Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valla - kva er det med den dama ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 14:48   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valla - kva er det med den dama ...?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men det forekommer. Det blinker også å psykopatradaren min når Valla er på banen. Uttalelsene i boken forsterker dette inntrykket, hun viser *null* evne til selvinnsikt og selvkritikk. Ikke en eneste gang har hun tatt kritikk på noe som helst. "Alle er ute etter meg. Stakkars, stakkars meg." Klassisk.

Helt enig!!

Og i tillegg til at hun ikke svarer på spørsmål som omhandler boken når journalister spør, eller kommer med svar som "Det har æ ikke gjort, det har æ ikke sagt, det er din tolkning, les boken" osv. Hun spyr ut av seg edder og galle, men vil ikke stå for noe av det hun sier/skriver.

Gammel 25-10-07, 16:34   #62
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Og ER det mobbing å bli forbannet på noen som ikke gjør jobben sin? Sånn på generelt grunnlag?)

Dette er et viktig spørsmål, synes jeg, som ikke er belyst nok. Når en person ikke utfører den jobben h*n er satt til å gjøre, må det være lov til å reagere. Selvsagt har en leder ansvar for å rettlede, men har ikke den personen som ikke gjør jobben sin NOE ansvar?

For øvrig synes jeg at begge parter i denne konflikten har fremstått usympatisk, i beste fall. Ingen eksempler til etterfølgelse for meg i alle fall.

Gammel 25-10-07, 20:10   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En leder som skal reagere på en ansatt har selvsagt sin fulle rett til å gjøre det. Ja en leder har også plikt til det hvis vedkommende skal være en god leder for arbeidsplassen sin. Det som er avgjørende er formen på reaksjonen og at det blir gjort på riktig og ryddig måte. Det er vel nettopp dette LO kjemper for for arbeidstakerne, at slike tilbakemeldinger fra ledere skal gjøres på en slik måte at arbeidstakerne blir respektert og at det ikke skjer på ullen måter og ved at folk snakkes i korridorene. Uten at jeg vet mye om akkurat denne saken så kan det jo virke (ut i fra det jeg har lest) at ikke absolutt alt er gjort på mest fornuftige måte.

Signerer Hattifnatten.

En ting til. Jeg leser at flere beskriver Yssen som en sutrer, og videre at de ikke har noe sympati for dama. Ok, hvis vi sier at Yssen er en sutrekopp, fritar det Valla sitt ansvar som leder? Er ikke det å bli trakkasert/mobbet en subjektiv følelse, og skal man ikke ta hensyn til sutrekopper?

Det er også skremmende å lese uttalelser fra de som sympatisiserer med Valla, og som begrunner det med alt det positive hun har gjort for LO.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 20:31   #64
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

En leder som skal reagere på en ansatt har selvsagt sin fulle rett til å gjøre det. Ja en leder har også plikt til det hvis vedkommende skal være en god leder for arbeidsplassen sin. Det som er avgjørende er formen på reaksjonen og at det blir gjort på riktig og ryddig måte. Det er vel nettopp dette LO kjemper for for arbeidstakerne, at slike tilbakemeldinger fra ledere skal gjøres på en slik måte at arbeidstakerne blir respektert og at det ikke skjer på ullen måter og ved at folk snakkes i korridorene. Uten at jeg vet mye om akkurat denne saken så kan det jo virke (ut i fra det jeg har lest) at ikke absolutt alt er gjort på mest fornuftige måte.

Så det du sier er at det er mye mer akseptabelt å ikke gjøre jobben sin (som jeg personlig synes er ille, gitt at jobbeskrivelsen er tydelig nok), selv som mellomleder, enn å reagere på det som leder, på feil måte? Ja, altså generelt?

Gammel 26-10-07, 00:43   #65
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Hvis en ansatt ikke gjør jobben sin er det selvsagt ikke akseptabelt, men lederen har plikt til å reagere på rett måte. Det handler om at arbeidstakere har rettigheter. Noen ganger er det mange grunner til at en arbeidstaker ikke gjør jobben,men ingen gode grunner fratar lederen ansvar for å handle på en ryddig måte. En leder har større ansvar enn en mellomleder og andre ansatte.

En leder som har en udugelig ansatt gjør virkelig dumt i å ikke reagere på feil måte også og er medansvarlig hvis vedkommende ikke gjør noe med saken.

Det jeg mener er at lederen også er arbeidstaker i mange tilfeller - altså ansatt uten eierinteresser - og har dermed de samme rettighetene til å gjøre feil. :klargjør:

Gammel 26-10-07, 11:07   #66
tiril
Passiv

Standard

Jeg hadde tenkt å skrive noe av det samme, men kanskje på en annen måte.

