Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vær tynn!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 15:52   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær tynn!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg deler vekten på høyden ( i cm) og ganger resultatet med høyden igjen?

Hva tror du skjer da? (x/y) * y = x

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:53   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva tror du skjer da? x/y * y = x

Ja, jeg stusset litt.

Hilsen alfaCharlie, økonom in the making.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:54   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut til at noen her virkelig mener det høres ok ut at de fleste bør ha en BMI på under 19? Jeg håper dere tuller? I så fall bør jo folk IALLFALL slutte å trene, for oj, man får jo økt muskelmasse av det og da øker BMIen. For å få lavest mulig BMI bør man sulte seg og ikke trene noe. Høres fantastisk sunt ut, og spesielt kreft-forebyggende.

Gammel 01-11-07, 15:55   #24
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, jeg stusset litt.

Hilsen alfaCharlie, økonom in the making.

Du siterte meg for kjapt, jeg dempet latteren min altså.

Du tar vekt / (meter * meter) = BMI.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:00   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lav BMI?

Det må ha klikket. Jeg hadde en BMI på 18 den gangen jeg nærmest ble sendt på tvangsforing, så kom ikke å si at 0,5 mer er sunt.

Gammel 01-11-07, 16:01   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger vi å diskutere formler her når det bare er å finne en BMI-kalkulator på nett?

Gammel 01-11-07, 16:03   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Trenger vi å diskutere formler her når det bare er å finne en BMI-kalkulator på nett?

Nei, jeg er ihvertfall ferdig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:07   #28
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg noen gang får en BMI på 18,5, kan dere være ganske sikre på at jeg er alvorlig syk.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:50   #29
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Haha! Syns jeg ser meg selv med en bmi på 18.5. Tror jeg hadde blitt tvangsinnlagt og matet. Skulle jeg hatt en bmi på 18,5 så måtte jeg veid 46 kilo.

Syns dette hørtes helt sykt ut. Man må være undervektig for å holde seg frisk.

Gammel 01-11-07, 16:53   #30
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er 1.59 og veide 48 kg i over ti år, og jeg var ikke spesielt tynn selv med BMI på 18. En periode var jeg nede i 43 kg (BMI 17), og det var først da jeg ble skikkelig mager. (Gikk fort opp igjen.)

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 16:56   #31
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har BMI på 20, og trener fast tre-fire ganger i uka. Hadde jeg kuttet ned på fet mat og trening ( velger faktisk å spise mye sunt fett helt bevisst), så hadde BMI`en min rast ned til 18 på få uker UTEN at jeg hadde vært i noen som helst fare.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:03   #32
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Skulle ønske jeg kunne signere Fruktflua!

Gammel 01-11-07, 17:15   #33
Albertine
Passiv

Standard

For at jeg skal få en BMI på 18,5 må jeg amputere noe.

Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:15   #34
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjukk nei, men en BMI på under 19??

Så vidt jeg vet så lever magre lengre enn normalvektige - i alle fall hvis du er ei rotte. Og så er spørsmålet (som det som det så ofte er når det gjelder helse) er det noe poeng i å unngå å dø av kreft hvis man dør av anorexia? I tillegg så er det jo som Tinetoff poengterer 2/3 som ikke er livsstilrelatert, og i tillegg til dette. Hvor mange av de som er livsstilrelatert tror dere handler om p-piller, doping, alkohol og røyk?

Gammel 01-11-07, 17:17   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann har en BMI å 20,5 (185 cm og 70 kg), han er passe trent. Han burde absolutt ikke bli tynnere.

Vekt sier langt i fra alt, muskler sier mer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 17:51   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Tjukk nei, men en BMI på under 19?? Jeg ser faktisk ut som et levende skjelett om jeg går under 22 i BMI, jeg bør ligge på rundt 24-25, da ser jeg friskest og sunnest ut og føler meg best. Tviler på at det er sunnere å være et levende skjelett enn å være frisk og slank. Jeg kjenner jeg blir jævlig provosert av dette BMI-snakket, for mener de virkelig at ALLE mennesker har samme muskelmasse og beinbygning? Som sagt så ser jeg virkelig SYK ut om jeg kommer under 22 i BMI. Anorektisk.

Jeg er så enig, så enig.
BMI'en min sier "fedme, på grensen til sykelig overvekt" - og alle som ser meg kan skrive under på at det er svært langt fra sannheten.
Jeg føler meg ikke slik og jeg ser ikke slik ut - jeg har etter mange års hesteaktiviter fått en god del muskler og det er sannsynligvis dem som trekker opp BMI'en.

Gammel 01-11-07, 17:57   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvis jeg noen gang får en BMI på 18,5, kan dere være ganske sikre på at jeg er alvorlig syk.

Samma her. Min mormor begynte å gråte av glede da hun fikk høre at jeg var gravid, hun var overbevist om at jeg hadde kreft, så blek, tynn og innhul som jeg hadde blitt. Da var jeg 23 år og hadde en BMI på 23,5. Og jeg var uvanlig tynn til meg å være, først hadde jeg slitt med angst og depresjoner, noe som fratok meg all appetitt. Og like etterpå ble jeg gravid og ikke orket mat. Ikke vet jeg hva som skulle få meg til å få en BMI på 18,5.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 18:10   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskningsresultater kan vel brukes til så mangt? Jeg verken bekymrer meg eller hisser meg opp over resultatene. Det betyr ikke at jeg betviler at det som er funnet ut er riktig. At de som er ekstra slanke har mindre risiko for kreft (av 25%-delen av krefttilfellene riktignok), betyr jo ikke at det er risikofylt å ha BMI på 25? Det er så mange andre ting i livet enn kreft som bestemmer kvaliteten på helsa.

Gammel 01-11-07, 18:17   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Forskningsresultater kan vel brukes til så mangt? Jeg verken bekymrer meg eller hisser meg opp over resultatene. Det betyr ikke at jeg betviler at det som er funnet ut er riktig. At de som er ekstra slanke har mindre risiko for kreft (av 25%-delen av krefttilfellene riktignok), betyr jo ikke at det er risikofylt å ha BMI på 25? Det er så mange andre ting i livet enn kreft som bestemmer kvaliteten på helsa.

Det er helst media som irriterer meg når det gjelder slikt, for de fremstiller det på sin egen tabloide måte slik at folk omtrent skal få panikk om de har en BMI på 22 og er slanke. For de er jo ikke slanke NOK, må vite. Folk bør selvsagt slutte å høre for mye på tabloidene, men allikevel.

Nå stod det jo faktisk også at risikoen økte jo mer man nærmet seg 25 i BMI.

Sitat:

Forskerne bak studien hevder at faren for kreft øker jo mer man nærmere seg grensen på 25.

Jeg klarer virkelig ikke helt å tro at dette kun går på BMI. Vil det da faktisk si at jo mer MUSKELMASSE man får, jo større er kreftfaren? Eller jo tyngre beinbygning man har, jo større sjanse har man for å få kreft? Jeg synes dette blir helt tullete. BMI er en misvisende, gammeldags målemetode som ikke sier noe som helst om personens helse, med mindre den kommer opp i ganske høye verdier (feks. 40+).

Gammel 01-11-07, 18:28   #40
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Samme her. Under 70kg er jeg veldig slank. Under 65kg er jeg tynn!
Har høy muskelmasse og er 172cm.

BMI er som kjent kun en indikasjon. Veier jeg 90 kg så gir kalkulatoren men en indikasjon på at det er for mye. Jeg oppfatter i allefall ikke bmi som en magisk formel som er helt firkantet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.