|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?
Hva om hun rent faktisk ikke har gjort noe galt? (Annet enn dårlig mediehåndtering da saken eksploderte og hatt tillit til noen granskere) Jeg påstår det ikke, men siden jeg ikke kjenner saken som en av de innvolverte så tillater jeg meg å stille meg det spørsmålet. Hva om det er slik at det er Yssen som er den som har kludret til og konstruert hele konflikten? Skal Valla legge seg flat også da?
Veldig godt skrevet! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Det er nok mange som kan ha et litt feil bilde av psykopati ja, og ikke tror at "vanlige" mennesker kan være det. Det med mordere på film var litt satt på spissen |
|
|
|
#23 |
|
|
Mener du å putte på henne en sannsynlig diagnose ut fra hvordan hun fremstår og fremstilles i media? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ekvilist
|
Men det var da nettopp det å sette en diagnose du gjorde over her? Slikt synes jeg er en uting. Jeg tror dessuten du undervurderer mennesker rundt deg når det gjelder kompetanse på hva psykopati er, og hinter til at flere en filmatiserte drapsmenn kan være psykopater. Nettopp det at du slenger ut av deg slike diagnoser i denne tråden, gjør at slike begrep blir banale og mister innhold.
|
|
|
#27 |
|
|
Klart det hender at man gjør seg tanker om hvordan ting kan henge sammen, men jeg forsøker å være nyansert og jeg forsøker å huske på at hvordan ting fremstår på forsiden av VG og hvordan ting egentlig er ikke nødvendigvis er samme ting. Jeg forsøker også å være forsiktig med personkarrakteristikker som er såpass alvorlige som det du kommer med, på bakgrunn av mine erfaringer med media og med mennesker som er psykopater |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Jeg og. Er fryktelig lei hele saken. Tror det hadde vært taktisk av Valla å vente et år eller to med denne boken så folk hadde fått en sjanse til å hente seg inn igjen etter ståheien i vår. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Å hjelpes. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Himmel. Psykopati er ingen diagnose. Og ingen seriøs fagperson ville finne på å diagnostisere folk i det offentlige rom utifra VG-oppslag og pressekonferanser. Ærlig talt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Eg berre høyre Valla åpne munnen, så tenker eg at ja her er en psykopat! |
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Valla - kva er det med den dama ...?Det er vel ikke bare VG som gir grunnlag for å mene at Valla er en person som har psykopatiske trekk. Fougner-rapporten går, slik jeg har lest den, ganske langt i å trekke i denne retningen. Og de har ikke basert seg på VG og sladder, men på samtaler med folk som har vært Valla nær. |
|
|
|
#35 |
|
Borte
|
|
|
|
#36 |
|
Mother of Dragons
|
Fougner-rapporten har konkludert med at det forelå trakassering av Yssen og at Valla har begrenset innsikt i hvordan hun virker på andre.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Men at et menneske mangler empati, ikke innrømmer feil og trakasserer andre er eksempler på psykopatiske trekk. Det er ikke nødvendigvis det samme som å være psykopat. Sist redigert av Manitoba : 23-10-07 kl 10:48. |
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo det jeg sier. Det er en stor del av befolkningen som har et eller et par personlighetstrekk som tilhører denne kategorien,
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Det er nesten det skumleste synes jeg. At man kan gjøre karriere innenfor den type organisasjoner når man er en ganske så hensynsløs person. Det er mange som støtter henne og synes hun har vært veldig flink saklig, og jeg vil tro hun først og fremst ser på seg selv som svært saksorientert. Jeg vil derfor tro hun har mange sak-venner. Det er godt mulig hun har mange andre venner også, det vet jeg ingenting om. Men det er ikke tvil om at hun har hatt mange fiender også. |
|
|
|
#40 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Valla-kva er det med den dama...?
Jeg også. Yssen har jeg aldri likt og ikke synes jeg hun er særlig troverdig heller. Hun sutrer. Det gjorde hun som likestillingsombud til sånt overmål at hun gjorde meg flau over å være kvinne. En sånn ynkeliggjøring av kvinnfolk som hun la opp til da var patetisk. At hun fortsatt sutrer og det over å ha blitt satt på plass for å ikke ha gjort jobben sin, synes jeg overhodet ikke fortjener den spalteplassen det har fått.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 23-10-07 kl 12:23. |
|
|
|
![]() |
|
|