Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 01:08   #161
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Fornøyelig tråd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 01:09   #162
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det spørs HVOR man må slikkes. Jeg får brekninger ved tanken på å slikke tær. :kvalm:

Aha, jeg aner en akilleshæl! Jaha, bare så du vet det har jeg nå tatt bilde av tærene mine og kommer til å flagge dem i alle diskusjoner hvor jeg uenig med deg.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I all verden, her går du over alle støvleskaft. Jeg uttaler meg om en mann som har puttet penisen sin inn i en fisk eller noe, og driter seg ut på TV. IKKE om drapsmenn og pedofile og nazister og resten av søpla du nevner.

Ja, men det er jo akkurat det samme? Enig i at sammenligningene mine var vel tabloide (det er jo sent ... ), men hvis du kan skille handlingene fra personen som utfører handlingene er det faktisk akkurat det samme. Er det OK med en fyr som stikker inn pikken i en fisk, er det vel OK med en fyr som stikker inn pikken i en sau? Eller hva er forskjellen?

Gammel 04-11-07, 01:11   #163
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Aha, jeg aner en akilleshæl! Jaha, bare så du vet det har jeg nå tatt bilde av tærene mine og kommer til å flagge dem i alle diskusjoner hvor jeg uenig med deg.

Ja, men det er jo akkurat det samme? Enig i at sammenligningene mine var vel tabloide (det er jo sent ... ), men hvis du kan skille handlingene fra personen som utfører handlingene er det faktisk akkurat det samme. Er det OK med en fyr som stikker inn pikken i en fisk, er det vel OK med en fyr som stikker inn pikken i en sau? Eller hva er forskjellen?

Nei, jeg syns du er helt på viddene. Du kan heller sammenlikne det med prester som peller buser og spiser dem.

Gammel 04-11-07, 01:12   #164
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sine egne buser eller andres buser?

Gammel 04-11-07, 01:14   #165
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville heller ikke synes at en prest som spiser buser var særlig tiltrekkende uansett hvordan utseendet hans hadde vært.

Nemlig.

Gammel 04-11-07, 01:14   #166
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg syns du er helt på viddene. Du kan heller sammenlikne det med prester som peller buser og spiser dem.

Jaha, så du synes at det å stikke pikken inn i en fisk er mer sammenlignbart med at en prest spiser buser, enn dyresex? Jeg synes ikke det. Tror bare vi skal konstatere at vi er uenige.

Gammel 04-11-07, 01:15   #167
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Whatever.

Gammel 04-11-07, 01:15   #168
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

....at det er synd at nokon skal føle eit slikt behov for å spytte på verdiar som for andre er viktige.

Godt sagt. Viktig det du sier her. Det gjelder både i forhold til både religion og kultur osv. Og ulike verdensbilder.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 01:16   #169
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaha, så du synes at det å stikke pikken inn i en fisk er mer sammenlignbart med at en prest spiser buser, enn dyresex? Jeg synes ikke det. Tror bare vi skal konstatere at vi er uenige.

Det spørs vel om fisken var død eller levende. Eller er sex med død fisk nekrofili og dermed verre enn zoofili?

Gammel 04-11-07, 01:17   #170
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Godt sagt. Viktig det du sier her. Det gjelder både i forhold til både religion og kultur osv. Og ulike verdensbilder.

Kan du ikke si hva han gjorde som var så forferdelig, da?

Gammel 04-11-07, 01:18   #171
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med både deg og safran. Jeg synes type handling er avgjørende for hvorvidt hele mennesket blir farget av handlingene, eller ikke.

Gammel 04-11-07, 01:20   #172
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sett dette programmet, og ikke tror jeg at jeg blir å gjøre det heller. Etter innholdsbeskrivelsene som er kommet fram i denne tråden, tror jeg neppe det er noe som kommer til å trigge min interesse. Kjenner ikke at jeg har behov for en slik type underholdning.

Schau har vært morsom i mang en sammenheng, men han har vært uspiselig i dobbelt så mange. Jeg lurer på hva som får et menneske til å strekke seg så langt. Dette er jo langt over vanlig selvironi, jeg syns det høres ut som å nedverdige seg selv.
Det er jo sørgelig at en må gå så langt, som å putte tassen inn i en fisk, for å få noen å le ...

Like dumt som han som står ute i den teite underbuksa i Kjetil og Kjartan-show.

