|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Det ser ut til at noen her virkelig mener det høres ok ut at de fleste bør ha en BMI på under 19? Jeg håper dere tuller? I så fall bør jo folk IALLFALL slutte å trene, for oj, man får jo økt muskelmasse av det og da øker BMIen. For å få lavest mulig BMI bør man sulte seg og ikke trene noe. Høres fantastisk sunt ut, og spesielt kreft-forebyggende.
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vær tynn!Så lav BMI?
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Vær tynn!Trenger vi å diskutere formler her når det bare er å finne en BMI-kalkulator på nett?
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Vær tynn!Hvis jeg noen gang får en BMI på 18,5, kan dere være ganske sikre på at jeg er alvorlig syk.
|
|
|
#29 |
|
Opp og ned
|
Sv: Vær tynn!Haha! Syns jeg ser meg selv med en bmi på 18.5. Tror jeg hadde blitt tvangsinnlagt og matet. Skulle jeg hatt en bmi på 18,5 så måtte jeg veid 46 kilo.
|
|
|
#30 |
|
både her og der
|
Sv: Vær tynn!Jeg er 1.59 og veide 48 kg i over ti år, og jeg var ikke spesielt tynn selv med BMI på 18. En periode var jeg nede i 43 kg (BMI 17), og det var først da jeg ble skikkelig mager. (Gikk fort opp igjen.) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Vær tynn!Jeg har BMI på 20, og trener fast tre-fire ganger i uka. Hadde jeg kuttet ned på fet mat og trening ( velger faktisk å spise mye sunt fett helt bevisst), så hadde BMI`en min rast ned til 18 på få uker UTEN at jeg hadde vært i noen som helst fare. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Vær tynn!For at jeg skal få en BMI på 18,5 må jeg amputere noe. |
|
|
|
#34 |
|
Leser
|
Sv: Vær tynn!
Så vidt jeg vet så lever magre lengre enn normalvektige - i alle fall hvis du er ei rotte. Og så er spørsmålet (som det som det så ofte er når det gjelder helse) er det noe poeng i å unngå å dø av kreft hvis man dør av anorexia? I tillegg så er det jo som Tinetoff poengterer 2/3 som ikke er livsstilrelatert, og i tillegg til dette. Hvor mange av de som er livsstilrelatert tror dere handler om p-piller, doping, alkohol og røyk?
|
|
|
#36 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg er så enig, så enig.
|
|
|
|
#37 |
|
Textrovert
|
Samma her. Min mormor begynte å gråte av glede da hun fikk høre at jeg var gravid, hun var overbevist om at jeg hadde kreft, så blek, tynn og innhul som jeg hadde blitt. Da var jeg 23 år og hadde en BMI på 23,5. Og jeg var uvanlig tynn til meg å være, først hadde jeg slitt med angst og depresjoner, noe som fratok meg all appetitt. Og like etterpå ble jeg gravid og ikke orket mat. Ikke vet jeg hva som skulle få meg til å få en BMI på 18,5.
|
|
|
#38 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vær tynn!Forskningsresultater kan vel brukes til så mangt? Jeg verken bekymrer meg eller hisser meg opp over resultatene. Det betyr ikke at jeg betviler at det som er funnet ut er riktig. At de som er ekstra slanke har mindre risiko for kreft (av 25%-delen av krefttilfellene riktignok), betyr jo ikke at det er risikofylt å ha BMI på 25? Det er så mange andre ting i livet enn kreft som bestemmer kvaliteten på helsa.
|
|
|
#39 |
|
Nymotens gammeldags
Det er helst media som irriterer meg når det gjelder slikt, for de fremstiller det på sin egen tabloide måte slik at folk omtrent skal få panikk om de har en BMI på 22 og er slanke. For de er jo ikke slanke NOK, må vite. Folk bør selvsagt slutte å høre for mye på tabloidene, men allikevel.
Jeg klarer virkelig ikke helt å tro at dette kun går på BMI. Vil det da faktisk si at jo mer MUSKELMASSE man får, jo større er kreftfaren? Eller jo tyngre beinbygning man har, jo større sjanse har man for å få kreft? Jeg synes dette blir helt tullete. BMI er en misvisende, gammeldags målemetode som ikke sier noe som helst om personens helse, med mindre den kommer opp i ganske høye verdier (feks. 40+).
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
|
|