Jeg synes det er viktig å understreke at folk ikke bare er enten-eller. Mennesker har som oftest flere sider og kan gjøre en kjempejobb på enkelte områder selv om de oppfører seg helt forferdelig på andre. Ingen av delene definerer personen som helhet.

Jeg mener at Valla har gjort mye bra i LO. Hun har sikkert mange veldig gode sider og det at hun fikk stillingen mener jeg er et signal om at hun er dyktig på mange vis. Det at hun er dyktig på noe er likevel irrelevant i denne saken hvor det handler om menneskelige relasjoner og en del annet.

At en person er dyktig på mange områder unnskylder ikke dårlig håndtering av viktige personalsaker.

Som eg skulle sagt det sjølv!

Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:17   #67
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg leser at flere beskriver Yssen som en sutrer, og videre at de ikke har noe sympati for dama. Ok, hvis vi sier at Yssen er en sutrekopp, fritar det Valla sitt ansvar som leder?

Det fritar ikke Valla for noe ansvar, og ja - hun gjorde noe ikke helt gode vurderinger i denne saken.
Det hindrer meg overhodet ikke i å synes at damen er rivende dyktig, og selvsagt er det viktig å trekke frem hvor langt LO kom med henne som leder.

Hva selve Yssen/Valla-saken angår, så vet vi fortsatt for lite om den. Det som har blitt lekket er stort sett ensidig og diskusjonene omkring det hele er sterkt preget av synsing.

Jeg bryr meg egentlig døyten om Valla er en udugelig personalleder. Det er flere ting som definerer et menneske, og slik jeg ser det har hun gjort utrolig mye bra som jeg virkelig respekterer henne for. :Pamp:

(Og jeg får aldeles fnatt av folk som sutrer hver gang de er i media, enten de heter Siv Jensen eller Ingunn Yssen.)

Gammel 26-10-07, 11:44   #68
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg har ikke lest så mangen innlegg i denne tråden.. Men det som slår meg når hun prater er at det går sånn ca som dette her : Meg,,,,Meg.....Meg... Jeg...meg....Jeg ....bla bla bla....jeg....jeg.....jeg....

Mer selvoptatt å usympatisk kvinnfolk skal du lete leenge etter..

(Leste noe om Psykopati i denne tråden,tror nok ikke Valla er Psykopat men at hun har en del trekk er det ikke tvil om... Men på en annen side...Hvem har vell ikke det)

Gammel 26-10-07, 11:50   #69
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det fritar ikke Valla for noe ansvar, og ja - hun gjorde noe ikke helt gode vurderinger i denne saken.
Det hindrer meg overhodet ikke i å synes at damen er rivende dyktig, og selvsagt er det viktig å trekke frem hvor langt LO kom med henne som leder.

Hva selve Yssen/Valla-saken angår, så vet vi fortsatt for lite om den. Det som har blitt lekket er stort sett ensidig og diskusjonene omkring det hele er sterkt preget av synsing.

Jeg bryr meg egentlig døyten om Valla er en udugelig personalleder. Det er flere ting som definerer et menneske, og slik jeg ser det har hun gjort utrolig mye bra som jeg virkelig respekterer henne for. :Pamp:

(Og jeg får aldeles fnatt av folk som sutrer hver gang de er i media, enten de heter Siv Jensen eller Ingunn Yssen.)

Jada, vi enige i det. Vi vet lite om hva som egentlig skjedde, og jeg for min del ønsker ikke å ta stilling til verken det ene eller det andre, men jeg synes likevel at i akkurat denne forbindelse, er ikke Vallas tidligere bragder så relevante.

Gammel 26-10-07, 22:14   #70
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Yssen gjorde en elendig jobb og Valla tok nok ikke tak i det på en ordentlig måte.
Men det var flere som klagde på Yssen, siden hun ikke gjorde jobben sin var det ganske mange under henen som heller ikke fikk gjort sitt.
Penger de skulle ha kom ikke fordi hun ikke orket å lese dokumenter osv.
Det var flere som snakket til Yssen pgs den dårlige jobben hun gjorde, uten at Yssen gjorde så mye for å rette på det (utenom å sykemelde seg)

De sidene ved Valla som det blir klaget på er jo de samme sidene som har gjort det mulig for å henne å gjøre ne god jobb som LO leder.
at hun berget sykelønna gjorde at vi satte pris på de egenskapene, men ellers bruker man de mot henne.

Å kalle en person psykopat på grunnlag av tv-innslag og avisartikler sier vel mere om de som slenger om seg med slike diagnnoser en personen som får stemplet..............

