Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 00:09   #121
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg mener ikke at det blir det samme.

Siden du refererer til innlegget mitt kan jeg jo spørre om du synes det hadde vært uproblematisk om Schau hadde betalt en norsk prostituert for å gjøre det samme?

Vet du at mannen var prostituert? tror du kanskje ikke at det bare er noe di har sagt? (jeg har ikke sett det selv for jeg var på jobb .)

Gammel 04-11-07, 00:10   #122
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Vet du at mannen var prostituert? tror du kanskje ikke at det bare er noe di har sagt? (jeg har ikke sett det selv for jeg var på jobb .)

Er det relevant for problemstillinga?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:12   #123
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har du sett Sanches gutta sin Roadmovie?

Nei? Burde jeg?

Jeg reagerte forresten på noe i artikkelen: Nyborg mener programmet oppfordrer til diskriminering av kriste og latterliggjøring av troen.

På hvilken måte?

Gammel 04-11-07, 00:13   #124
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den burde du helt klart se.

Jeg får fremdeles latterkick når jeg tenker på han som snortet en blanding av sake og wasabi.

Gammel 04-11-07, 00:15   #125
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, den burde du helt klart se.

Jeg får fremdeles latterkick når jeg tenker på han som snortet en blanding av sake og wasabi.

Høres nyyydelig ut!

Gammel 04-11-07, 00:15   #126
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei? Burde jeg?

Jeg reagerte forresten på noe i artikkelen: Nyborg mener programmet oppfordrer til diskriminering av kriste og latterliggjøring av troen.

På hvilken måte?

http://www.opprop.no/opprop.php?id=neitakk

Denne uttalelsen sier jo litt dersom den er riktig:
Ja, Schau sier det slik: “Denne høsten dør kristendommen i Norge!”

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:16   #127
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://imdb.com/title/tt0758743/

Den er jo faktisk også basert på de syv dødssyndene. Passer ypperlig i denne tråden her.

Gammel 04-11-07, 00:17   #128
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

http://www.opprop.no/opprop.php?id=neitakk

Denne uttalelsen sier jo litt dersom den er riktig:
Ja, Schau sier det slik: “Denne høsten dør kristendommen i Norge!”

Er den uttalelsen en oppfordring til diskriminering av kristne og latterliggjøring av troen? Ikke slik jeg ser det.

Og ikke skjønner jeg at man skal stoppe et program bare fordi noen kristne mener at det krenker deres tro. Det var denne ytringsfriheten, da.

Gammel 04-11-07, 00:19   #129
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Noen som vet om det første programmet går i reprise snart?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:19   #130
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er mer enn et par handlinger som gjør at jeg synes fyren ikke er tiltrekkende, men et utseende alene vil aldri kunne tiltrekke meg uansett hvordan en person ser ut.

Det er da mye mer mellom å være tiltrukket av noen kun på grunn av utseendet, og det å synes han er helt uaktuell fordi han har gjort et par rare ting.

Gammel 04-11-07, 00:20   #131
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er det relevant for problemstillinga?

Det er jo det, når Hattifnatten tydeligvis syns akkurat dette er vesentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:21   #132
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er den uttalelsen en oppfordring til diskriminering av kristne og latterliggjøring av troen? Ikke slik jeg ser det.

Og ikke skjønner jeg at man skal stoppe et program bare fordi noen kristne mener at det krenker deres tro. Det var denne ytringsfriheten, da.

Eg anser ikkje meg sjølv som kristen, men eg synest verkeleg at programmet er eit unødvendig ballespark mot kristne (også dei som ikkje er verken fundamentalistiske eller dømmande).

Eg er også lei av at ytringsfridommen vert trekt fram som punktum i alle slike debattar. Det er heilt rett at vi har ytringsfridom og at alle grupper skal ha lov til å uttale seg, men eg synest det er misbruk av ytringsfridomen å hevde eigne synspunkt gjennom å krenke andre sine.

Gammel 04-11-07, 00:22   #133
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Unnskyld at jeg sier det men er det ikke noen her som tar dette litt for alvorlig ? Det er ikke noe nytt med dette programmet, det er bare nok et underholdningsprogram, like it or not! OG - don't believe the hype sier jeg bare - selvfølgelig sier Schau at kristendommen skal dø, at gravide kvinner er stygge osv. Det er bare med på å bygge opp om hans image og skape diskusjoner og blest rundt "produktene" (les programmene) som skal selges

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:23   #134
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo det, når Hattifnatten tydeligvis syns akkurat dette er vesentlig.

Eg forstod fnatten meir som om det var betaling av seksuelle tenester som var spørsmålet, og at spørsmålet om kva for yrkestittel personen har er underordna (difor spissformulert som prostituert).

Mulig eg tek feil...

Gammel 04-11-07, 00:27   #135
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Eg forstod fnatten meir som om det var betaling av seksuelle tenester som var spørsmålet, og at spørsmålet om kva for yrkestittel personen har er underordna (difor spissformulert som prostituert).

Mulig eg tek feil...

Om en skuespiller tar betalt for en sånn sene eller om en ekte prostituert gjør det er jo en smule forskjellig..

Gammel 04-11-07, 00:28   #136
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

Om en skuespiller tar betalt for en sånn sene eller om en ekte prostituert gjør det er jo en smule forskjellig..

Korleis? Eg klarer ikkje å sjå skilnaden. Eit menneske er då ikkje meir verdt enn eit anna. Anten er det forkasteleg å kjøpe sex eller så er det ikkje forkasteleg.

Gammel 04-11-07, 00:29   #137
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Korleis? Eg klarer ikkje å sjå skilnaden. Eit menneske er då ikkje meir verdt enn eit anna. Anten er det forkasteleg å kjøpe sex eller så er det ikkje forkasteleg.

Er det ikke forskjell på fake og ikke?

Gammel 04-11-07, 00:30   #138
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente?

For alt vi vet kan dette være skuespill. Så vidt jeg har skjønt gjennom denne tråden er det snakk om en godt voksen bareier(?), som sikkert er god nok til å vurdere hva han blir med på. Som bareier har han mest sannsynlig en inntekt, slik at ingeting tilsier at han burde føle seg presset på noe vis.

Hadde det vært en norsk prostituert, ved sine fulle fem, hadde jeg heller ikke reagert.

Jeg hadde derimot reagert hvis det var en person som helt tydelig gjorde dette for "nødvendige" penger, som å forsørge familie eller dopbruk, og derfor ikke kunne ta en riktig vektet avgjørelse. At vedkommende gjør det for gøy er ikke noe jeg skal legge meg opp i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:33   #139
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

No er ikkje akkurat den scena noko kampsak for meg. Poenget mitt var berre at eg anser det som uvesentleg om personen har prostituert som yrkestittel eller ikkje.

Gammel 04-11-07, 00:34   #140
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Unnskyld at jeg sier det men er det ikke noen her som tar dette litt for alvorlig ? Det er ikke noe nytt med dette programmet, det er bare nok et underholdningsprogram, like it or not! OG - don't believe the hype sier jeg bare - selvfølgelig sier Schau at kristendommen skal dø, at gravide kvinner er stygge osv. Det er bare med på å bygge opp om hans image og skape diskusjoner og blest rundt "produktene" (les programmene) som skal selges

Selvfølgelig er det en måte å provosere på og ikke minst få blest om programmet. Samtidig så kom han med enkelte utsagn i programmet som viser en forakt mot kristendommen...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.