Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valla - kva er det med den dama ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 12:14   #81
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valla - kva er det med den dama ...?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sutrekopper skal heller ikke mobbes, men det er jo noe med troverdigheten til sutrekopper da... Når Yssen har sutret for alt og ingenting i alle år, så fort hun har sett en journalist, kan det vel tenkes at jeg og andre ikke tror på henne når hun klager på Valla. Yssen hadde sikkert greid å lage avisoppslag om det, om så Valla bare hadde sett litt hardt på henne. Yssens troverdighet som mobbeoffer, det er den jeg tviler på.

Det KAN jo tenkes at hun er blitt mobbet, hypokondoren dør jo til slutt av ett eller annet, men jeg tar det ikke for gitt.

Betyr det at du ikke har noe tillit til Fougner-rapporten?
De sakkyndige som har uttalt seg der har bare blitt lurt og forledet av en sutrekopp?

Gammel 29-10-07, 12:20   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Betyr det at du ikke har noe tillit til Fougner-rapporten?
De sakkyndige som har uttalt seg der har bare blitt lurt og forledet av en sutrekopp?

De KAN jo ha blitt revet med i en veldig ensidig prosess? Sånne utvalg kan det være vanskelig å få skikkelig nøytrale, særlig siden det
1) skjedde midt i selve kampens hete
2) oppdragsgiver på mange måter var part i saken

Rapporten og måten den ble utarbeidet på ble jo også sterkt kritisert mens det hele stod på.

Gammel 29-10-07, 12:35   #83
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...men jeg synes man må kunne forvente at de skal behandle folk med respekt, uansett!

Ja, men nøyaktig hva er det Valla har gjort da? Så vidt jeg har forstått så mener Yssen at Valla har vært så krass at det oppleves som mobbing. Altså Yssen har klaget på Valla sin personlighet og ikke ting som er direkte feil håndtert.

Hvis det er noe jeg har misforstått så opplys meg gjerne.

Gammel 29-10-07, 12:40   #84
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det er jo ikke bare Yssen som fikk problemer med lederstilen til Valla..også Berit Reiss-Andersen, Øystein Mæland og Bente Halvorsen har opplevelser som ikke er gode med Valla, og som fikk sterk kritikk i rapporten.

Gammel 29-10-07, 12:45   #85
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, men nøyaktig hva er det Valla har gjort da? Så vidt jeg har forstått så mener Yssen at Valla har vært så krass at det oppleves som mobbing. Altså Yssen har klaget på Valla sin personlighet og ikke ting som er direkte feil håndtert.

Hvis det er noe jeg har misforstått så opplys meg gjerne.

Les:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1682267.ece

Og en ting til. Da Valla selv valgte å gå etter Fougner-rapporten,- hvorfor gjorde hun det hvis hun mente hun var uskyldig? Dersom hun hadde blitt suspendert kunne hun ha prøvet rapporten i retten, men dette sa hun fra seg rettighetene til i det hun selv valgte å gå.

Gammel 29-10-07, 12:47   #86
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke bare Yssen som fikk problemer med lederstilen til Valla..også Berit Reiss-Andersen, Øystein Mæland og Bente Halvorsen har opplevelser som ikke er gode med Valla, og som fikk sterk kritikk i rapporten.

Jeg vet om flere også, som ikke har gått offentlig med det.

Gammel 29-10-07, 12:51   #87
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vet om flere også, som ikke har gått offentlig med det.

Mye mulig at saken mellom Yssen og Valla har to sider, men det at flere har erfart det samme som Yssen tyder jo på at Valla har et problem med måten hun har behandlet sine medarbeidere på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:02   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg er temmelig sikker på at det finnes utallige gråtende medarbeidere i kjølvannet til Yngve Hågensen, Einar Gerhardsen, Carl I. Hagen, Trygve Hegnar og andre markante og sterke personligheter. For ikke å snakke om folkehelten Kjell Inge Røkke...

Gammel 29-10-07, 13:20   #89
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg er temmelig sikker på at det finnes utallige gråtende medarbeidere i kjølvannet til Yngve Hågensen, Einar Gerhardsen, Carl I. Hagen, Trygve Hegnar og andre markante og sterke personligheter. For ikke å snakke om folkehelten Kjell Inge Røkke...