Gammel 28-10-07, 23:29   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, vi enige i det. Vi vet lite om hva som egentlig skjedde, og jeg for min del ønsker ikke å ta stilling til verken det ene eller det andre, men jeg synes likevel at i akkurat denne forbindelse, er ikke Vallas tidligere bragder så relevante.

Det er et interessant poeng du har her. Altså det du sier om at Valla gjorde en kjempejobb i forbindelse med feks sykelønnsordningen, ikke har relevans i dette tilfellet. Jeg er enig med deg. Klart at det å være dyktig på ett område ikke frikjenner en for å opptre som en tulling på andre. På den andre siden er det vanskelig å kreve av folk at de skal være steinharde (i forhandligern) og myke (i personalsaker) på en og samme tid.

Gammel 28-10-07, 23:43   #72
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er et interessant poeng du har her. Altså det du sier om at Valla gjorde en kjempejobb i forbindelse med feks sykelønnsordningen, ikke har relevans i dette tilfellet. Jeg er enig med deg. Klart at det å være dyktig på ett område ikke frikjenner en for å opptre som en tulling på andre. På den andre siden er det vanskelig å kreve av folk at de skal være steinharde (i forhandligern) og myke (i personalsaker) på en og samme tid.

...men jeg synes man må kunne forvente at de skal behandle folk med respekt, uansett!

Gammel 28-10-07, 23:46   #73
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Men, er det alltid mottaker som setter premissene for hva som er respekt og hva som er respektløst og hva som kan være mobbing. Er det alltid offerets subjektive oppfatning av situasjonen som er sannheten?

Akkurat nå spør jeg på generel basis, ikke knyttet til Valla/Yssen saken.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 23:53   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

...men jeg synes man må kunne forvente at de skal behandle folk med respekt, uansett!

Hva man "må kunne forvente" og hva som faktisk er realistisk er kanskje to forskjellige ting? Kanskje sykelønnsforliket bare kunne bli oppnådd av en superhurpe?

Gammel 29-10-07, 00:00   #75
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ser ut som hun kom til å bli kastet av sine egne uansett...hadde hun vært en veldig god sjef, ville vel flere ha støttet henne?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/26/516254.html

Gammel 29-10-07, 00:26   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva man "må kunne forvente" og hva som faktisk er realistisk er kanskje to forskjellige ting? Kanskje sykelønnsforliket bare kunne bli oppnådd av en superhurpe?

Ja, du sier noe... Det er ganske mange sider av denne saken, jeg tror uansett at man skal være forsiktig og ikke gå så hardt ut som det f.eks. HI gjør.

him: Det er kanskje en umulighet? Jeg tenker at det må ei dame med hennes kaliber til for å oppnå det hun har gjort.

Gammel 29-10-07, 00:27   #77
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Himmel. Psykopati er ingen diagnose.

Eehh...jo. http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopat

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:38   #78
Manitoba
Passiv

Standard

Jeg synes det er trist med denne saken at ikke flere gjennomskuer Valla. Det er godt mulig media har gått altfor langt i denne saken og utsatt henne for en heksejakt, men jeg synes det er en god del andre faktorer i saken som taler for at kjernen i saken er riktig gjengitt. Valla opererer med to sett regler, et for seg selv og et for andre. Hun slår tilbake og prøver å ramme alle som har arbeidet mot henne.

For meg er Fougner-rapporten den viktigste kilden til informasjon i saken. Og jeg har liten grunn til å tro at den gir et fullstendig skjevt og urettferdig bilde.

Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:11   #79
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting til. Jeg leser at flere beskriver Yssen som en sutrer, og videre at de ikke har noe sympati for dama. Ok, hvis vi sier at Yssen er en sutrekopp, fritar det Valla sitt ansvar som leder? Er ikke det å bli trakkasert/mobbet en subjektiv følelse, og skal man ikke ta hensyn til sutrekopper?

Sutrekopper skal heller ikke mobbes, men det er jo noe med troverdigheten til sutrekopper da... Når Yssen har sutret for alt og ingenting i alle år, så fort hun har sett en journalist, kan det vel tenkes at jeg og andre ikke tror på henne når hun klager på Valla. Yssen hadde sikkert greid å lage avisoppslag om det, om så Valla bare hadde sett litt hardt på henne. Yssens troverdighet som mobbeoffer, det er den jeg tviler på.

Det KAN jo tenkes at hun er blitt mobbet, hypokondoren dør jo til slutt av ett eller annet, men jeg tar det ikke for gitt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 12:14   #80
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Manifest forlag kommer med en ny bok før jul om Vallas fall.
Den tror jeg kan være verdt å få med seg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.