|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Leser
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Aha, jeg aner en akilleshæl! Jaha, bare så du vet det har jeg nå tatt bilde av tærene mine og kommer til å flagge dem i alle diskusjoner hvor jeg uenig med deg.
Ja, men det er jo akkurat det samme? Enig i at sammenligningene mine var vel tabloide (det er jo sent ...
|
|
|
#163 |
|
saftig
|
Nei, jeg syns du er helt på viddene. Du kan heller sammenlikne det med prester som peller buser og spiser dem.
|
|
|
#166 |
|
Leser
|
Jaha, så du synes at det å stikke pikken inn i en fisk er mer sammenlignbart med at en prest spiser buser, enn dyresex? Jeg synes ikke det. Tror bare vi skal konstatere at vi er uenige.
|
|
|
#168 |
|
Pauset
|
Godt sagt. Viktig det du sier her. Det gjelder både i forhold til både religion og kultur osv. Og ulike verdensbilder. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Absolut ateist
|
Det spørs vel om fisken var død eller levende. Eller er sex med død fisk nekrofili og dermed verre enn zoofili?
|
|
|
#170 |
|
saftig
|
Kan du ikke si hva han gjorde som var så forferdelig, da?
|
|
|
#171 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er enig med både deg og safran. Jeg synes type handling er avgjørende for hvorvidt hele mennesket blir farget av handlingene, eller ikke. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg har ikke sett dette programmet, og ikke tror jeg at jeg blir å gjøre det heller. Etter innholdsbeskrivelsene som er kommet fram i denne tråden, tror jeg neppe det er noe som kommer til å trigge min interesse. Kjenner ikke at jeg har behov for en slik type underholdning.
|
|
|
#173 |
|
Leser
|
Det er et spennende synspunkt.
|
|
|
#174 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Essensen er jo at han, gjennom forholdsvis platte og karrikerte handlingar, skal innom dei ulike dødssyndene for å vekke gud og dermed bevise eller motbevise hans eksistens. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg har ikke sett programmet, for jeg glemte det (som jeg gjør med alt)
|
|
|
#176 |
|
Pauset
|
Nemlig, og at han gjør det på en særdeles usmakelig måte. Holdninger han viser og enkelte uttalelser gjør at det blir å latterliggjøre mennesker som tror. Jeg kan ikke si hva han sa for det husker jeg ikke... |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Ringskrømt
|
Det blir jo veldig individuelt. Jeg synes Schau, som den artisten han er, er et ganske harmløst individ sammenlignet med de som banker kone og barn, tar livet av andre mennesker og oppfører seg uærlig. Jeg blir farget av den forakten jeg føler, og avskyr dermed mennesket som en helhet. Det kommer med andre ord an på hvor alvorlig jeg oppfatter handlingen. Jeg godtar og kan se forbi mye. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Pauset
|
Schau er harmløs han. Ingen tvil om det. Men kanskje han burde beskyttes mot seg selv? |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Absolut ateist
|
Han der tvpastoren, det er søppeltv, det. Jeg syns slike programmer burde forbys.
|
|
|
#180 |
|
er grønn og fin.
|
Skrev jeg det noen steder?
|
![]() |
|