) er at det er veldig lite bra man får for under 100 kroner. Når jeg først handler viner til 100 kroner er det noen gjengangere jeg ofte lander på:

Palacio de la Vega (Navarra, Spania 102,-)
Typisk spansk. Middels fyldig, litt støvete og med velkjent vanlijepreget eik. En god allroundvin.

Vajra Langhe Rosso (Piemonte, Italia, 115,-)
Igjen typeriktig - denne gang italiensk. Palacios rake motsetning. Mye fruktigere, kirsebæraroma, litt syrlig.

Fontanafredda Nebbiolo (Piemonte, Italia 125,-)
Samme smaksbilde som Langhe Rosso, men kraftigere og mindre utpreget syrlighet (noe de aller fleste italiense viner har).

Disse vinene ligger kanskje i overkant av hva du vil bruke, men dette er alle viner som jeg synes er bra. Hvis du er usikker på hva slags viner du liker vil jeg anbefale deg å kjøpe flasker i stedet for papp. Da får du prøvd flere viner og får raskere oversikt over hva du foretrekker.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.