Jeg tror jeg begynner å bli gammel ...

Gammel 04-11-07, 01:21   #173
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er enig med både deg og safran. Jeg synes type handling er avgjørende for hvorvidt hele mennesket blir farget av handlingene, eller ikke.

Det er et spennende synspunkt. Hvordan vil du klassifisere handlingen for å si om det er noe henle personen blir berørt av? (For ordens skyld: Jeg mener at alle handlinger vil være personen.)

Gammel 04-11-07, 01:21   #174
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke si hva han gjorde som var så forferdelig, da?

Essensen er jo at han, gjennom forholdsvis platte og karrikerte handlingar, skal innom dei ulike dødssyndene for å vekke gud og dermed bevise eller motbevise hans eksistens.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 01:26   #175
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke sett programmet, for jeg glemte det (som jeg gjør med alt)

Innrømmer gladelig at alt som kan irriterer skinnhellige kristne gosser meg litt.
Folk som fordømmer andre nedenom og hjem basert på hva de en måtte klare å tolke ut av bibelen tilpasset hva de vil ha frem.
(dette gjelder IKKE alle kristne)

Schau er en kjekkas, om man ser bort fra handlingene hans.

Å sammenligne å putte pikken i en fisk med å være pedofil blir helt på viddene for min del.
Ja, dah fisken har sikkert kjempemye følelser....
Men en krok i leppa eller andre steder er da like vondt som en pikk i munnen (regner med at det må ha vært det hullet han puttet den inn)
Tror faktisk jeg heller hadde valgt det framfor en krok, om jeg hadde vært en fisk.

Jeg skal se de neste episodene og reprisen (om den ikke har gått da)
ELlr forutsetningen er at jeg husker det.

Gammel 04-11-07, 01:26   #176
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Essensen er jo at han, gjennom forholdsvis platte og karrikerte handlingar, skal innom dei ulike dødssyndene for å vekke gud og dermed bevise eller motbevise hans eksistens.

Nemlig, og at han gjør det på en særdeles usmakelig måte. Holdninger han viser og enkelte uttalelser gjør at det blir å latterliggjøre mennesker som tror. Jeg kan ikke si hva han sa for det husker jeg ikke...

Gammel 04-11-07, 01:27   #177
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det er et spennende synspunkt. Hvordan vil du klassifisere handlingen for å si om det er noe henle personen blir berørt av? (For ordens skyld: Jeg mener at alle handlinger vil være personen.)

Det blir jo veldig individuelt. Jeg synes Schau, som den artisten han er, er et ganske harmløst individ sammenlignet med de som banker kone og barn, tar livet av andre mennesker og oppfører seg uærlig. Jeg blir farget av den forakten jeg føler, og avskyr dermed mennesket som en helhet. Det kommer med andre ord an på hvor alvorlig jeg oppfatter handlingen. Jeg godtar og kan se forbi mye.

Gammel 04-11-07, 01:29   #178
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir jo veldig individuelt. Jeg synes Schau, som den artisten han er, er et ganske harmløst individ sammenlignet med de som banker kone og barn, tar livet av andre mennesker og oppfører seg uærlig. Jeg blir farget av den forakten jeg føler, og avskyr dermed mennesket som en helhet. Det kommer med andre ord an på hvor alvorlig jeg oppfatter handlingen. Jeg godtar og kan se forbi mye.

Schau er harmløs han. Ingen tvil om det. Men kanskje han burde beskyttes mot seg selv?

Selvfølgelig er det alltid noen som er verre, men vil vi ha sånt søppel på tv. Ja, vi kan slå av tvn, men hvor går grensen for hva man skal vise på tv?

Gammel 04-11-07, 01:31   #179
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Schau er harmløs han. Ingen tvil om det. Men kanskje han burde beskyttes mot seg selv?

Selvfølgelig er det alltid noen som er verre, men vil vi ha sånt søppel på tv. Ja, vi kan slå av tvn, men hvor går grensen for hva man skal vise på tv?

Han der tvpastoren, det er søppeltv, det. Jeg syns slike programmer burde forbys.

Gammel 04-11-07, 01:31   #180
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mams.. mener du det er greit å ha sex med dyr/døde dyr?

(Kanskje materiale for en ny tråd?)

Skrev jeg det noen steder?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.