Jeg synes uansett at man ikke skal lukke øynene når ledere tråkker over, men si fra når de har gått for langt! Ikke alle ledere takler å ha personalansvar.

Jeg tror heller at det er et problem at folk ikke tør si ifra, og spesielt når det dreier seg om kjente, profilerte navn.

Som leder i LO burde en i Vallas stilling tilstrebe å være et forbilde for andre ledere med personalansvar.

Sist redigert av Go\jenta : 29-10-07 kl 13:35.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:40   #90
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For ikke å snakke om folkehelten Kjell Inge Røkke...

Ja!
Kan vi ikke heller diskutere korrupte Røkke?

Gammel 29-10-07, 18:27   #91
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg synes uansett at man ikke skal lukke øynene når ledere tråkker over, men si fra når de har gått for langt! Ikke alle ledere takler å ha personalansvar.

Og da er jeg tilbake til de jeg synes er de egentlige skurkene her, og det er LO-organisasjonen. Jeg kan altså levende forestille meg at Valla har en helt uakseptabel lederstil. Men det er et ganske vesentlig poeng her at de som lukket øynene for det i årevis var de samme som dem som straks vinden snudde også snudda kappa og dundret løs på henne som gale. Og som altså lekket til pressen på en måte som det rett og slett ikke er til å tro at man kan komme unna med!

Fysjom, jeg er glad jeg ikke er representert av en sånn organisasjon!

Gammel 29-10-07, 21:06   #92
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Sutrekopper skal heller ikke mobbes, men det er jo noe med troverdigheten til sutrekopper da... Når Yssen har sutret for alt og ingenting i alle år, så fort hun har sett en journalist, kan det vel tenkes at jeg og andre ikke tror på henne når hun klager på Valla. Yssen hadde sikkert greid å lage avisoppslag om det, om så Valla bare hadde sett litt hardt på henne. Yssens troverdighet som mobbeoffer, det er den jeg tviler på.

Det KAN jo tenkes at hun er blitt mobbet, hypokondoren dør jo til slutt av ett eller annet, men jeg tar det ikke for gitt.

Ja, er enig i det. Som nevnt tidligere er det vanskelig å vite noe for sikkert, men en del av det Yssen klagde over, ble vel støttet av hennes kolleger, så alt kan jo ikke være i hennes hode.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 13:48   #93
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Eehh...jo. http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopat

Nei. Det er ingen diagnose som blir brukt i dag, annet enn på "folkemunne".
Noen av de man før i tiden kalte psykopat vil i dag få diagnoser som antisosial personlighetsforstyrrelse eller dyssosial personlighetsforstyrrelse. En god del fikk merkelappen "psykopat" altfor fort. (Psykopati og hysteri er to "diagnoser" som kunne bli misbrukt en del før i tiden...) Når man plasserer merkelappen på et menneske, så har man også en tendens til å skyve all skyld og alt ansvar på det mennesket. Noe som slett ikke alltid er riktig i konflikter.

At ingen får diagnosen psykopat lenger vil selvsagt ikke bety at de ikke finnes. Men de er langt færre enn mange ser ut til å tro og man bruker mer nøyaktige og mer beskrivende diagnoser og kriterier for å stille dem. Før i tiden kunne det etter sigende holde at man ikke kom overens med legen sin.

http://www.mental-health-matters.com....php?artID=292

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 22:34   #94
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg synes det er trist med denne saken at ikke flere gjennomskuer Valla. Det er godt mulig media har gått altfor langt i denne saken og utsatt henne for en heksejakt, men jeg synes det er en god del andre faktorer i saken som taler for at kjernen i saken er riktig gjengitt. Valla opererer med to sett regler, et for seg selv og et for andre. Hun slår tilbake og prøver å ramme alle som har arbeidet mot henne.

For meg er Fougner-rapporten den viktigste kilden til informasjon i saken. Og jeg har liten grunn til å tro at den gir et fullstendig skjevt og urettferdig bilde.

Helt enig med Kaskis!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.