|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?
Helt enig!!
|
|
|
#62 |
|
Permakulturell
|
Dette er et viktig spørsmål, synes jeg, som ikke er belyst nok. Når en person ikke utfører den jobben h*n er satt til å gjøre, må det være lov til å reagere. Selvsagt har en leder ansvar for å rettlede, men har ikke den personen som ikke gjør jobben sin NOE ansvar?
|
|
|
#63 |
|
Ringskrømt
|
Signerer Hattifnatten. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Permakulturell
|
Så det du sier er at det er mye mer akseptabelt å ikke gjøre jobben sin (som jeg personlig synes er ille, gitt at jobbeskrivelsen er tydelig nok), selv som mellomleder, enn å reagere på det som leder, på feil måte? Ja, altså generelt?
|
|
|
#65 |
|
Permakulturell
|
Det jeg mener er at lederen også er arbeidstaker i mange tilfeller - altså ansatt uten eierinteresser - og har dermed de samme rettighetene til å gjøre feil. :klargjør:
|
|
|
#66 |
|
Passiv
|
Som eg skulle sagt det sjølv! |
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Det fritar ikke Valla for noe ansvar, og ja - hun gjorde noe ikke helt gode vurderinger i denne saken.
|
|
|
#68 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Jeg har ikke lest så mangen innlegg i denne tråden.. Men det som slår meg når hun prater er at det går sånn ca som dette her : Meg,,,,Meg.....Meg... Jeg...meg....Jeg ....bla bla bla....jeg....jeg.....jeg....
|
|
|
#69 |
|
Ringskrømt
|
Jada, vi enige i det. Vi vet lite om hva som egentlig skjedde, og jeg for min del ønsker ikke å ta stilling til verken det ene eller det andre, men jeg synes likevel at i akkurat denne forbindelse, er ikke Vallas tidligere bragder så relevante. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Yssen gjorde en elendig jobb og Valla tok nok ikke tak i det på en ordentlig måte.
|
|
|
#71 |
|
Leser
|
Det er et interessant poeng du har her. Altså det du sier om at Valla gjorde en kjempejobb i forbindelse med feks sykelønnsordningen, ikke har relevans i dette tilfellet. Jeg er enig med deg. Klart at det å være dyktig på ett område ikke frikjenner en for å opptre som en tulling på andre. På den andre siden er det vanskelig å kreve av folk at de skal være steinharde (i forhandligern) og myke (i personalsaker) på en og samme tid.
|
|
|
#72 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...men jeg synes man må kunne forvente at de skal behandle folk med respekt, uansett!
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Men, er det alltid mottaker som setter premissene for hva som er respekt og hva som er respektløst og hva som kan være mobbing. Er det alltid offerets subjektive oppfatning av situasjonen som er sannheten? |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Yes, we can!!
|
Hva man "må kunne forvente" og hva som faktisk er realistisk er kanskje to forskjellige ting? Kanskje sykelønnsforliket bare kunne bli oppnådd av en superhurpe?
|
|
|
#75 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Ser ut som hun kom til å bli kastet av sine egne uansett...hadde hun vært en veldig god sjef, ville vel flere ha støttet henne?
|
|
|
#76 |
|
Ringskrømt
|
Ja, du sier noe... Det er ganske mange sider av denne saken, jeg tror uansett at man skal være forsiktig og ikke gå så hardt ut som det f.eks. HI gjør. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Eehh...jo. http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopat |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Passiv
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Jeg synes det er trist med denne saken at ikke flere gjennomskuer Valla. Det er godt mulig media har gått altfor langt i denne saken og utsatt henne for en heksejakt, men jeg synes det er en god del andre faktorer i saken som taler for at kjernen i saken er riktig gjengitt. Valla opererer med to sett regler, et for seg selv og et for andre. Hun slår tilbake og prøver å ramme alle som har arbeidet mot henne. |
|
|
|
#79 |
|
Introvert optimist
|
Sutrekopper skal heller ikke mobbes, men det er jo noe med troverdigheten til sutrekopper da... Når Yssen har sutret for alt og ingenting i alle år, så fort hun har sett en journalist, kan det vel tenkes at jeg og andre ikke tror på henne når hun klager på Valla. Yssen hadde sikkert greid å lage avisoppslag om det, om så Valla bare hadde sett litt hardt på henne. Yssens troverdighet som mobbeoffer, det er den jeg tviler på.
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Manifest forlag kommer med en ny bok før jul om Vallas fall.
|
![]() |
|
|